Säker på att han inte retas?Det är nytt. När julkortet kom tackade jag och påpekade att mitt namn stavas med å. Men födelsedagskortet hade samma fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säker på att han inte retas?Det är nytt. När julkortet kom tackade jag och påpekade att mitt namn stavas med å. Men födelsedagskortet hade samma fel.
Nåväl. En skolkamrat hette Bodil men har alltid av alla - inkl föräldrar - kallats Pia.Eller som när någon annan presenterat någon person med fel namn. Alltså inte dess riktiga namn. Då sätter sig det oriktiga namnet som en cementklump sen.
Förvirringen är total
Edit: Min mamma behärskar denna konsten ypperligt.
”Ann hälsar” (heter Anna).
Marina (istället för Maria).
Kristine (istället för Kerstin).
Sen Mekonen (det heter faktiskt Mekonomen)
Ikea (eller var det ICA)
Min mamma kallades Bettan av pappa men hette eg något helt olikt. Förvirringen var stor när det verkade som att pappa hade två fruar parallellt.Nåväl. En skolkamrat hette Bodil men har alltid av alla - inkl föräldrar - kallats Pia.
Döptes inte till Pia eftersom föräldrarna av någon anledning inte tyckte det var ett riktigt namn.
Förr när man skickade julkort så skrev de flesta bara förnamn. Lite svårt när det kom flera från Marie.- Vilken av dem?
@LadyCovergirl vad var det för bedrägeri?
Jag vågade inte ens titta på det avsnittet, insåg att jag antingen skulle bli irriterad eller ledsen av det.Skavlan - de diskuterar terapi som om det vore nåt som alla har råd med.
Terapi är ytterst sällan bekostat via vården utan det är privata företag man får söka sig till.
Jag ber om ursäkt till alla Bodil i världen men jag hade också hellre kallats Pia.Nåväl. En skolkamrat hette Bodil men har alltid av alla - inkl föräldrar - kallats Pia.
Min farmor hette Emma men alla kände henne som Helen.Min mamma kallades Bettan av pappa men hette eg något helt olikt. Förvirringen var stor när det verkade som att pappa hade två fruar parallellt.
Men hur kan Pia vara finare? Mårten är också ett fint namn.Jag ber om ursäkt till alla Bodil i världen men jag hade också hellre kallats Pia.
Det kan handla om att mina föräldrar hade nån tanke om danska namn(?) - mina äldre bröder heter Jens och Mårten men i slutändan fick jag heta som mammas docka hon hade när hon var barn.
Min farmor hette Emma men alla kände henne som Helen.![]()
Jag tycker om både Jens och Mårten.Men hur kan Pia vara finare? Mårten är också ett fint namn.
En person gör verkligen namnet. Jag gillar inte Sofia/Sofie. Pga så extremt vanligt.Jag tycker om både Jens och Mårten.
Det är nog bara att jag tycker Bodil känns lite klumpigt och manhaftigt och tyvärr har jag inte haft privilegiet att ha någon Bodil i min vänkrets, då hade jag säkert inte tyckt så.![]()
Jag tycker Bodil är fint. Enda jag kände som hette Bodil var en tjej i en parallellklas på högstadiet. Mycket tragisk historia, men mamma hade ett allvarligt samtal med mig när jag nyss hunnit börja gymnasiet.Jag tycker om både Jens och Mårten.
Det är nog bara att jag tycker Bodil känns lite klumpigt och manhaftigt och tyvärr har jag inte haft privilegiet att ha någon Bodil i min vänkrets, då hade jag säkert inte tyckt så.![]()