Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 865

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för mig. Har druckit Pepsi Max som huvuddryck i över 30 år.
Livets dryck :D Den och Loka/ramlösa är det här! Men kan inte vara utan lite pepsi varje dag. När det är riktigt varmt är det otroligt gott att fylla ett stort glas med isbitar, verkligen fylla, och sedan försiktigt fylla upp med loka/ramlösa! Så gott! slår pepsi med hästlängder! Men är nog pepsiberoende så måste ha något glas pepsi per dag.

Jag stör mig på att i film och serier, om det är en person som är "sciency" så kan den allt sånt sen. Det är en kille i nuvarande serie som började som energiexpert. Han gick vidare till att vara expert på kärnfysik, sedan är han genetiker, potentiellt läkare, och nu är han någon typ av terapeut som ska hjälpa till att få en person att minnas saker som den har glömt.

Jag blir smått tokig. Så fort det är en ny science-grejj så dyker han upp som lösningen.

Mitt ena torkarblad flög åt helvete i morse. Självklart gick fästet åt skogen när det drog i backen så jag måste köpa nytt. Jag har inte råd att köpa dyra torkarblad och jag har inte råd att åka till biltema. Är inte så sugen på att köpa blad där heller. För det var där jag köpte skiten och det gjorde likadant på den andra bilen fastän den varit korrekt fastsatt.

Mitt ena torkarblad flög åt helvete i morse. Självklart gick fästet åt skogen när det drog i backen så jag måste köpa nytt. Jag har inte råd att köpa dyra torkarblad och jag har inte råd att åka till biltema. Är inte så sugen på att köpa blad där heller. För det var där jag köpte skiten och det gjorde likadant på den andra bilen fastän den varit korrekt fastsatt.
Oj, låter som en väldig otur. Byter mina en gång om året så biltema är enda alternativet (har audi så svindyra om originalet).

Oj, låter som en väldig otur. Byter mina en gång om året så biltema är enda alternativet (har audi så svindyra om originalet).
För hela samlingen till min bil: Biltema 300 kronor - Bosch på Mekonomen 700 kr. De första har varit ganska usla i kvalitet, både i montering och funktion - de senare aldrig något problem. Så jag tänker att man (om man vill) kan lägga sig mellan sämsta möjliga och märkesoriginal...

För mig är det bara Biltema-sorten som har strulat med att haverera.

Efter 40 minuter i telefonkö blev jag utkastad. Och jag blir stressad av att bara sitta och vänta och vara beredd. Jättehög puls. Och så kommer man inte ens fram.
Tråkigt att bli utkastad. Sitter och väntar i telefonkö var det länge sedan jag gjorde. Antingen har jag hörlurar på eller högtalare påslagen.

För hela samlingen till min bil: Biltema 300 kronor - Bosch på Mekonomen 700 kr. De första har varit ganska usla i kvalitet, både i montering och funktion - de senare aldrig något problem. Så jag tänker att man (om man vill) kan lägga sig mellan sämsta möjliga och märkesoriginal...

För mig är det bara Biltema-sorten som har strulat med att haverera.
Biltema har alltid funkat bra förut för mej. Har använt i många år.

Fast hade du inte blivit besviken om din favoritprodukt av valfri kategori helt plötsligt fick ändrat recept och var oätbar? Så är det för många (inklusive mig) med fantan :(
Nu är det länge sedan de gjorde om receptet på Fanta så nån av alla andra sorter borde gå att hitta.

Jag tycker inte om att slänga mig med begrepp, eller överdriva, men jag har ett regelrätt trauma från över 10 år tillbaks i tiden. Jag har lappat och lagat med de flesta personer som var inblandade, och lyckats avdramatisera det hela med tiden. Även om jag gick i terapi så sent som i vintras. Det finns dock en person som jag inte sett sen dess, alls, som plötsligt dök upp på mitt jobb för en dryg vecka sedan. Jag tror all färg försvann från mitt ansikte innan hen försvann in i en folksamling. Jag blev torr i munnen och fick hjärtklappning. Jag bearbetade det några dagar och benade ut varför det kändes som det gjorde, och kom fram till att känslorna inte är knutna till personen, utan att hen triggar traumat som främst är en händelse mellan mig och en annan person. Men jag har inte sett hen sen dess. Vi andra har repat oss tillsammans. Hen försvann (lägligt nog).

Jag intalade mig själv att det var obehagligt men förbi. Så ser jag hen igen, idag. Jag var i varje fall helt säker, men när jag skulle ta tjuren vid hornen och gå till cafeterian så sitter en annan person där. Rätt lik. Såg jag fel? Eller såg jag rätt, och ser en annan person nu?

Uuuugh det är mind-fuck detta. Om hen ska dyka upp här vill jag få det här överstökat så jag kan få arbetsro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka