Ja, det är väl lite där jag är nu. Jag satt och tittade på möjligheten att bygga ett uterum, men det kommer inte att bli optimalt och problemet med insynen kvarstår. Så då står jag och väger lite mellan.. ska man göra ett ryck att bygga ut och bygga in? Vad skulle det kosta och hur skulle det bli? För skulle det bli bra så skulle jag utan tvekan stanna. Så jag ska absolut fortsätta kolla på lösningar. Den andra sidan är att jag undrar hur mycket man ska slita ut sig, och dessutom modifiera ett hus och en tomt som var tänkt att vara på ett visst sätt.. om det finns det alternativet jag vill ha redan färdigt i samma kvarter. Det måste ändå vara enklare att köpa, sälja och flytta.. än att dra igång byggprojekt?
Aja, mycket tankar som började bubbla helt plötsligt. Jag får marinera det lite. Jag vet att min man skulle kunna tänka sig att flytta, men han skulle nog vilja ha stor tomt och pool om han fick välja. Själv skulle jag kunna tänka mig ett mindre hus, vi skulle kunna ha minst 30-40 kvm mindre, och tomten skulle kunna vara lika stor (eller liten rättare sagt) bara den var mer insynsskyddad. Jag vill främst ha charm, ombonat och privat.