Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Ateljé såklart!

Ja, någon hörna ska nog bli det! Men, 36 kvm? Jag försöker dela upp det i typ kontor, ateljé, gästsäng och mini-vardagsrum i de olika hörnen men det känns helt malplacerat alltihop 😅 Önskar att man kunde bygga på något vis så att det delas upp i åtminstone två rum, men ett stort fönster på gaveln gör det hopplöst svårt.

Ja, någon hörna ska nog bli det! Men, 36 kvm? Jag försöker dela upp det i typ kontor, ateljé, gästsäng och mini-vardagsrum i de olika hörnen men det känns helt malplacerat alltihop 😅 Önskar att man kunde bygga på något vis så att det delas upp i åtminstone två rum, men ett stort fönster på gaveln gör det hopplöst svårt.
Du kan måla stort och bygga stora skulpturer, och även förvara dom där uppe ju. Helt perfekt! 😅

Ateljé såklart!
Tänkte jag också!

Utifrån det tänker jag ateljé/pysselrum med en mysig dagbädd/gästsäng där det går att sitta och läsa, titta i konst- och konsthantverksböcker, härliga bilderböcker, prata om vad ni skapat... Att inte zonerna du beskriver blir olika ”rum” och plottriga utan hör ihop allihopa? Det låter drömmigt även om det låter svårmöblerat. Nu vet jag inte planlösningen men ser för mig ett maffigt ritningsskåp för att förvara material och projekt som samtidigt kan vara arbetsyta i ståhöjd och rumsavdelning om nu det önskas? Jag ser också ett ljusbord framför mig av någon anledning (kanske för att komma på så mycket skrymmande saker att ha i ateljén att något mindre än 36 kvm plötsligt känns omöjligt).

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?