Alla som är går mycket snabbare att bygga än ett kärnkraftverk och som inte behöver bidrag, subventioner och stöd i form av en hel statsbudget.Vilka pumpkraftverk tänker du på då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla som är går mycket snabbare att bygga än ett kärnkraftverk och som inte behöver bidrag, subventioner och stöd i form av en hel statsbudget.Vilka pumpkraftverk tänker du på då?
Än så länge vågar det nog inte gå ut med att de inte tror på klimatkrisen, utan säger väl mest att andra länder förstör klimatet mer och då borde inte vi behöva göra något.Så säger då Åkesson att höjd skatt på drivmedel är en röd linje. Det jag funderar på är INTE lämpliga skattesatser. Jag funderar på i vilken mån SD är att betrakta som klimatförnekare?
Extremhögern internationellt misstror ju öppet all klimatforskning, mer eller mindre.
Jag minns inte att jag har sett SD göra just det. Däremot är de ju negativa till i princip all klimatpolitik.
Vad säger ni andra? Har ni sett citat där sd:are förkastar klimatforskningen öppet? Eller nöjer de sig med att förkasta klimatpolitiken?
Jag tror att ett öppet klimatförnekande skulle göra regeringsdugligheten ännu sämre - om den nu kan bli det. Och det ligger inte i SDs intresse, nu när man är så långt gångna i Jomshofs Ungernplagiatprojekt. Det kan vänta till senare, när det finns en större kontroll på media och rättssäkerheten är nedmonterad några snäpp till.Än så länge vågar det nog inte gå ut med att de inte tror på klimatkrisen, utan säger väl mest att andra länder förstör klimatet mer och då borde inte vi behöva göra något.
Men ibland har jag en självdestruktiv ådra, så jag läser kommentarsfältet på sociala medier. Och om man ska tro på det som står där tror var och varannan att klimatkrisen är en bluff.
Så jag förväntar mig att SD snart hänger på detta och snart förnekar det öppet.
Deras politik talar väl sitt tydliga spår, de sköter fullständigt i klimatet, det enda som är viktigt är att få tillräckligt många röster så de kan kasta ut alla med invandrarbakgrund och stänga ned alla prides.
Och då behöver de gå den populistiska vägen med sänkt bensinskatt, för det är vad deras klimatförnekande väljare vill ha.
Jag tror som du, att de kommer följa högerextrema partiers gång i andra länder. Och att Ungern är (har vi tur är det snart var..?) ett föregångsland.Jag tror att ett öppet klimatförnekande skulle göra regeringsdugligheten ännu sämre - om den nu kan bli det. Och det ligger inte i SDs intresse, nu när man är så långt gångna i Jomshofs Ungernplagiatprojekt. Det kan vänta till senare, när det finns en större kontroll på media och rättssäkerheten är nedmonterad några snäpp till.
Om 4 år (dvs inför nästa val om de kan komma in i regeringen vid detta val) kanske tiden är mogen för både klimatförnekande och något omständligt förbud för Pridefirande.
Och var tänker du de ska byggas, hur?? Ska vi pumpa upp vatten från havet till någon älv? Pumpa in vatten till Mälaren och höja vattennivån några meter?Alla som är går mycket snabbare att bygga än ett kärnkraftverk och som inte behöver bidrag, subventioner och stöd i form av en hel statsbudget.
Den är väldigt bra på att beskriva nuläget.Kapar man länken till att bara inkludera https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1549435/FULLTEXT01.pdf borde det funka, tror jag
Ja det är verkligen en intressant fråga i sammanhanget.Och var tänker du de ska byggas, hur?? Ska vi pumpa upp vatten från havet till någon älv? Pumpa in vatten till Mälaren och höja vattennivån några meter?
Problemet är att det inte kommer att vara politiskt möjligt att ta så mycket yta i anspråk som skulle behövas för att göra någon verklig skillnad.Alla som är går mycket snabbare att bygga än ett kärnkraftverk och som inte behöver bidrag, subventioner och stöd i form av en hel statsbudget.
Inte så förvånande då de kärnkraftverk som finns kvar står alla inom SE3 + Ryaverket, Arosverkey, Göta älv, Indalsälven ...Den är väldigt bra på att beskriva nuläget.
Vad vi har och vad det ger och vad som sitter ihop.
Intressant är t.ex. att elområde SE3 faktiskt är det elområde som producerar mest el.
En utmärkt liten skrift för den som är intresserad av Sveriges elförsörjning.
Rekommenderas verkligen.
Läser vidare.
Men hur har dom då råd att ta sig in i ett redan befintligt område som har byggds om till ett tvångsblandarområde?De som blir kvar är de som inte har råd att ta sig därifrån. Segregation kallas det. Det har inget att göra med den lilla minoritet som står för otryggheten.
De bodde där innan eller blivit anvisade.Men hur har dom då råd att ta sig in i ett redan befintligt område som har byggds om till ett tvångsblandarområde?
Vad säger ni andra? Har ni sett citat där sd:are förkastar klimatforskningen öppet? Eller nöjer de sig med att förkasta klimatpolitiken?
Och då behöver de gå den populistiska vägen med sänkt bensinskatt, för det är vad deras klimatförnekande väljare vill ha.
Jag tror att ett öppet klimatförnekande skulle göra regeringsdugligheten ännu sämre - om den nu kan bli det. Och det ligger inte i SDs intresse, nu när man är så långt gångna i Jomshofs Ungernplagiatprojekt. Det kan vänta till senare, när det finns en större kontroll på media och rättssäkerheten är nedmonterad några snäpp till.
Om 4 år (dvs inför nästa val om de kan komma in i regeringen vid detta val) kanske tiden är mogen för både klimatförnekande och något omständligt förbud för Pridefirande.
Ja, sen kan vi emotse begränsningar av kvinnors rättigheter efter det. Det är lite intressant ändå att se hur extremhögern formar sig något efter det land de råkar befinna sig i.Jag tror att ett öppet klimatförnekande skulle göra regeringsdugligheten ännu sämre - om den nu kan bli det. Och det ligger inte i SDs intresse, nu när man är så långt gångna i Jomshofs Ungernplagiatprojekt. Det kan vänta till senare, när det finns en större kontroll på media och rättssäkerheten är nedmonterad några snäpp till.
Absolut, jag har en bensinbil. Men bara för att politiken gynnar mig på kort sikt betyder det inte att jag tycker den är bra.Även miljöpartister får glädje att sänkt bensin o diesel skatt. Alla miljöpartister kör ju inte el bil
Vilka är "de"? Och vilka områden menar du är "tvångsblandarområden"?Men hur har dom då råd att ta sig in i ett redan befintligt område som har byggds om till ett tvångsblandarområde?
Väldigt många skulle jag säga.M ledaren sa på ett Sverige möte att en 2barnsfamilj skulle få 5000kr mer i månaden fram till 2030. Vem kan motstå det?
Sverige möte. Sverige kurs. Sverige vänner. Verkar som att hela högern ska vara Sverige nu?
Nej verkligen inte.Inte så förvånande då de kärnkraftverk som finns kvar står alla inom SE3 + Ryaverket, Arosverkey, Göta älv, Indalsälven ...