Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns typiskt att det var en man som resonerade så. Bättre att bli arg på andra istället för att uppfostra sina barn. Man tycker synd om barnen som har en så ansvarslös förälder.

Alla barnen som var nära att välta mig igår var i sällskap med sina mammor som försökte hålla ordning på dem.
De föräldrar som har blivit arga när jag bett deras barn flytta sig från den lilla bänken vid kassabandet där man packar har alla varit kvinnor. Så nej inte typiskt män. Däremot typiskt föräldrar.

Personer som ringer en gång i minuten/varannan minut när man inte svarat. Var brinner det?
Händer mig för ofta för att det ska vara enstaka händelser. Olika personer dessutom. Alltså, svarar jag inte - skicka ett sms eller mail med vem du är och vad du vill så ringer jag upp när jag är tillgänglig igen.

Idag har jag en person som ringt mig 7ggr på 10 min. Jag satt i telefon...

Hade en som ringde ungefär 15ggr i fredags, och hade dessutom fel nummer så hon jagade fel person :bag:

Idag har jag en person som ringt mig och lämnat meddelande, innan jag hann ringa upp så ringer hon igen - denna gång med dolt nummer. Jag prioriterade att svara då, för oftast är det en myndighet som ringer... men då var det en av jagarna 🥴

Personer som ringer en gång i minuten/varannan minut när man inte svarat. Var brinner det?
Händer mig för ofta för att det ska vara enstaka händelser. Olika personer dessutom. Alltså, svarar jag inte - skicka ett sms eller mail med vem du är och vad du vill så ringer jag upp när jag är tillgänglig igen.

Jag gör så om det är kris. Alltså ringer några gånger omedelbart efter varandra - sen skickar jag ett sms med caps lock-text. Har sagt åt andra att göra samma om de verkligen måste ha tag i mig - om nån ringer på det viset så tolkar jag det som att det är väldigt viktigt/bråttom. För mig är det liksom en nödsignal. Och inte för främlingar, utan närstående.

I andra situationer - jäkla otyg!

Jag gör så om det är kris. Alltså ringer några gånger omedelbart efter varandra - sen skickar jag ett sms med caps lock-text. Har sagt åt andra att göra samma om de verkligen måste ha tag i mig - om nån ringer på det viset så tolkar jag det som att det är väldigt viktigt/bråttom. För mig är det liksom en nödsignal. Och inte för främlingar, utan närstående.

I andra situationer - jäkla otyg!
Exakt, är det kris -absolut. Jag förväntar mig ju ”lite kris” när någon ringt mig en gång i minuten.
Favoriten är ändå för ett par år sen med en person som hade ringt mig 40ggr på en timme. Satt i möte och hade inte telefonen med mig. Var det akut? Nej, hon undrade bara en sak :grin:

Så trött på min lägenhet. Mögel i ett hörn vid yttervägg igen. Och nu stopp i avloppet vid handfatet igen.
Har plockat isär, rengjort vattenlås och rör men stoppet sitter i röret mellan golvbrunnen de får skicka hit en spolbil. Stammar sedan 70 talet…

Bifogade filer

• IMG_7552.webp
    IMG_7552.webp
    23 KB · Visningar: 132

Idag har jag en person som ringt mig 7ggr på 10 min. Jag satt i telefon...

Hade en som ringde ungefär 15ggr i fredags, och hade dessutom fel nummer så hon jagade fel person :bag:

Idag har jag en person som ringt mig och lämnat meddelande, innan jag hann ringa upp så ringer hon igen - denna gång med dolt nummer. Jag prioriterade att svara då, för oftast är det en myndighet som ringer... men då var det en av jagarna 🥴
Det där var jag häromdagen och förra veckan.. men det drabbade den andra personens företag med x antal tusen kronor/stillestånds timme. De kunde lagt in när de skulle vara tillbaka. Iofs hade det kostat lika mycket oavsett...

Ena dagen rapporterar media att statsministern med fru an'änt skattepengar för egen räkning
Idag rapporteras att FK alltmer intensivt jaga föräldrar som tagit ut VAB. De som kollats ar väldigt ofta inte fuskat alls.
Grundinställningen verkar vara att folk i gemen fuskar.
Behöver statsministerparet betala det de "fuskat" sig till?

Statsministerrns kommentar till fakturan för hönshuet är obetalbar - fanns det en faktura?

Detta är vad jag stör mig på idag. Olikhet inför lagar och regler.

Vissa personer som jobbar på radion:

När radiolyssnare ringer in till programmet för att delta i en tävling, önska en låt eller någon annan kortvarig kontakt med programledaren, så av slutar radiohosten samtalet med PUSS OCH KRAM, TJINGELING!

Till en helt okänd lyssnare! Som hen pratat med i några sekunder! Varför???!!!

:yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::yuck::yuck:

Skulke få ett paket igår. Öppnar och ropar att jag går sakta. Bor på 2:a våningen. Innan jag kommit ner har budet åkt. Lämnat ett kort med en qr kode som naturligtvis inte fungerar. Samma bud kom idag igen. Samma sak händer. Paketnumret som angetts finns inte.

Ringer kundtjänst och mitt paket finns inte.

Vilket helvete det måste vara att jobba i den kundtjänsten.

Senast ändrad:
Skillnaden på bild och verklighet i glasskiosken på det lokala badet...
20260610_195057-COLLAGE.webp
På bilden syns också min fyraårings händer. Bilden är tagen innan hon ätit av glassen :cool:
Jag kunde inte låta bli att kommentera att bilden inte riktigt var så verklighetstrogen men tonåringen i kassan sa bara "nä jag vet".

Barnet var nöjd iallafall, det är väl det viktigaste

Senast ändrad:
11514.webp

Blir så förbannad! Väljer postnord pga porten låses redan vid 18 och vid 10.43 är garanterat öppen. Kunde likväl varit ärlig och skrivit paket för tungt eller chauffören orkar inte? Istället välja en ren och skär lögn.

Skrattar åt eländet och hoppas kan välja paketbox sen iallafall slipper släpa från ombudet åtminstone 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka