Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 866

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har knappast med diabetes att göra. Dricker i princip bara sockerfria drycker, ser ingen anledning till att hälla i mig socker. Föredrar att äta mitt socker istället 😁

+1 på det. Jag äter gärna sötsaker men dom allra flesta sockersötade drycker blir alldeles för sliskiga för mig. Jag dricker till 99% sockerfritt, den sista procenten upptas av vanlig cola som intas mot migrän. 😅

Om jag förstått rätt är det både sötningsmedel och socker i vanlig coca cola numera också. Jag dricker bara pepsi max eller cola zero när jag dricker då jag tycker att läsk är äckligt sött annars, men vanlig cola har numera blivit äcklig pga kombinationen. Det ena eller det andra för mig, inte både ock tänker jag. Äckligt.
Vanlig Coca-Cola innehåller bara socker, ej sötningsmedel, däremot vanlig Pepsi innehåller både socker och sötningsmedel.

Grejen är att sockervarianten innehåller både socker och sötningsmedel. Eftersom sötninhsmedlen ofta är billigare än socker. Tyvärr blir det lätt jätte, jätte sött

Till och med sylt är ibland boostad med extra sötningsmedel
*Lite gammal hederlig knapplån*

Ja om det ändå var det enda problemet om det blev supersött, tyvärr så smakar alla dessa sötningsmedel beskt och helt vidrigt.

Alla produkter med sötningsmedel oavsett kombinerat med socker eller enbart sötningsmedel är oätbart och odrickbart om man känner den här bismaken från sötningsmedlet.
Mina barn känner tex inte bismaken och kan dricka dessa zero-produkter men för mig/oss som gör det så är det fruktansvärt äckligt :wtf:

Kollegan som aldrig använder ”svara alla”-knappen, hur ska jag då veta om tiden är bokad, frågan besvarad? När hen aldrig skriver upp nåt.

Stör mig på att mitt stressystem fortfarande är haltande trots flera år sedan utmattningen.

Sedan stör jag mig ännu mer på vilken skillnad det är i vilken vård man får för samma sjukdom beroende på om man bor. Har en vän som fick vård i 08 området och skillnaden i hur vi fått hjälp har varit förnedrande stor.

Stör mig på att mitt stressystem fortfarande är haltande trots flera år sedan utmattningen.

Sedan stör jag mig ännu mer på vilken skillnad det är i vilken vård man får för samma sjukdom beroende på om man bor. Har en vän som fick vård i 08 området och skillnaden i hur vi fått hjälp har varit förnedrande stor.
Det är inte bara vården.
Mängder av samhällsfunktioner och service är sämre utanför storstadsområdena. :mad:

Förstår inte att sötningsmedel i läsk är något större problem, det är massor med drickor som enbart innehåller socker.
Man kanske inte dricker massor av drickor utan håller sig till vissa? Jag dricker tex inte alls saft. Juice, loka och pepsi utöver te.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka