Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Det killar i halsen konstant och jag måste hosta :arghh: när jag äter och dricker så avtar det lite. Men det kan jag ju inte göra hela tiden. Fortsätter det så här så lär jag snart ha hostat sönder halsen igen. Är redan öm. Den är fortfarande inte bra sen förra omgången. Även om det är mycket bättre så har jag fortfarande inte fått tillbaka "min" röst.

Stör mig på att köpdjävulen flugit i mig, som alltid då jag är i en sån här episod. Tack bipolära sjukdom med hypomani. Har spenderat timmar med att söka, lägga saker i varukorgen och sedan plocka ur dem igen då jag hinner bli rädd för att jag ska slå till. 🙄 Jag har inte råd, jag behöver inte.

Vi ska hålla en presentation på ca 20 minuter om vad som händer i vår arbetsgrupp. Vi har flera olika arbetsområden inom gruppen. En person tog på sig att göra PowerPoint. Bra tänkte vi.

Jo tjena. Hen har bara lagt in sina arbetsuppgifter. På 15 slides :meh: om hen pratar en minut per sida (vilket hen inte gör, mycket mer än så) får vi fem minuter att presentera fyra andra områden.

Alltså jag förstår att man står sig själv närmast. Men kom igen!! Lite fingertoppskänsla kan man väl i alla fall försöka ha.

Eftersom jag lär bo kvar här ett tag så hade ju en sommarstuga varit fint att rymma iväg till. Men det är dyrt. Väldigt dyrt. Och då lär jag köpa en med mark så jag kan ta med mig hästarna, ännu dyrare. Isf måste jag köpa en större transport. Kanske större bil.

Plötsligt blev det väldigt dyrt det här med att jag är less på folk.

Vanliga badsvampar är slut i de affärerna jag varit i. Frågade och de finns inte att få tag på för tillfället. Jag vill ha de vanliga som är i olika färger, de är lagom stora. Det finns andra men mindre. Tycker de är för små.

Trots hostan så mår jag lite bättre idag. Men då kom nästa grej istället, bilen :meh: åkdonet behöver repareras och det är inte säkert att det blir nån ordning på den. Behöver börja med att byta däck. Ett däck var blankslitet på insidan, yeay :meh: eventuellt så kolla på ny bil. Jag har inga pengar så det blir pappa som köper ny och han har inte så överdrivet mycket pengar heller. Vet inte vad jag ska titta efter. Jag får skit för att jag har flyttat tillbaka till mitt gamla stall. För farsan förstår inte varför det inte är bra där jag stod och han tror att jag är osams med ägarna, vilket jag verkligen inte är.
Just nu är det bara skit allting känner jag :cry: känner mej så trött mentalt

Avkomman är skrämmande lik sin far.
Butter, avbryter när jag pratar och säger emot när jag säger nåt.
Menar sannolikt inget illa men mina spöken från äktenskapet ger mig ångest. Jag blir liten, och ledsen.

Ska vänta ut så jag kan kommunicera igen.

Fick en pling om att jag skulle få leverans med Citymail -kan inte komma på vad jag köpt??? Hittar ingen orderbekräftelse i mailen utan allt jag köpt har redan kommit…
Nu kom pling att det levererats till min brevlåda och jag vet fortfarande inte vad det är, och får vänta till ikväll men skulle vilja åka hem från jobbet för att kolla 😂😂

Avkomman är skrämmande lik sin far.
Butter, avbryter när jag pratar och säger emot när jag säger nåt.
Menar sannolikt inget illa men mina spöken från äktenskapet ger mig ångest. Jag blir liten, och ledsen.

Ska vänta ut så jag kan kommunicera igen.
Relaterar! Min avkomma påminner också om mitt ex ibland och då får jag samma reaktion som dig. Det är inte helt lätt att hantera!

Usch! Fick också hem ett par stinkande en gång, skickade tillbaka dom. Tycker inte alla brukar lukta illa?
Hmm jo för mig verkar de alltid lukta illa. Funderar på om det är färgen för det spelar ingen roll om de är från Kappahl, Lindex, Levis eller från Lager157. Men jag minns inte att jeansen luktade så illa förr 🤔

Hmm jo för mig verkar de alltid lukta illa. Funderar på om det är färgen för det spelar ingen roll om de är från Kappahl, Lindex, Levis eller från Lager157. Men jag minns inte att jeansen luktade så illa förr 🤔
Det ingår fruktansvärda mängder kemikalier vid tillverkning av jeans. Kika på dokumentären ”Den giftblå floden” om du har möjlighet.
Mer förvånande att de inte luktar mer än de gör. 😬

Jag eller någon annan har förlagt min inne"tröja"/stickade tygbit. Letade efter den tidigare idag och har fortfarande inte hittat den så har fått ta en kvälls/morgontröja istället. Det förlagda plagget är det jag vanligtvis har under dagen när jag är inne, har en tydlig rutin på hur sakerna används och nu behöver jag bryta mot dessa rutiner :cautious:

Stör mig på att jag tackade nej till ett jobb jag eventuellt kunnat få i Juli när jag just blivit av med mitt nuvarande jobb.

Nu får jag inte ens intervjuer och har sökt 35 jobb ca.
Känns som ja missa den enda chansen och nu kan inte min hjärna låta mig sluta tänla på det.

Stör mig på att jag tackade nej till ett jobb jag eventuellt kunnat få i Juli när jag just blivit av med mitt nuvarande jobb.

Nu får jag inte ens intervjuer och har sökt 35 jobb ca.
Känns som ja missa den enda chansen och nu kan inte min hjärna låta mig sluta tänla på det.
Tycker man pratar alldeles för lite hur mycket det tär på ens psyke att få "Tack för din ansökan, vi har gått vidare med andra sökande" gång på gång.. jag hade tur. Var bara arbetslös en månad tror jag det blev, men förhandlade till mig sex månaders uppsägningstid så var ju uppe på 150 sökta jobb innan det lossnade.

Tycker man pratar alldeles för lite hur mycket det tär på ens psyke att få "Tack för din ansökan, vi har gått vidare med andra sökande" gång på gång.. jag hade tur. Var bara arbetslös en månad tror jag det blev, men förhandlade till mig sex månaders uppsägningstid så var ju uppe på 150 sökta jobb innan det lossnade.

Oj ok då ligger jag i lä med sökta jobb..

Ja verkligen. Iom detta bär jag med mig telefonen överallt (vilket jag inte gillar att göra) Men istället för telefonsamtal blir det bara mail ”tack för ansökan, vi har gått vidare..” och ibland börjar jag bara gråta. Det känns verkligen som en kris mitt i livet.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar