Vi hade verkligen inte behövt något barnbidrag.
Och det är den erfarenheten som jag grundar min åsikt på.
Ja jag misstänkte att du grundade din åsikt på din upplevelse. Jag tror du är några år äldre än jag är. Med kanske rent av barn i barnafödande ålder.
Jag grundar ju min åsikt självklart delvis på min upplevelse, där vi nu snart inte längre får barnbidrag iom att studiebidrag är mer aktuellt och vår krets av faktiskt universitetsutbildade personer med hög lön som verkligen verkar behöva det. För de har inte pool och allting och de kör begagnade gamla bilar osv, 2-3 barn är en rejäl kostnad nu.
Fatta hur mycket folk med vanliga jobb och medellön behöver det!
Barn kostar mycket mycket mycket mer nu än de gjorde när du hade barn. Likaså att köpa bostad osv.
Och jag har länkat flertalet artiklar om att det kostar mer nu, medan unga har svårare att få bostad nu...
Så det är helt och totalt orättvist! att basera sin åsikt på sin upplevelse, som var då... och i en viss krets, i en viss inkomst.
Vi har ett stort förmögenhetsgap mellan äldre och yngre i Sverige idag.
De jag känner som absolut inte behövde barnbidraget, men iofs inte hade pool osv. Och som ansåg att barnbidraget var jätteviktigt som symbolvärde. Där är mannen nära 40-talist... och kvinnan mycket yngre men har fått support i karriären av sin framgångsrike 40-talist.
Tror inte det är jättevanligt.