Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 864

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill köpa lampor som är "dimbara" i tre steg till min nya lampa till sovrummet (har vanlig strömbrytare där så det vore perfekt). Vill köpa lampor typ nu, så att jag kan montera upp den. Den affär som jag hittar i stan, som har sådana med rätt sockel, har bara en sort som är 4000 kelvin - "perfekt för spotlights" enligt butiken. Lampans tillverkare rekommenderar 2700 kelvin så hade velat ha runt 3000 kelvin iaf..det är rökfärgade glaskupor men jag vill helst inte att ljuset blir för kallt - hade önskat lite varmvitt.. "Vanliga" lampor hittar jag en massa, det finns, men just de som går att tända i steg verkar det vara dåligt med i rätt kelvin/lumen/etc. :arghh: :cautious:

Vill köpa lampor som är "dimbara" i tre steg till min nya lampa till sovrummet (har vanlig strömbrytare där så det vore perfekt). Vill köpa lampor typ nu, så att jag kan montera upp den. Den affär som jag hittar i stan, som har sådana med rätt sockel, har bara en sort som är 4000 kelvin - "perfekt för spotlights" enligt butiken. Lampans tillverkare rekommenderar 2700 kelvin så hade velat ha runt 3000 kelvin iaf..det är rökfärgade glaskupor men jag vill helst inte att ljuset blir för kallt - hade önskat lite varmvitt.. "Vanliga" lampor hittar jag en massa, det finns, men just de som går att tända i steg verkar det vara dåligt med i rätt kelvin/lumen/etc. :arghh: :cautious:
Jag hade normalt sagt att ta hjälp på Sonepar, men där brann det ju för några veckor sedan :(

Jag hade normalt sagt att ta hjälp på Sonepar, men där brann det ju för några veckor sedan :(

Jag har ju inte stenkoll på just lampaffärer i stan - har hittills köpt glödlampor på typ Ica. Men kollat de stora kedjorna/"alltiallo" (Bauhaus osv), och de större mer nischade som jag hittat med Google.. Tänker att jag ska ta en sväng till lilla stan och fråga där - de har en liten välsorterad lampaffär! Men behöver 8st ljuskällor, så hade ju också gärna hållit mig runt hundralappen per lampa (hittade nån med rätt sockel på random sida, för typ 250 spänn styck) !

Typ en sådan här? https://www.kjell.com/se/produkter/...ilips-sceneswitch-led-lampa-e27-806-lm-p64575

Sceneswitch finns ju som dekorativa lampor också: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15568068

Nu har jag återigen ont i magen. Men börjar misstänka en medicin jag nyligen börjat ta. Eftersom jag inte ätit något konstigt alls.
Suck. Tänker inte ta den om jag varje dag ska må så här.
Alltid är det nått :crazy:
Så störande 👎

Min datot släcker allt ljud på TV4 play ibland. Fär stänga fliken och starta igen :meh:

Gemensam nämnare - TV4 och ljud
Men då är det nåt med tv4 play alltså. Jag fick jätteproblem ett tag när appen 9 ggr av 10 vägrade starta. Tog det med deras support, jag hade redan testat allt de föreslog och då kom de till slut med en så krånglig felsökningsinstruktion att jag köpte ny tv i stället. Med pensionärsmovet att en kille från butiken kom hit och installerade den för 1500 spänn. 🙄 I den nya funkar allt utom det där irriterande med läppsynken.

Jag har alltid osynk på ljud och bild på tv4play, man får låta bli att detaljstudera de som pratar 🙈😂
Ja! De framstår ju som helt debila. Man får nog koncentrera sig på deras ögon i stället.

Jag behöver ett intyg från fd arbetsgivare.
Jag behöver att det på intyget ska finnas information om
A
B
C
D
E
F

Så jag skickar in till lönecenter att jag behöver ett intyg med A-F. Får efter mycket om och men ett intyg med A, B, D och F.
Skickar tillbaka och säger att det saknas lite, jag behöver att A-F står på intyget.
Får tillbaka ett något justerat intyg där de skriver att allt ska vara med. När jag öppnar intyget saknas fortfarande C.

Nu börjar JAG känna mig jobbig och tjatig när det är de som verkar vara helt inkompetenta. Okej om det är så att de inte brukar utfärda intyg med "C", men då kan de väl informera om att de inte brukar ta med C istället för att låtsas som att de fått med alla mina önskemål.

//Surkärring
Jag skickade till dem igen och frågade om C.
Svaret var så att de inte tog med C eftersom det inte kunde ordnas hos dem utan vid en annan avdelning.

Haha det är ju helt galet dåligt, varför inte berätta det direkt!?

Folk som knuffas! Eller jag skulle kanske skriva män som knuffas för det är till 80% män som gör det.

Gick ner till miljörummet för att lämna förpackningar. Hade en krycka med mig. I rummet står en man och rotar i en behållare. Jag går till en annan och tömmer min kasse. Då kommer gubben och ska sträcka sig förbi mig och knuffar mig så jag kommer ur balans. Inte hade han vett att be om ursäkt och inte kunde han vänta fem sekunder så jag hann bli färdig och flytta mig.
Sa till honom att låta bli att knuffa mig och att jag har dålig balans, men inte ens då fick han ur sig något 😡

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka