Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Oj ok då ligger jag i lä med sökta jobb..

Ja verkligen. Iom detta bär jag med mig telefonen överallt (vilket jag inte gillar att göra) Men istället för telefonsamtal blir det bara mail ”tack för ansökan, vi har gått vidare..” och ibland börjar jag bara gråta. Det känns verkligen som en kris mitt i livet.
Jag sökte alltså inte 150 jobb på en månad, utan under kanske fyra-fem månader. Men ja, det suger ^^

Kärringen som körde framför mej på vägen hem. Hon låg och körde i mitten av vägen. Betydligt saktare än vad som står på skylten. Vid möte så flytta hon på sig så hon precis var över på sin del av vägen. Precis vid strecken. I en kurva så stannade hon nästan. Var inte speciellt sugen på att köra om då vägen inte är jättebred heller

Sushi Yama har 2 för 1-kampanj och det är fredagkväll, så jag kanske borde ha valt ett annat alternativ. Men ändå - när jag beställde i appen så sa den att "så snabbt som möjligt" innebar ca 15 min, och nu har jag väntat i lite över en timme. Fortfarande två ordrar i kö före min. :(

Kärringen som körde framför mej på vägen hem. Hon låg och körde i mitten av vägen. Betydligt saktare än vad som står på skylten. Vid möte så flytta hon på sig så hon precis var över på sin del av vägen. Precis vid strecken. I en kurva så stannade hon nästan. Var inte speciellt sugen på att köra om då vägen inte är jättebred heller
Det där låter inte som någon som ska vara ute och köra. Borde vara något för polisen, den sträckan du låg bakom var kanske inte någon trafikfara men det låter som en förare som inte är säker i trafiken. Kanske att det hade lett till någon förändring om föraren hade blivit stoppad av polisen.

Att jag just fått lov att lägga pengar på en ny tvättmaskin :meh: Ett lager verkar ha farit så det är bara en (kort) tidsfråga innan den säger upp sig helt. Jag har råd, det är bara att det är en så galet tråkig utgift :arghh:

För att göra det hela liite roligare iaf så är den svart :laugh: En svart vitvara :D
Samma här, min luktade bränd el från trumman när jag tvättat förra helgen 😩 Beställt en ny som kommer på torsdag!

Att jag just fått lov att lägga pengar på en ny tvättmaskin :meh: Ett lager verkar ha farit så det är bara en (kort) tidsfråga innan den säger upp sig helt. Jag har råd, det är bara att det är en så galet tråkig utgift :arghh:

För att göra det hela liite roligare iaf så är den svart :laugh: En svart vitvara :D
Jag köpte också en svart tvättmaskin häromveckan och även om jag håller med om att det är en tråkig utgift så är det sååå härligt att ha en sprillans ny maskin :love:

Att nagellack ska ta så lång tid å torka...och sen ännu längre tid att härda så man faktiskt kan göra nått.
Hästarna klagar dock inte, dom får häcka inne lite längre.

Men ugh..torka då 🫠

Vad är det för märke?
Mina föräldrar har svart just nu, men tvättmaskinen börjar ge upp och de hittar ingen snygg svart så de drar ut på bytet.

Stör mig på att min telefon envisas med att föreslå diverse olika emojier som den anser är relevanta till det jag skriver. Resulterar ofta i att jag råkar trycka fel, på emojin och då byter den ut hela ordet mot teckningen. Använder annars nästintill aldrig emojier som telefonen kan så det är inget den lärt sig av mig. Håller på att träna bort det genom att säga till den att "föreslå inte detta" men det tar en stund när det finns så väldigt massa emojier. Så missar jag någon och så dyker det upp typ en get mitt i texten :meh:

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar