Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Något som stör mig (eller gör mig heligt förbannad snarare) är på mammas jobb där hon får skit om hon måste gå ifrån för att ta astmamedicin eller annan medicin vid behov på arbetstid men att en muslim får rulla ut sin bönematta och börja be går utmärkt på arbetstid.
Men vad är det för j*vla arbetsplats??

Uppskattar min än mer nu när jag hade påsdialys och satt på jobbet och gjorde detta i lugn och ro. De till och med satte undan ifall jag ville sitta ifred och göra detta.

Stör mig på att jag är så låst vid här jag bor... är less på gamla, inskränkta normer. Less på folk. Less!
Hittar jobb som skulle passa mig perfekt, i städer som ligger alldeles för långt bort för pendling. Dessutom har jag börjat drömma om ett annat boende också.

Hade jag varit själv hade jag kunnat flytta, eller pendlat bort halva dagen, men har familj och barnen är djupt rotade i skola och föreningsliv så det går inte. Just nu. Barnen är ju inte i skolåldern för alltid.

Det är väldigt märkligt, religionsutövande får man väl hålla sig till på fritiden. Kan tyckas kontroversiellt men något som inte har med arbetet att göra får ju skötas på fritiden, så även religion enligt mig. Att ta sin medicin är ju dock en nödvändighet för personens hälsa och något som även kan påverka arbetet om man inte får ta. Det är svårt att sköta sitt arbete om man hamnar på sjukhus. Bedrövligt att din mamma ska behöva få skit för det
Ursäkta mig, men hela ditt resonemang är väldigt märkligt.

Men du menar alltså att mamman inte får ta medicin för att muslimen får be? Så om en muslim inte får be, då rättar en arbetsgivare, som är beredd att låta en äldre kvinna få andnöd, plötsligt till sig? Bara så där. För om man inte får ta sin astmamedicin så beror det inte på att man har en skit till chef utan att man har en muslim till kollega.

Jag är rent ut sagt less på att folk är beredda att utnyttja allt för en chans att dela ut ett rasistiskt tjuvnyp.

Men du menar alltså att mamman inte får ta medicin för att muslimen får be? Så om en muslim inte får be, då rättar en arbetsgivare, som är beredd att låta en äldre kvinna få andnöd, plötsligt till sig? Bara så där. För om man inte får ta sin astmamedicin så beror det inte på att man har en skit till chef utan att man har en muslim till kollega.

Jag är rent ut sagt less på att folk är beredda att utnyttja allt för en chans att dela ut ett rasistiskt tjuvnyp.

Instämmer till 110%. Det finns ju inget samband mellan de två sakerna!

Plus hur vet vi att det var enkelt för muslimen att få till bönestunderna? Det kanske var ett jädra liv innan det gick? Sedan (om en vet något om islam) så är det fullt tillåtet att inte be under dagen om det inte fungerar med jobb etc.

Och vem delar ut skit? Kollegor eller chefer? Är det kollegor får en gå till chefen, är det chefen får en gå till chefens chef och/eller HR. Men jag har extremt svårt att se hur en chef skulle ha problem med att någon tar sin astmamedicin.

Läs igen. Det var inte det jag skrev

Plus hur vet vi att det var enkelt för muslimen att få till bönestunderna? Det kanske var ett jädra liv innan det gick? Sedan (om en vet något om islam) så är det fullt tillåtet att inte be under dagen om det inte fungerar med jobb etc.

Och vem delar ut skit? Kollegor eller chefer? Är det kollegor får en gå till chefen, är det chefen får en gå till chefens chef och/eller HR. Men jag har extremt svårt att se hur en chef skulle ha problem med att någon tar sin astmamedicin.

Både kollegor och chefen. Så det kommer tas uppåt I kommunen. Dessutom är det rökförbud som kollegor kringgår och hålls om ryggen av chefen.....

/../
Jag tycker det hela låter som en skröna.
Undrar också vad det är för jobb där det inte funkar att ta läkemedel på arbetsplatsen?

Jag stör mig på att min granne alltid ser så jävla sur ut :laugh: Nej, jag bor inte granne med Magdalena Andersson utan medelålders man som aldrig ler. Han ser alltid ut som ett åskmoln i ansiktet oavsett tid på dygnet, oavsett var man möter honom, oavsett om han har sin dotter i sjuårsåldern med eller inte. Till och med när dottern försöker prata med honom på vägg till och från parkeringen ser han irriterad ut - varenda gång jag möter dem.

Och ja, jag stör mig bara på att han alltid ser så sur ut, jag har liksom ingenting annat att anmärka på. Vi har aldrig ens hälsat.

Både kollegor och chefen. Så det kommer tas uppåt I kommunen. Dessutom är det rökförbud som kollegor kringgår och hålls om ryggen av chefen.....

Det är ett arbetsmiljöproblem. Vad har det med islam att göra?

Edit: Plus att varför tryckte du på bönestunder istället för att det finns de som smiter iväg och bryter mot rökförbudet? Jag vet vilken av de två sakerna jag tycker är värre...

Senast ändrad:
Jag stör mig på att min granne alltid ser så jävla sur ut :laugh: Nej, jag bor inte granne med Magdalena Andersson utan medelålders man som aldrig ler. Han ser alltid ut som ett åskmoln i ansiktet oavsett tid på dygnet, oavsett var man möter honom, oavsett om han har sin dotter i sjuårsåldern med eller inte. Till och med när dottern försöker prata med honom på vägg till och från parkeringen ser han irriterad ut - varenda gång jag möter dem.

Och ja, jag stör mig bara på att han alltid ser så sur ut, jag har liksom ingenting annat att anmärka på. Vi har aldrig ens hälsat.

Vad sorgligt med en människa som verkar vara så arg och sur. Det är ju asjobbigt att vara sur! :laugh:

Jag kan bli arg och vara sur ett tag men den känslan går liksom inte att stanna i utan att det krävs en rejäl ansträngning, dvs jag lägger energin på roligare saker :D

Han kanske är som jag. Jag ser rejält sur ut om jag inte kommunicerar med nån.
Pratar vi är jag en glad skit.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka