Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
”Mina” bett på kroppen. Bara dyker upp då o då, helt random. Som om något djur biter men det finns inget synligt djur. Kliar som fasen.
Så har jag haft det ibland också. Identifierade tillslut att det måste vara fågelloppor från stallet. Hemma hos mig dig de snabbt varje gång pga behövs ett annat värddjur, men var lika irriterande varje gång att behöva oroa sig för vägglöss. Men kanske är lite fel säsong för fågelloppor nu...

Ja, jag har ett par sådana. De dyker upp och man bara "Jaha, hej på dig."

Jag hade en som alltid dök upp på näsan, men som efter maskbärandet under covid nu är ett permanent ärr istället. Gulligt. MITT på näsan. :meh: Det är också jävligt störigt.
Men vad dumt, bättre på andra ställen om de nu tvunget ska dyka upp ju!

Undrar vad det är? När mitt läker ser det ut som en blåsa som läker med hud innifrån liksom, inte ont eller något.

• Gilla
Reactions: Sel
Men vad dumt, bättre på andra ställen om de nu tvunget ska dyka upp ju!

Undrar vad det är? När mitt läker ser det ut som en blåsa som läker med hud innifrån liksom, inte ont eller något.
Så läker mina också (om jag kan låta bli att pilla på dem. :angel: ) de är liksom helt harmlösa. Jag får nästan uteslutande mina på armarna, förutom den där jäveln på näsan då.

Så läker mina också (om jag kan låta bli att pilla på dem. :angel: ) de är liksom helt harmlösa. Jag får nästan uteslutande mina på armarna, förutom den där jäveln på näsan då.
Skumt ju! jag har aldrig sökt för dem, de är ju som du skriver harmlösa, men nog är jag ju nyfiken :D

• Gilla
Reactions: Sel
Skumt ju! jag har aldrig sökt för dem, de är ju som du skriver harmlösa, men nog är jag ju nyfiken :D
Jag har alla möjliga prickar och blemmor och grejer som dyker upp på min hud så jag har aldrig riktigt brytt mig utan bara noterat det som "problemhy". :)

Jag har alla möjliga prickar och blemmor och grejer som dyker upp på min hud så jag har aldrig riktigt brytt mig utan bara noterat det som "problemhy". :)
När pricken på näsan inte kunde läka efter det ständiga skavet från masken utan ofta blödde (ohemult mycket) och var irriterad kollade jag dock upp den för cancer, men det var det inte. :) Det tog tid men den läkte till slut, nu är det som sagt bara en konstant bula på nästippen.

Eller körsbärslikören. Alla riktigt goda har tagits bort. Men å andra sidan finns det annan god choklad att köpa, vore värre om det var enda tillgängliga varan i butik.
Jag tror att de har klarat sig länge på att vara en julklassiker som "alla" måste ha. Jag köpte inte en enda förra året för jag tyckte att priset var helt vansinnigt för vad man får. Precis som du säger finns det ju annan choklad...

Busschaufförer som kör som blådårar.
Valde att ta bussen igår för att slippa leta parkering och köra i stan.
Köra i Örebro är som att köra i en myrstack full med vägarbeten, cyklister och elsparkcyklar precis överallt.
Vägen som bussarna åker till och från Örebro innehåller en 2 mil lång sträcka full med snäva och skymda kurvor, det är 70 hela den sträckan men bussarna åker oftast betydligt fortare. Det gjorde även de jag åkte med igår, framförallt den som körde på hemvägen. Mitt i en kurva får vi möte med en lastbil, busschauffören saktar inte ner trots att hon garanterat såg lastbilen innan kurvan. Det var fasen millimeter ifrån att den smackade in i sidan på bussen precis där jag satt. Lastbilschauffören slängde sig på tutan men busschauffören verkade inte ens reagera.

Precis när jag kommit hem ringde äldsta sonen som var på väg hem från skolan och berättade att den chauffören också körde som en jädra dåre. Enligt en app i hans telefon så hade bussen kört 92 på en sträcka där det växlar mellan 50 och 70. Det är verkligen inte en bra sträcka att köra så fort på.

Det är mer regel än undantag att busschaufförerna kör alldeles för fort och utan något som helst risktänk.

Aviseringarna på FB funkar inte längre :( Sidor jag vill ha aviseringar från kommer inte, kommentarer till sånt jag skrivit på olika ställen syns inte. Grattade en kompis och först fick jag avisering om att han tackat. När jag skulle in och kolla igen fanns den inte kvar som tidigare avisering.
Det blir bara sämre och sämre. man får väl hitta nya vägar, men jag är med i flera grupper som jag gillar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund