Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 862

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att äta för mycket memma och dricka stora mängder kaffe till frukost :banghead:
Min mage tackar INTE ödmjukast.
Min mage reagerade i går på min mat. Tyckte den var lite kinkig, det är ju ingen mjölk i beasås, kyckling och rotfrukter. Äter inte pulverbea så ofta så jag kollade på förpackningen, det innehåller mjölk. Jo, min mage har rätt att vara arg! Jag som undviker allt med mjölk liksom. Nåja, jag insåg att den infon fick jag nog i min tråd om mjölkproteinallergi kanske, men hade glömt. NU glömmer jag inte igen!

Min mage reagerade i går på min mat. Tyckte den var lite kinkig, det är ju ingen mjölk i beasås, kyckling och rotfrukter. Äter inte pulverbea så ofta så jag kollade på förpackningen, det innehåller mjölk. Jo, min mage har rätt att vara arg! Jag som undviker allt med mjölk liksom. Nåja, jag insåg att den infon fick jag nog i min tråd om mjölkproteinallergi kanske, men hade glömt. NU glömmer jag inte igen!
Ibland känns det som att varenda jäkla tillverkare gömmer mjölkpulver och ägg i nästintill allt oavsett om det ska vara det i...
Det är hopplöst att äta ute utan att få ont i magen.

Ibland känns det som att varenda jäkla tillverkare gömmer mjölkpulver och ägg i nästintill allt oavsett om det ska vara det i...
Det är hopplöst att äta ute utan att få ont i magen.
Ja, det är liksom inte bara de självklara sakerna jag ska undvika plötsligt! Det känns trist! Och det är så lätt att glömma när jag inte är så van. Jag åt pizza och hamburgare ute i december och får alltid ont i magen av det så jag är van, men det slog mig, har de mjölk i bröden/pizzadegen? Och nu, har de mjölk i beasåsen jag alltid vill ha på? Ja, man lär sig....

Ja, det är liksom inte bara de självklara sakerna jag ska undvika plötsligt! Det känns trist! Och det är så lätt att glömma när jag inte är så van. Jag åt pizza och hamburgare ute i december och får alltid ont i magen av det så jag är van, men det slog mig, har de mjölk i bröden/pizzadegen? Och nu, har de mjölk i beasåsen jag alltid vill ha på? Ja, man lär sig....
Ja. Äter du utan ost?

Det har hänt flera gånger att jag frågat om något innehåller ägg? Och får nej till svar. Men innehåller det inte majonäs? Jo.

:rofl::banghead:

Ja. Äter du utan ost?

Det har hänt flera gånger att jag frågat om något innehåller ägg? Och får nej till svar. Men innehåller det inte majonäs? Jo.

Ja har beställt utan ost, men ändå reagerat. Känns så dumt att ha varit så noga och så finns det ändå mjölk i någonstans!

Jobbigt när man inte kan lita på maten man beställer ute och de som serverar den till en, kan ju bli farligt!

Jag behöver ett intyg från fd arbetsgivare.
Jag behöver att det på intyget ska finnas information om
A
B
C
D
E
F

Så jag skickar in till lönecenter att jag behöver ett intyg med A-F. Får efter mycket om och men ett intyg med A, B, D och F.
Skickar tillbaka och säger att det saknas lite, jag behöver att A-F står på intyget.
Får tillbaka ett något justerat intyg där de skriver att allt ska vara med. När jag öppnar intyget saknas fortfarande C.

Nu börjar JAG känna mig jobbig och tjatig när det är de som verkar vara helt inkompetenta. Okej om det är så att de inte brukar utfärda intyg med "C", men då kan de väl informera om att de inte brukar ta med C istället för att låtsas som att de fått med alla mina önskemål.

//Surkärring

Jag blir tokig på alla pålagda gnäggningar på tv. Kollar GWs mord, avsnittet om den s k hästtjejen. En häst illustreras med ljud av en hingst som fått korn på ett brunstigt sto. Blir helt absurt för oss som kan skillnaden på olika gnäggningar.

Jag blir tokig på alla pålagda gnäggningar på tv. Kollar GWs mord, avsnittet om den s k hästtjejen. En häst illustreras med ljud av en hingst som fått korn på ett dräktigt sto. Blir helt absurt för oss som kan skillnaden på olika gnäggningar.
Och alltid samma boxdörrsljud oxå.

eller som när man lärde sig att grottrollet i sagan om ringen är hästljud 😁

Tvättmaskiner 🤬 tvättmaskinen där jag bor har länge bråkat med programmen och kört sina egna tider. Nyss fick jag stå och vrida ur alla kläder som låg i maskinen för den tömde inte. Min egna maskin gick remmen på vid nyår. Jag orkar inte :arghh: dessutom svinhungrig och ont i fingret pga en sån där avklippt nagelrot som stuckit fram. Humöret är inte på topp om man säger så.

Stör mig på att Telenor ringer en gång i halvåret och vill att jag ska ansluta mig till deras fibernät. Detta trots att jag varje gång svarar att fastigheten inte är och inte kommer att bli ansluten till fibernätet :banghead:
Mig ringer de en gång i kvartalet och vill att jag ska byta till deras mobilabonnemang. Jag svarar att jag har Hallon och att de inte kan matcha det, de håller med och lägger på :banghead: Varför de inte kan lägga av med att fråga. Jag har blivit riktigt sur ett par gånger, inge hjälper det heller. (Vill verkligen inte bli sur på telefonsförsäljare om jag inte måste, men lackar till slut när de vägrar sluta ringa 😩)
Hade inte abonnemanget för internet och tvn ingått i bostaden så hade jag bytt direkt.

Ja. Äter du utan ost?

Jag har exakt samma erfarenhet. Väldigt frustrerande.

Jag har även gett upp på att anmäla exakt vad jag äter när jag åker på kurser, konferenser etc utan jag anmäler mig som vegan. Ett ord. Som de flesta kaaaanske förstår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka