Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja som sagt, "vi" får välja vilket land som helst medan "dem" får inte det (då de uppenbarligen inte får välja Sverige).
"Dem" kommer att få anpassa sig till den grad att dom själva inser att det är ingen ide att komma till Sverige. "Dem" brukar ju vara pålästa om våra lagar och hur man utnyttjar systemet. När "dem" har läst på dom nya lagarna och även sett hur det gått för andra som försöker så blir det säkert "ingen ide att ens försöka med Sverige" nått mer vilket ju är syftet.

Det är ju inte bara Sverige som har tröttnat utan hela EU unionen.

Det är intressant. Men är det inte snarare så i fallet med MP att det är hela MP som bedöms snett och nedvärderande, inklusive Daniel Helldén? Jag tycker att MP i högre utsträckning än andra partier får ta emot glåpord och anses vara "oseriösa" i allmänhet.
Det stämmer nog. Hela grejen med mp, dvs miljöfrågor som något som borde tillåtas påverka hur vi organiserar våra samhällen och lever våra liv, anses ju allmänt feminint, omanligt, mjäkigt och fel. Och kanske särskilt inför förra valet, tycker jag att vi såg försök att demonisera mp på sätt som liknar hur högern även demoniserar v. (Vänstern demoniserar inte sd, för det behövs inte, sd är demoniska nog av egen kraft.)

Jo, med tanke på mängden hat som riktas mot mp är det märkligt att hat-svansen inte skapar fler otrevligheter än vad de gör. Rimligen så får Lind motta ganska mycket hat som hon inte berättar om.
Ja, till skillnad från högern, så väsnas ju rödgröna mycket mindre om de hot och hat de utsätts för. Med den erfarenhet jag har av rödgröna sammanhang, har det mycket att göra med att man är ganska van vid hot och hat, och hanterar det. Medan högern målar upp minsta okvädinsord riktad mig sig som ett förebud om samhällets undergång.

Jag tror inte att det finns något om att vi skall välja ett annat land.
Utan "vi" skall stanna där vi är.
Sverige är ju bäst enligt det "vi'et".

Undrar om 'vi' som vill slänga ut 'dem' kommer gilla att ligga i sin egen skit om de blir sjuka eller när de blir gamla och beroende av vården/hemtjänst. Med en åldrande befolkning skriker vården efter personal, särskilt mtp de stora avgångarna pga pensioner som står inför dörren. Gissa vilka det är som kommer byta blöjor, städa, laga mat, gå ärenden? Hint: det är inte Kalle Svensson.

Men det finns ju en hel del forskning som visar att synen på kvinnliga och manliga ledare skiljer sig åt. Jag menar alltså inte att du, personligen, tar med könsfaktorn när du tänker på Magdalena Andersson. Men det är så otroligt klichéartat att en kvinnlig ledare som inte smörar blir "Arga Andersson", exempelvis.

Här står det exempelvis lite om forskning på förväntningar om kvinnlig ledarskapsstil: https://chef.se/artiklar/forskning-tuffare-fa-kritik-av-kvinnlig-chef/

"Studien bekräftar tidigare forskning om att medarbetare är tre gånger så benägna att associera beröm med femininitet, och dubbelt så benägna att koppla kritik till manlighet. När något går på tvärs mot människors förväntningar, tenderar de att reagera negativt."

Det vore jättesvårt att vara en kvinnlig charmig jättebebis och ta sig till toppen. Det är inte för inte som man brukar säga: "Ge mig självförtroendet hos en medioker vit man." Man brukar också säga att jämställdhet har uppnåtts när män och kvinnor tillåts vara lika taffliga.
Om du hade haft fel i ovanstående, borde tex Mona Sahlin ha kunnat omskrivas som charmig jättebebis. Det är bara det att charmiga jättebebisar har kuk.

Undrar om 'vi' som vill slänga ut 'dem' kommer gilla att ligga i sin egen skit om de blir sjuka eller när de blir gamla och beroende av vården/hemtjänst. Med en åldrande befolkning skriker vården efter personal, särskilt mtp de stora avgångarna pga pensioner som står inför dörren. Gissa vilka det är som kommer byta blöjor, städa, laga mat, gå ärenden? Hint: det är inte Kalle Svensson.
En i min pappas hemtjänst blev svensk medborgare i dagarna. Min pappa bjöd honom på tårta, och jag andas ut. Jag behöver inte gå ner i arbetstid för att hjälpa min pappa än på ett tag. Typ.

Kalle Svenssons fru kommer, till skillnad från Kalle själv, att få fullt upp när hela hemtjänsten är utvisad. Fast utan lön, då, så vi får hoppas att hon är svensk medborgare så hon inte blir utvisad pga låga inkomster.

Att nekas medborgarskap är inte bara pga sk vandel i Sverige. Pratade med en kvinna som bott 25 år i Sverige, alltid arbetat, drivit två företag. Hon var syrisk kurd som varit med i KPP och även varit peshmerga (som fö slogs mot IS och stöddes av västalliansen). Hon är dock klassad som varit soldat för ett parti som inte klassats som terrorister men våldsamma.

"Dem" kommer att få anpassa sig till den grad att dom själva inser att det är ingen ide att komma till Sverige. "Dem" brukar ju vara pålästa om våra lagar och hur man utnyttjar systemet. När "dem" har läst på dom nya lagarna och även sett hur det gått för andra som försöker så blir det säkert "ingen ide att ens försöka med Sverige" nått mer vilket ju är syftet.

Samtidigt varnar alla ekonomer och samhällsplanerare för den demografiska katastrof som EU och hela den industriella världen står inför. Migration, storskalig migration av yngre arbetskraft behövs desperat. Japan befinner sig redan där. De har ju alltid varit extremt anti-migration. Nu är de i behov av utlänningar för att landet ska fungera med sin snabbt ökande åldrande befolkning.

Sveriges befolkning kommer, enligt SCB, att öka pga migration. Samtidigt ökar mängden äldre och inte arbetsföra. Varje kvinna i Sverige föder i genomsnitt 1.4 barn. Vilket i sin tur innebär att färre arbetare kommer behöva försörja, via pension, fler. Det är en equation som inte går ihop. Vi kostar mest de sista tio åren av vårt liv samtidigt som vi inte bidrar. Det är b.la därför som riktåldern för pension har höjts.

Tonårsutvisningarna är inte bara en personlig tragedi utan utgör en fara för samhället. De hör i princip alla till en grupp Sverige behöver locka fler av. De har fram tills nu varit en nettoförlust eftersom de varit barn i behov av utbildning. När de nu ska börja betala tillbaka och försörja den äldre generationen slängs de ut.

Merparten av migration handlar om människor som flyr till ett bättre liv där de kan arbeta och bidra. Den största gruppen bidragsberoende är etniskt vita män. Av vilka många medvetet begår bidragsbrottslighet.

Att nekas medborgarskap är inte bara pga sk vandel i Sverige. Pratade med en kvinna som bott 25 år i Sverige, alltid arbetat, drivit två företag. Hon var syrisk kurd som varit med i KPP och även varit peshmerga (som fö slogs mot IS och stöddes av västalliansen). Hon är dock klassad som varit soldat för ett parti som inte klassats som terrorister men våldsamma.

Ursäkta PKK skulle det vara.

Så trist för henne att hennes kollegor i riksdagen inte tycker likadant.
Det är ju dem hon skall arbeta tillsammans med i en koalition.
Jag är övertygad om att hennes kolleger uppfattar henne ungefär som jag gör. Dvs de som är medlemmar i samma parti. Däremot skulle jag inte vilja vara politisk motståndare mot henne. Hon är en vass debattör som inte lindar saker och ting som en del andra partiledare gör.

Samtidigt varnar alla ekonomer och samhällsplanerare för den demografiska katastrof som EU och hela den industriella världen står inför. Migration, storskalig migration av yngre arbetskraft behövs desperat. Japan befinner sig redan där. De har ju alltid varit extremt anti-migration. Nu är de i behov av utlänningar för att landet ska fungera med sin snabbt ökande åldrande befolkning.

Sveriges befolkning kommer, enligt SCB, att öka pga migration. Samtidigt ökar mängden äldre och inte arbetsföra. Varje kvinna i Sverige föder i genomsnitt 1.4 barn. Vilket i sin tur innebär att färre arbetare kommer behöva försörja, via pension, fler. Det är en equation som inte går ihop. Vi kostar mest de sista tio åren av vårt liv samtidigt som vi inte bidrar. Det är b.la därför som riktåldern för pension har höjts.

Tonårsutvisningarna är inte bara en personlig tragedi utan utgör en fara för samhället. De hör i princip alla till en grupp Sverige behöver locka fler av. De har fram tills nu varit en nettoförlust eftersom de varit barn i behov av utbildning. När de nu ska börja betala tillbaka och försörja den äldre generationen slängs de ut.

Merparten av migration handlar om människor som flyr till ett bättre liv där de kan arbeta och bidra. Den största gruppen bidragsberoende är etniskt vita män. Av vilka många medvetet begår bidragsbrottslighet.
Sverige befolkning kommer inte att öka pga migration. Tvärt om, invandringen kommer ju att minska pga av alla nya lagar. Begränsade uppehållstillstånd som inte kommer att generera några svenska medborgarskap på 8 år. Arbetslösheten är hög för invandrare som i din tur lever på bidrag. Men nu blir det slut på detta.

https://www.ekonomifakta.se/sakomra...oshet/arbetsloshet-utrikes-fodda_1210645.html

Om Ed står för svensk kristenhet ställer jag mig lite tvivlande till även den.
Säkert är det så. Jag är ju tvivlande till religion :laugh: men om nu KD ska hålla på kan de väl köra vanlig mellanmjölkskristenhet så att de får mindre kritik av präster i Svenska kyrkan. Få kristna röstar tydligen numera på dem.

Ja men då lägger man väl sig istället ned och dör i en krigszon.

Eller så flyr man för ens liv och blir tvungen att leva olagligt.

Det är ju inte så lätt att försöka med ett annat land om hela EU unionen gör likadant. Är man fattig (dvs har inte råd med en flygbiljett) så har man inte många alternativ kvar om man vill leva tryggt.

Jag är övertygad om att hennes kolleger uppfattar henne ungefär som jag gör. Dvs de som är medlemmar i samma parti. Däremot skulle jag inte vilja vara politisk motståndare mot henne. Hon är en vass debattör som inte lindar saker och ting som en del andra partiledare gör.
Nja det skulle jag inte vara så säker på.
Hon har kallats för Bulldozern av en anledning.

Och.

"– Folk är rädda för henne, säger en anonym ex-kollega till SVT.

– Hon är synnerligen kompetent. Det enda är väl att hon inte är så charmig, säger en S-källa."

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/OrEnll/bra-att-folk-ar-radda-for-magdalena-andersson

Sverige befolkning kommer inte att öka pga migration. Tvärt om, invandringen kommer ju att minska pga av alla nya lagar. Begränsade uppehållstillstånd som inte kommer att generera några svenska medborgarskap på 8 år. Arbetslösheten är hög för invandrare som i din tur lever på bidrag. Men nu blir det slut på detta.

https://www.ekonomifakta.se/sakomra...oshet/arbetsloshet-utrikes-fodda_1210645.html
Men den svenska befolkningen blir allt äldre. Vem skall ta hand om oss? Unga människor födda i Sverige är inte tillräckligt många och vill sällan jobba i yrken som har uselt betalt och med usla arbetsförhållanden så som vårdyrken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund