Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 871

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig smakar aspartam väldigt illa!

Andra sötningsmedel är alldeles för söta på ett sätt som socker inte är. En kraftig fejksötma.

Jag dricker extremt sällan annat än kranvatten och te så just läsk är inget jag har så starka åsikter om.

Däremot kan jag tycka att det är synd att det är så mycket sötningsmedel i allt. Varför måste allt smaka sött? Kan man inte ha en kvarg med smak utan att dränka den i sötma??

Igår var jag restaurang med familjen och valfri läsk från distributionsapparat ingick i kvällserbjudandet, så då blev det årets första läskintag (sådär 1,5 dl en halvburksmotsvarighet sedan var det nog). Men apropå trådens läskinnehåll så fanns det 5 olika alternativ att välja på och alla utom 1 alternativ var bemängt med sötningsmedel (zero sugar Fanta, Fanta Exotic zero sugar, Sprite zero sugar, Cola Zero). Fanns endast Coca-Cola Original Taste som var utan så det fick det bli. Alltså betydligt fler alternativ för den som vill ha sockerfritt, och det tycker jag är en trend jag ser, som jag stör mig på. För mig passar det inte, men å andra sidan om jag dricker 1 eller 2 burkmängder om året så är jag inte heller i målgruppen som kan finansiera utbudet :)

Kan också instämma i att @bettysmatte :s teori är falsifierad, försökte tappert fixa koriander i helgen men det var diskmedelssmak i alla tre försöken (i en del av curryn, i en dippsås till papadoms/naan och i riset), men uppskattades av andra - och sötningsmedelsläsk smakar apa. Dessa två ting äro oätliga för undertecknad.

Jag övervägde att kidnappa någon igelkotte! 😂 Har aldrig sett en snok i mitt liv så har svårt att hitta en. 🤭
"Tyvärr" är allt runt tomten ett orm-paradis med sten överallt och massor av hålor att gömma sig i. Jag har dock kört gräsklippare, krattat, bankat med spade osv idag, så vi ser om något har haft en positiv inverkan 😁
När jasg flyttade till huset fanns gott om snok - till min glädje.

Men de försvann totalt efter att jag bott här några år. Det senaste jag såg var ett ömsat skinn i vedhögen. Och det var ett antal år sen.

Stör mig på att bli stirrad på. Vilket händer då och då.
Nu idag i affären vid kassan. Personen före stannar upp med att packa sina varor för att bara titta på mig.

Men varför detta??!

Stör mig på att bli stirrad på. Vilket händer då och då.
Nu idag i affären vid kassan. Personen före stannar upp med att packa sina varor för att bara titta på mig.

Men varför detta??!
Vad gjorde du vid tillfället? Jag hade kunnat stanna upp och titta på någon som protest ifall de beter sig irriterande, t ex står för nära mig eller pratar högt i mobilen.

Fick världens bästa idé förut. Inte. Tog in hästarna så dom skulle få komma in och vila lite. Tänkte att jag tar med jyckarna och går en sväng åt det hållet för det har jag inte gjort på jättelänge. Jag tar med jackan ifall det blir lite regn. Japp det kom en liten skur. Sen kom en till. Och sen började det igen och det bara ökade och ökade och ökade. Det spöregnade så jag och hundarna var pissesura.

Jag stör mig på migrän. Fick botox i dag mot migrän och det gjorde väldigt mycket mer ont än vanligt. Läkaren förklarade det med migrän på G. Och nog hade hon rätt. Tog inte lång tid förrän allt började, så jag skyndade mig hem från jobbet medan jag ännu kunde vara uppe och gå...

Jag får 85 kr i elstöd. Misstänker att administrationen kostar minst 10 ggr mer. Det vore väl toppen om det fanns ett minimibelopp, så att understiger ersättningen x kr betalas det inte ut? Eller att man enkelt kunde avsäga sig ersättningen.
Jag antar att "avsägningen" också skulle medföra någon typ av administration så förmodligen hade det inte hjälpt så mycket. Skänk pengarna bara :) .

Skit skit skit.
Duschstången gick itu när jag la handduken över den. En skarv i plast pulvriserades.

Köpa en ny klarar jag. Men eftersom jag inte vågar (får) stå på stol eller pall behöver jag hjälp att få upp en ny..
Får försöka nödlaga den tills vidare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur