Svensk politik 7

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det gäller sådant, ja. Lite svårare att se tillämpningen på tex klimat, biologisk mångfald och jämställdhet.
Men man kan extrapolera :D det gjorde denna artikel i Kvartal.

Klimat, om du behåller din jacka i 30 år och lagar den hos skräddaren är det bra för klimatet.

Är den handsydd och vävd i Sverige har du gynnat lokalproducerat.

Om du inte har biologisk mångfald så har du inte jakt och fiske. Dvs om du kalhugger skogen är det svårt att jaga ripa i den. Om du skövlar Orrarnas spelplatser kan du inte jaga dem heller sedan. Om du inte kämpar för att kraftverksdammar släpper upp laxyngel kan du inte fiska.

Tog upp hur konservativt, elegant och fritt (liberalt) det är att cykla.

Om klimatet går åt helskotta kan du inte åka till huset i Spanien...

Slit och släng och slös o far och fläng är nyrikt typ :rofl:

En bra artikel, satte fingret på mycket man inte begriper med M så som det är nu och klimatet.

De kör ju inte Margaret Thatcher stil på den onekligen...

Oljepriset sjunker nu samtidigt som vi går mot 1 juli då blir det ytterligare skattesänkning på bensin o diesel :banana:🙌. Billigare diesel till folket och mer kvar i plånboken. Blir det under 15kr/l?

Jag tror istället att om vi slutar rösta på idioter så löser det sig. Om vi röstar på människor som klarar av att föra en vettig diskussion utan att bli otrevlig så behövs ingen domare.

Och för att uttrycka mig lite mer diplomatiskt. Jag tycker nog att vi som medborgare kan ställa ett krav på våra folkvalda att de uppträder hyggligt. Det är helt orimligt om folkvalda skulle behöva någon form av domare för att kunna föra en artig debatt.
Och det finns en talman. Hen håller ju ordning på reglerna i riksdagen.

O_o

https://www.folkhalsomyndigheten.se...tiell-halsa-en-viktig-del-i-folkhalsoarbetet/

https://www.folkhalsomyndigheten.se...tentiell-halsa-och-folkhalsa-slutredovisning/
Kartläggningen av vetenskaplig och svensk litteratur visar att existentiell hälsa saknar en entydig definition, men att centrala existentiella perspektiv kopplat till hälsa i dagens Sverige är att uppleva mening i livet, vara i relation till sig själv, andra och naturen, känna sammanhang och trygghet, och att uppfatta sig vara en del av någonting större.

De har på riktigt arbetat hårt på detta efter sparkandet.

Jag tror istället att om vi slutar rösta på idioter så löser det sig. Om vi röstar på människor som klarar av att föra en vettig diskussion utan att bli otrevlig så behövs ingen domare.
Det är svårt att sortera bort idioterna.
Dels så syns det sällan innan de blir tillräckligt pressade eller får för mycket makt för sin förmåga.
Och dels så är det svårt att hitta något parti utan idioter.

Idioterna kommer med i förpackningen på något sätt.

Men man kan extrapolera :D det gjorde denna artikel i Kvartal.

Klimat, om du behåller din jacka i 30 år och lagar den hos skräddaren är det bra för klimatet.

Är den handsydd och vävd i Sverige har du gynnat lokalproducerat.

Om du inte har biologisk mångfald så har du inte jakt och fiske. Dvs om du kalhugger skogen är det svårt att jaga ripa i den. Om du skövlar Orrarnas spelplatser kan du inte jaga dem heller sedan. Om du inte kämpar för att kraftverksdammar släpper upp laxyngel kan du inte fiska.

Tog upp hur konservativt, elegant och fritt (liberalt) det är att cykla.

Om klimatet går åt helskotta kan du inte åka till huset i Spanien...

Slit och släng och slös o far och fläng är nyrikt typ :rofl:

En bra artikel, satte fingret på mycket man inte begriper med M så som det är nu och klimatet.

De kör ju inte Margaret Thatcher stil på den onekligen...
Är det okej om jag lånar din text till en grej?

De personer som nu snurrar fel har inte den bakgrunden.
Den med den bra ytan.
Jo onekligen, men har hela gamla väljarbasen alltså försvunnit. Eller bara ryckts med? pga sociala media

(jag tror de ryckts med, helt ärligt har jag allt sett en del oartiga angrepp på äldre eleganta damer engagerade i miljö från 50+ män som rimligen fått bättre uppfostran. Chocken! att inte kunna hålla ett bra tonläge i en Facebookdiskussion när man förlorat.)

Ja, vetenskapligt sett är begreppet existentiell hälsa tydligen mycket bristfälligt definierat. För att inte tala om dess uppenbara motpol, existentiell ohälsa. Vilka problem är det tänkt att en "existentiell hälsokur" ska lösa?

Detta enligt ett par psykologer jag känner privat. Jag har inte kollat upp det, mer än att jag har sett några skeptiska texter som verkat vara skrivna av insatta personer.

Det är svårt att sortera bort idioterna.
Dels så syns det sällan innan de blir tillräckligt pressade eller får för mycket makt för sin förmåga.
Och dels så är det svårt att hitta något parti utan idioter.

Idioterna kommer med i förpackningen på något sätt.
Jag tycker inte att det verkar så svårt.

Person A som tillhör parti 1 uppträder som en idiot i t ex kommunfullmäktige eller i riksdagen.
Väljare som röstar ser till att kryssa andra personer som då blir valda istället.

I vintras fick jag höra ett rykte från en tämligen säker källa om Ulf Kristersson som skulle göra det besvärligt för honom personligen om det kom ut (och var sant).

Men nu när det dyker upp det ena knasigare efter det andra som hans fru är inblandad i kan jag inte låta bli att slås av tanken att hon utnyttjar honom. Jag kan inte förstå varför Kristersson skulle bete sig så korrupt annars. Det finns ju ingen vett och sans i alla härvor han försätter sig i.

Jag tycker inte att det verkar så svårt.

Person A som tillhör parti 1 uppträder som en idiot i t ex kommunfullmäktige eller i riksdagen.
Väljare som röstar ser till att kryssa andra personer som då blir valda istället.
Tyvärr är det väl så att väljarna kan se denna person som en frisk fläkt som rör om och därför klättrar den...

Ja, vetenskapligt sett är begreppet existentiell hälsa tydligen mycket bristfälligt definierat. För att inte tala om dess uppenbara motpol, existentiell ohälsa. Vilka problem är det tänkt att en "existentiell hälsokur" ska lösa?

Detta enligt ett par psykologer jag känner privat. Jag har inte kollat upp det, mer än att jag har sett några skeptiska texter som verkat vara skrivna av insatta personer.
Äsch den definitionen är enkel.

Existentiell hälsa = tro på Gud.
Existentiell ohälsa = inte tro på Gud.

Det är alltså religiöst trams och översitteri.

Skandalerna verkar inte ta slut, man undrar hur mycket mer som ska grävas upp innan valet. Jag är förvånad över att de inte tänkt att de ska bli upptäckta. Och så undrar jag över hur mycket som ännu inte hittats.

Jag tror ärligt talat att de inte förstår att det är fel. Att allt är en enda stor vänsterkomplott. Det sa ju även pastorn att det kommer från röd-gröna sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?
  • Valvaka!