Hur ser du på följande: Den största insatsen för miljön gör vi dock om individer och samhälle överger rådande konsumtionshysteri och utopier om evig ekonomisk tillväxt i en begränsad värld, och istället återgår till ett liv där andra värden än de rent ekonomiska står i fokus.Ok, för jag har i alla fall stött på väldigt mycket kritik mot inlösensystemet hos olika personer så något uppfattat problem med det måste det rimligen finnas.
Sedan självklart finns det ju folk som förstör naturen bara för att de anser att naturen är feminin och de vill visa att de är män, som förstör.
(Fossilmaskulinism, det finns folk i USA som förstör sina avgassystem bara för att släppa ut mer avgaser.)
Tydligen har det blivit ett starkt samband mellan kvinnohat och naturhat. Dvs tydligen har miljörörelsen begått ett allvarligt misstag när de fokuserat enbart på kvinnor och barns och svaga grupper kontra miljö och klimat.
Det har gjort att tidigare naturneutrala extremhögern blandat ihop natur med kvinnor, och de hatar kvinnor, och därmed natur. Därmed vill man förstöra naturen lika mycket som kvinnorna.
Det låter kanske lite weird, jag blev jätteförvånad, men det finns både europeisk och svensk forskning om det. Det absolut starkaste sambandet som finns mellan åsikter är mellan naturhat och kvinnohat. Det är nära 100% att om man hatar kvinnor hatar man natur, om man hatar natur så finns också ett starkt kvinnoförakt.
Naturen och femininitet är ju också ett gammalt samband, kvinnan är obegriplig, ociviliserad och vild, okontrollerad medan mannen representerar det ordnade och civiliserade, intelligenta, vetenskap, återhållsamhet och kontroll.
(vilket iofs blir en oxymoron iom att högermanliga är ganska ovetenskapliga, med bildningsförakt. Vilket iofs även det sannolikt kan hänvisas till den nuvarande kvinnliga dominansen i vetenskapen och läsandet.)
Jag blev nyfiken på vad extremhögern vill när jag läste ditt inlägg och letade upp AfS hemsida och läste och de passar inte in på det du skriver, de har mer synen att vrida tillbaka utvecklingen, mer småskaligt och på landsbygden, mindre konsumtionshets drivet av ofta stora internationella företag. Lite Sörgårdsromantik överdet. Inte den exploatering som en del inom klimatrörelsen vill där allt handlar om vindkraftsparker och en massa andra "gröna" exploateringsprojekt utan hänsyn till miljön.