Å mina Ingolf är som nya trots att både hund, katt å barn använder dom flitigtJag har Ingolf, tror jag, färgen nöts bort lätt. Kanske de nya är bättre målade?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å mina Ingolf är som nya trots att både hund, katt å barn använder dom flitigtJag har Ingolf, tror jag, färgen nöts bort lätt. Kanske de nya är bättre målade?
Å mina Ingolf är som nya trots att både hund, katt å barn använder dom flitigt
Ingen aning. Men momsen hade hamnat både på paketpriset för laddboxen och på totalen. Jag hade fel, 6000 mindre blev det på nya fakturan. Rätt mycket annat kul vi kan göra för de pengarna.Så konstigt. Använder de inte ett faktureringsprogram? Hur kan det överhuvudtaget bli dubbel moms?
För att män kan vara skitvidriga när man säger att man inte vill ha med dom att göra. Just nu blir jag och min fästman bombade med meddelanden från en snubbe, för att vi sa att vi inte vill ha med honom att göra och han skickar även sina bröder till att skicka meddelanden om hur hemska vi är som inte vill umgås med honom längre.Jag har en släkting som gnällt om en liknande kollega. Hon var upprörd för att han inte förstod hennes små hints. Hon tyckte att han "borde förstå". Men det gjorde han ju uppenbarligen inte.
Jag tycker det var rätt sjukt att hon inte bara sa till han rakt ut i de situationer hon störde sig på. Varför inte säga "jag vill vara ifred nu, hejdå?".
Varför börja med vuxenmobbning som utfrysning istället?
Å mina Ingolf är som nya trots att både hund, katt å barn använder dom flitigt
Då kanske ni köpte dem innan de blev sämre, eller har haft tur.Samma här, och jag har haft dem i över 10 år så de har haft gott om tid på sig att bli slitna. Den enda åtgärd de har behövt är att efterdra skruvarna några gånger, och det kan hända med vilken möbel som helst.
För att män kan vara skitvidriga när man säger att man inte vill ha med dom att göra. Just nu blir jag och min fästman bombade med meddelanden från en snubbe, för att vi sa att vi inte vill ha med honom att göra och han skickar även sina bröder till att skicka meddelanden om hur hemska vi är som inte vill umgås med honom längre.
Skruvdragare? Plåster? Handskar?Försökte montera en liten pall från Ikea. Borrhålen är inte tillräckligt djupa så trots slit och blåsor i handen så har jag inte kunnat skruva in skruvarna tillräckligt långt. Nu måste jag läka blåsorna innan jag kan fortsätta kämpa med skruvarna. Jag har dragit mig för att ens börja med pallen, anade att det kan bli jobbigt.
Jo, min erfarenhet av skruvdragare är att de inte är tillräckligt starka. Men visst, jag kan prova.Skruvdragare? Plåster? Handskar?
Jo, min erfarenhet av skruvdragare är att de inte är tillräckligt starka. Men visst, jag kan prova.
Min skruvdragare är väl för klen.
Antingen skruvdragaren eller batterierna. Jag har en skruvdragare som blev en helt annan när den fick ett nytt batteri. Nu orkar den dra in decimeterlånga skruvar som ingenting!Jo, min erfarenhet av skruvdragare är att de inte är tillräckligt starka. Men visst, jag kan prova.
Min skruvdragare är väl för klen.
Ja precis. Vi har sagt. Andra vänner som inte sagt något kan ignorera eller frysa ut och blir inte trakasserade. Så inte så konstigt att folk inte säger något. Det var sociala klumpigheter som gjorde att vi sa ifrån och dom har flippat helt efter det.Men det är ju en annan sak, ni har ju sagt till redan.
Min släkting ville att personen skulle förstå subtila signaler, utan att behöva säga något överhuvudtaget. Det var inte heller något sliskigt eller förföljande inblandat, bara någon som var socialt klumpig. Och det tycker jag helt enkelt är lite oshysst, för det är många som inte har förmågan att förstå just subtila signaler och kulturellt kroppsspråk.
Om man dessutom sagt till tydligt till personen (eller chefen, om det är en såpass obekväm situation), så har man möjlighet att eskalera sen.
Men att vara tyst för att sen skvallra med andra och frysa ut är inte ok i någon situation.
Choklad? Buss? Var är likheten? Vad har jag missat?Marabous nya 160 grams chokladkakor. Vad i hela fridens namn är det för någon obskyr hädelse?! De ser konstiga ut och får mig att tänka på den där klassiska bussen som var störiga i en av de första störig-trådarnaMinst lika störande!
Bussen! Hade glömt den störningenMarabous nya 160 grams chokladkakor. Vad i hela fridens namn är det för någon obskyr hädelse?! De ser konstiga ut och får mig att tänka på den där klassiska bussen som var störiga i en av de första störig-trådarnaMinst lika störande!
Marabou har börjat med mindre storlek på chokladkaka. Den ser så liten ut. I nån av de första trådarna av jag stör mig på var det någon som såg en liten buss och den såg konstig ut.Choklad? Buss? Var är likheten? Vad har jag missat?![]()