Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Digert misstag! Som att påbörja en bokserie som inte är färdig....
Eller hur... Jag som alltid ligger vaken mitt i natten och inte kan somna om...
VAD tror ni händer 02.00 när fortsättningen kommer?

Är det om en vecka hinner den akuta fixeringen släppa, så behovet att fortsätta titta ligger på en rimlig nivå. Dubbelklantigt, liksom.

• Gilla
Reactions: Sel
Hann den ens bli bra? Jag gav upp efter några avsnitt, måste man ha nakna kvinnor i var och varannan scen för att behålla tittarna är storyn för tunn! 😅
Nu pratar vi ju om böckerna "A Song of Ice and Fire." (antog jag i alla fall :p ) och inte TVserien egentligen, men jag tyckte att båda var bra till att börja med. De nakna kvinnorna störde inte nämnvärt i filmatiseringen tyckte jag, även om de väl hade kunnat slänga in fler nakna karlar också för resten av publiken om man ska vara sån.

Att på varenda inlägg som är Sverige-fotbolls-VM relaterat kommer det en ny tjomme som kommenterar "lyssna på min VM-låt!". Stenström släpper en mindre läktarkompatibel officiell låt och helt plötsligt tror alla att de kan göra det bättre själv och få sitt stora genombrott. Okej med etablerade artister, är väl bra att det finns lite olika att välja på. Men sjuttioelva AI-genererade och hemmasnickrade läktarramsor hade vi kunnat vara utan.

Vi fick en påminnelse från biblioteket på en bok som vi HAR lämnat tillbaka! Dessutom påstås det vara den tredje påminnelsen och att dotterns konto nu är spärrat, trots att vi som sagt har lämnat tillbaka och dessutom inte fått några tidigare påminnelser öhvt.

Jag skrev till biblioteket och ifrågasatte det och helt plötsligt fanns boken där i hyllan. Tänka sig

Senast ändrad:
Bilköer 😫

Tillbringade nästan tre timmar sammanlagt i bilköer igår. Vet att det är skolavslutningstider och igår var det dessutom strul i kollektivtrafiken.
Egentligen skulle jag förstås inte begett mig ut i trafiken, men jag fyllde år och min gamla mamma ville träffa mig. Det är lättare om jag tar mig till henne istället för tvärtom.

Hem tog det två timmar och mitt stackars skadade knä led. Har manuell bil så det blev mycket kopplingspedal. Idag värker det fortfarande.

Bilköer 😫

Tillbringade nästan tre timmar sammanlagt i bilköer igår. Vet att det är skolavslutningstider och igår var det dessutom strul i kollektivtrafiken.
Egentligen skulle jag förstås inte begett mig ut i trafiken, men jag fyllde år och min gamla mamma ville träffa mig. Det är lättare om jag tar mig till henne istället för tvärtom.

Hem tog det två timmar och mitt stackars skadade knä led. Har manuell bil så det blev mycket kopplingspedal. Idag värker det fortfarande.
Grattis i efterskott

Bilköer 😫

Jag är med du. Blir galen när jag ska på jobb söderut och tillbringar minst en timme bara på att ta mig genom stan.
Hur är det nu - endast två huvudstäder i Europa saknar ringled, Tirana och Stockholm?

Jag avskyr 2 saker med Stockholm - logistiken och vintern.

Min tyska försäkringskassa accepterar inte att min inkomst huvudsakligen kommer från Sverige. Jag har noga redovisat mina inkomster och även haft kontakt med Försäkringskassan i Sverige. Sen i januari. Typ omöjligt. Så jag är utan sjukförsäkring sen i januari. Vilket innebär att jag har varit utan mina viktiga mediciner sen dess. Först när jag är folkbokförd i Sverige kan jag söka vård i Sverige. Hoppas att jag överlever några veckor till. Det är ett helvete att inte vara folkbokförd i Sverige och försöka skapa ett liv. Många ställen jag har ringt till ber om personnummer och sen blir det tyst i telefonen, jag finns inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur