Ja men verkligen, där kan man tala om saft och bulle!Den enda fråga där ytterhögern vill DALTA med barnen: låt barnen få välja meny varje dag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men verkligen, där kan man tala om saft och bulle!Den enda fråga där ytterhögern vill DALTA med barnen: låt barnen få välja meny varje dag!
Bokstavligen.Ja men verkligen, där kan man tala om saft och bulle!
Saft och köttbulleJa men verkligen, där kan man tala om saft och bulle!
Jag har fortfarande i mitt liv aldrig fått lika goda potatisplättar som i skolan på 70-talet. Med lingon och rivna morötter. Jag saknar dem fortfarande! Stekytan var fantastisk!Kött i måttlig mängd är okej, i den mängd folk äter idag ger det ökad risk för välfärdssjukdomar och cancer.
Det är helt enkelt inte nyttigt, det är ohälsosamt.
Pratat endel med mamma och pappa om skolmaten den sista tiden. De är uppriktigt förvånade över debatten, de åt inte alls så mycket rött kött i skolan som barnen gör idag. Och åt gjorde de ändå.
Det ska ju bli förbud för barn att vistas på sociala medier. Ge inte barnen surfplattor att leka med. Barn ska springa o röra på sig inte sitta stilla o glo på en skärm.Ska barnen verkligen daltas med så mycket att de får tarmcancer och fetma?
Du halmgubbar, halmgubbar och halmgubbar. Köttgubbar, till och med.Det räcker inte att barnen äter hemma. Barnen växer och måste äta i skolorna också för att orka och vara fokuserade på skoluppgifter och inlärning. Återigen ge dom ungar som vill ha kött och ge dom ungar som vill ha vegetarisk. Är inte det rättvist och bäst för alla?
Ska barnen verkligen behöva gå till minilivsen, som forskningen visar, för att köpa chips, godis och redbull för att överleva skoldagen?
Ja, då är det väl jättebra att de inte har flera hekto svårsmälta kött-halvfabrikat i magen.Det ska ju bli förbud för barn att vistas på sociala medier. Ge inte barnen surfplattor att leka med. Barn ska springa o röra på sig inte sitta stilla o glo på en skärm.
Men maten är en stor del i välfärdssjukdomar, både den de äter hemma och i skolan. Det röda köttet i skolan måste fasas ut och bli till ett minimum, för barnens hälsas skull.Det ska ju bli förbud för barn att vistas på sociala medier. Ge inte barnen surfplattor att leka med. Barn ska springa o röra på sig inte sitta stilla o glo på en skärm.
Men återigen, om dom inte äter då? Är det bättre då med godis, chips och redbull? Nått måste dom ju äta?Du halmgubbar, halmgubbar och halmgubbar. Köttgubbar, till och med.
Det har alltid funnits dagar med bara vego på menyn. Ugnspannkaka. Potatisbullar. Div. soppor med bröd. Det gjordes ingen grej av det, och barnen åt. Jag kan nog nästan lova att mycket av den vegetariska maten i skolan idag har högre näringsvärde än så.
Det finns ju hårdbröd och mjölk och en salladsbuffe.Men återigen, om dom inte äter då? Är det bättre då med godis, chips och redbull? Nått måste dom ju äta?
Se inlägg #209Men maten är en stor del i välfärdssjukdomar, både den de äter hemma och i skolan. Det röda köttet i skolan måste fasas ut och bli till ett minimum, för barnens hälsas skull.
Se #210.Se inlägg #209
Vilken forskning visar på det?Ska barnen verkligen behöva gå till minilivsen, som forskningen visar, för att köpa chips, godis och redbull för att överleva skoldagen?
Huruvida barn äter av skolmaten eller om de köper chips har mycket lite med vego eller ej att göra. Däremot kan det bli det om ängsliga höger-influencers lär barn att vego är farligt.Men återigen, om dom inte äter då? Är det bättre då med godis, chips och redbull? Nått måste dom ju äta?
Ok, för jag har i alla fall stött på väldigt mycket kritik mot inlösensystemet hos olika personer så något uppfattat problem med det måste det rimligen finnas.Problemt var nog mest att han troligen redan sålt skogen och genom att fälla de största träden kunde han ta resten sen utan att behöva dra igenom hela proceduren med inlösen + han kände det nog som att han lurat miljömupparna för det berättades med stora skratt hur det skedde.
Jo men ytterhögern har bara haft något större inflytande i 4 år.Fast ytterhögern har också i flera år bemött förslag på andra lösningar, som att lägga mycket mer resurser på tidiga insatser, som "saft och bulle".
Det är helt självklart att resurserna måste in tidigt och tydligt, och vara förebyggande.
Manligheten blir trängd när den inte klarar att dela fält med kvinnligheten. Vilket är en orsak till att pojkar behöver uppfostras jämställtOk, för jag har i alla fall stött på väldigt mycket kritik mot inlösensystemet hos olika personer så något uppfattat problem med det måste det rimligen finnas.
Sedan självklart finns det ju folk som förstör naturen bara för att de anser att naturen är feminin och de vill visa att de är män, som förstör.
(Fossilmaskulinism, det finns folk i USA som förstör sina avgassystem bara för att släppa ut mer avgaser.)
Tydligen har det blivit ett starkt samband mellan kvinnohat och naturhat. Dvs tydligen har miljörörelsen begått ett allvarligt misstag när de fokuserat enbart på kvinnor och barns och svaga grupper kontra miljö och klimat.
Det har gjort att tidigare naturneutrala extremhögern blandat ihop natur med kvinnor, och de hatar kvinnor, och därmed natur. Därmed vill man förstöra naturen lika mycket som kvinnorna.
Det låter kanske lite weird, jag blev jätteförvånad, men det finns både europeisk och svensk forskning om det. Det absolut starkaste sambandet som finns mellan åsikter är mellan naturhat och kvinnohat. Det är nära 100% att om man hatar kvinnor hatar man natur, om man hatar natur så finns också ett starkt kvinnoförakt.
Naturen och femininitet är ju också ett gammalt samband, kvinnan är obegriplig, ociviliserad och vild, okontrollerad medan mannen representerar det ordnade och civiliserade, intelligenta, vetenskap, återhållsamhet och kontroll.
(vilket iofs blir en oxymoron iom att högermanliga är ganska ovetenskapliga, med bildningsförakt. Vilket iofs även det sannolikt kan hänvisas till den nuvarande kvinnliga dominansen i vetenskapen och läsandet.)
Misstänker att den absoluta majoriteten når maxtaket men ändå har svårt att hitta miljonerna till att föda upp barnen.Kostnaden för förskoleplats är olika beroende på föräldrarnas inkomst.
Det vore ju väldigt enkelt att ändra på den.
Ingen avgift upp till en viss inkomst t.ex.
Behöver inte sökas utan kontrolleras lätt via Skatteverket.
Nej, de har haft inflytande mycket längre än 4 år. Inflytande är inte alltid lika med regeringsmakt.Jo men ytterhögern har bara haft något större inflytande i 4 år.
Om barnen nu är 13 år så var de 9 år när den röd-gröna röran lämnade över dem till Tidö-gänget.
Det var redan för sent att hinna reda upp det då.
Så problemet är större eftersom att ingen har någon bra lösning.
Utan alla bara kan peka på att andras lösningar är dåliga.
Vilket de ju delvis också är på olika sätt.
Här ger en av forumets användare en tydlig illustration av att det är de vuxnas upplevelse av maten och rädsla för att behöva äta mat som de inte är vana vid som är drivkraften.Nä, det handlar om en organiserad kampanj mot mer vegetarisk mat.
Här får allmänheten äta på skolorna och sitta med barnen om man vill. Så klart får man då betala för det. Jag har provat och gör aldrig om det. Det var det äckligaste jag har sett och smaken totalt noll. Bara sk röror, bara att svälja, behövs inte tuggas. Ser precis ut som grismat, vällingaktig. Så jag förstår ju att svinnet är enormt och väldigt få barn ses i matsalen.