Och då skulle hon vara omöjlig som politiker p.g.a. maken?
Eller?
Bara om hon försöker använda sin politiska makt för att hjälpa honom slingra sig undan straff eller låter honom utnyttja hennes politiska makt.
Vilken jämförelse med att tanka HVO i stället för diesel.
Men man kanske skall åka tåg på de sträckor som finns och inte ta bilen där.
Nu så är tåg mycket mer än persontransport.
Det är oslagbart i stället för långtradare.
Om regeringen vill att folk ska åka tåg kan de väl subventionera det istället för flyget och bilen?
Jag lägger inte ut 700 spänn på en resa med tåg med min familj till näraliggande storstad istället för 150 spänn på bensin. Eller många tusen istället för 700 kr för en långresa.
Regeringen har subventionerat vägen och bensinen men inte tåget och jag är inte så himla rik att jag tänker simma mot strömmen även om jag vill att den ska vända.
Jag förstår inte varför du nämner att tåg är oslagbart jämfört med långtradare. Det är det inte alls iom att regeringen inte byggt ut spåren så godstågen får stå och vänta hela tiden så industrin är alltmer tvungen att vända sig till just långtradare.
Det kan jag däremot tycka.
Dessutom så är det redan 13-årsgräns på Facebook, man kan ju börja med att följa det.
Klart värt att ens unge gråter för att alla i fotbollslaget har snapchat och visste att man skulle ha röd tröja i skolan på torsdag men inte ungen. Klart ungen ska straffas hårt i nutid för att föräldern önskar en viss lag i framtiden.
Om man värnar om miljön så borde man tanka HVO eller något annat förnybart.
Eller åtminstone ha räknat på sitt eget klimatavtryck och försökt minska det.
Ja verkligen, regeringen subventionerar allting som är dåligt för milijön för kunna håva in pengar från big oil och så ska kreti och pleti som inte har lika hög lön som de har ta hela ansvaret med sin lilla personekonomi.
Det är en jättekonstig idé att det är ok att politiker bryr sig så mycket om sin privatekonomi att det är ok att de myglar, skänker positioner och ändrar politik efter lobbyisters önskemål. Det ska vara helt ursäktligt, de gillar ju pengar och behöver en herrgård o en änkas lägenhet.
Men Puttan ska minsann betala dubbelt för att minska sitt klimatavtryck helt själv. Hon ska inte ens få tycka att man ska höja bensinskatten utan att bete sig som en flagellant.
Jag tror inte att högre skatt på drivmedel ger någon effekt.
Men det vore väldigt behagligt om det blev mindre trafik så som det var när bensinen var jättedyr.
Det var jag och elbilarna.
Alla vet att högre skatt på drivmedel ger effekt. Statistiken vet det, politikerna vet det och min kollega som slutade snurra runt hela stan dag ut och dag in för nöjes skull när bensinpriset gick över 20 kr vet det.
Hur kan du ens säga först att
Jag tror inte att högre skatt på drivmedel ger någon effekt.
och sen direkt efter säga att
Men det vore väldigt behagligt om det blev mindre trafik så som det var när bensinen var jättedyr.
Det är ju helt vansinnigt.