Studentflak - förbjud

Om det hade varit så att det inte hade varit tillåtet så tror jag vi kan vara ganska säkra på att polisen skulle ingripa. Men så är det ju inte.
Vi bor också på landet men några timmar om året tror jag vi hade stått ut med att se och höra studenterna fira. :banana:

Lätt att säga när man slipper undan ;)

Jag jobbar som vanligt och de timmarna kör man inte många meter, det dunsar i taket på bussen och sådär.

Det är tur att det bara är en dag :)
 
På min tid så var det ju aldrig tal om fylleslag på flaket ö.h.t dom gamla skulle avlidit akut om
dom hade sett något sånt. Det var ju andra tider då för 40 år sedan i år :eek:. 40 år.... det är ju en evighet sen :D
 
Allt, inkl flak i långsam kortege i centrala stan :p
Ugh, men kortege är ju helt ok, då är alla på ett ställe, det är finfint. I Solna är de överallt det är som om hord vrålande sengångare sprutats ut ur en popcornmaskin över stadsdelen och det tar dagar för dem att meandra hem, överallt helt oorganiserat och långsamt. (det är faktiskt väldigt tyst just här just nu, de kanske styrt upp det i år, de brukar sega sig förbi jobbet och stå utanför och vråla i väntan på rödljus så man inte hör vad man pratar om i telefon. Vilket är ganska lindrigt i jämförelse med att hamna bredvid och bakom dem när man kör bil. Vindrutetorkarna verkar klara öl dock, frågan är lacken. Nåja bilen är gammal. Och som sagt inte ett flak har jag hört hittills i år.)

(Jag bara måste springa och köpa en tweeddräkt helst lätt regnskadad i formen för att matcha mina åsikter, hm eller gammelmosters kanske jag har kvar än. (helt ärligt är jag annars en av få här som uppskattar sista april i Uppsala fortfarande... och Stork om de kommer förbi!))
 
Senast ändrad:
Ugh, men kortege är ju helt ok, då är alla på ett ställe, det är finfint. I Solna är de överallt det är som om hord vrålande sengångare sprutats ut ur en popcornmaskin över stadsdelen och det tar dagar för dem att meandra hem, överallt helt oorganiserat och långsamt. (det är faktiskt väldigt tyst just här just nu, de kanske styrt upp det i år, de brukar sega sig förbi jobbet och stå utanför och vråla i väntan på rödljus så man inte hör vad man pratar om i telefon. Vilket är ganska lindrigt i jämförelse med att hamna bredvid och bakom dem när man kör bil. Vindrutetorkarna verkar klara öl dock, frågan är lacken. Nåja bilen är gammal. Och som sagt inte ett flak har jag hört hittills i år.)

(Jag bara måste springa och köpa en tweeddräkt helst lätt regnskadad i formen för att matcha mina åsikter, hm eller gammelmosters kanske jag har kvar än. (helt ärligt är jag annars en av få här som uppskattar sista april i Uppsala fortfarande... och Stork om de kommer förbi!))

Mjae. De är nästan på samma ställe.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
Relationer Ja, min sambo är en ganska hetsig bilförare som väldigt ofta kör för fort och beter sig (idiotiskt) i trafiken. Han ÄR bra på att köra...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 219
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp