Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
TANTVARNING!
Att det är så många som till och med på tävling har sina mobiler på låret i ridbyxorna.. Varför måste mobilen vara med varenda sekund? Dessutom tycker jag det ser fult ut när mobilen sitter som en svullnad på låret :cautious:
Fattar om man rider ut eller så, då är det ju ändå en säkerhetsfråga. Men vad ska du med mobilen till på tävlingsbanan?!
Nu tycker jag personligen att det inte gör något alls så trycker ner den i fickan som vanligt oavsett om det är ridning hemma eller på tävling.

Jag försöker få ihop logistiken i huvudet i att vara ensam på tävling och förvara telefonen någon annanstans under själva ritten där det inte finns en risk att den blir stulen. Hur tänker du att man gör då? Lägger ifrån sig telefonen hela dagen så att man inte kan följa resultat, betala, hålla koll på startlistor osv?

Nu tycker jag personligen att det inte gör något alls så trycker ner den i fickan som vanligt oavsett om det är ridning hemma eller på tävling.

Jag försöker få ihop logistiken i huvudet i att vara ensam på tävling och förvara telefonen någon annanstans under själva ritten där det inte finns en risk att den blir stulen. Hur tänker du att man gör då? Lägger ifrån sig telefonen hela dagen så att man inte kan följa resultat, betala, hålla koll på startlistor osv?
Tycker det är skitfult när det sticker ut på låren hos alla när man poserar för vinst-bilder/lagbilder osv. Jag tror inte att exempelvis alla tonåringar och barn åker på tävling själv 🙃 men orkar inte tjafsa då detta inte är en tråd för seriös diskussion. Du får göra precis hur du vill, och jag får tycka det är skitfult med mobiltelefoner i ridbyxorna framförallt under tävling.

Det är svårt att veta när en ska söka vård :down: hade jag varit häst hade jag typ haft boxvila och varit hos veterinären för länge sedan. Pratade med vc förra veckan som inte tyckte att det inte behövdes kollas på, har tid till fysioterapeut imorgon, så får se vad hen säger. Ska dit i annat ärende

Jag kan faktiskt störra mig på att leveransföretag inte kan ha svensktalande chaufförer. Speciellt när det handlar om medicin-leverans. Nu pratar jag engelska men hade ändå svårt kommunicera med chauffören.
Tänker mig om det handlar om äldre människor som ska ta emot levernas, kan inte va det lättaste.

Irriterad.
Köpte en burgare på stan. Åkte hem för att äta. Öppnar paketet och det stinker vidrigt. Surt kött.
Åker tillbaka och får argumentera med.kvinnan som sålde. Hon säger att jag nog är sjuk och har fel på luktsinnet. :banghead:
Till slut griper mannen in och frågar vad jag vill -pengarna tillbaka säger jag, Han fixar det.

Om man säljer mat och kunden sägwer att maten inte är OK- sätter man igång att argumentera emot då?:confused:

Irriterad.
Köpte en burgare på stan. Åkte hem för att äta. Öppnar paketet och det stinker vidrigt. Surt kött.
Åker tillbaka och får argumentera med.kvinnan som sålde. Hon säger att jag nog är sjuk och har fel på luktsinnet. :banghead:
Till slut griper mannen in och frågar vad jag vill -pengarna tillbaka säger jag, Han fixar det.

Om man säljer mat och kunden sägwer att maten inte är OK- sätter man igång att argumentera emot då?:confused:
Riktigt dålig stil, hade inte satt min fot där igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!