Men det blir ju jättekonstigt att hitta på egna betydelser för ett ord och sedan sprida hat kring ordet.
Speciellt om man låter precis likadan som de som vill att du inte ska ha ett jobb eller rösträtt utan vara hemmafru och ha barn. Dvs sprider deras agenda.
Speciellt om man som du arbetar, har bankkonto och rösträtt bara för att de man hatar fixade det åt en. Det låter bara bortskämt och curlat och ingen förstår vad du menar.
Dvs du har privilegiet att gå runt och hata och förakta min farmor och mormor och mamma för att de fixade så du kan jobba och ha samma lön som en man.
Kvinnor tenderar curla män för att de blivit piskade till det från unga år. Så det blir nära automatiskt. Men du vill inte att vi ska förändra bemötande gentemot barn.
Feminismen arbetar mycket med att kvinnor och män ska ta samma ansvar hemma i hushållet och för barnen. Det måste du ju veta.
Feminism ser att det är ojämställt för båda könen. Du borde sett i andra trådar hur mycket jag argumenterar för att pojkar ska få samma chans till språk, litteratur och bra betyg och ett ömsint bemötande, få vara söta och älskansvärda och väluppfostrade.
Hitta på ett annat ord kring det fenomen du inte tycker om.
Istället för att hitta på egna betydelser kring ordet feminism.
Jag använder
Misandri – hat eller stark aversion mot män
jmf Misogyni - en hatisk alternativt kontrollerande attityd gentemot kvinnor.
Men om du inte gillar det kanske manshat skulle tjäna dig väl?
Alla skulle fatta vad du menar, även om de inte alltid skulle hålla med.
(jag håller med om att det faktiskt verkar finnas i vissa kretsar.)
Så det du säger är att du är för jämställdhet och inte är feminist du heller... För var går feminismen i ditt inlägg ?
Mer än att du anser att alla kvinnor minsann fixat så jag har rösträtt och eget bankkonto ? VILKET jag skulle ha om man är för jämställdhet... För enbart kvinnor är inte anledningen till detta, även männen bidrog till det !
Så ja jag likställer mycket riktigt feminism med misandri - manshat. Sluta hata män och börja stå upp för dej själv (oavsett kön).