Jag menade den här, den kom väl efter att MP drev det?
Ah, då är jag med!
Och ja, kollade nu och Isabella Lövins man körde dieselbil 2018, miljözon 2 på Hornsgatan infördes 2020
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menade den här, den kom väl efter att MP drev det?
Ja, det är en annan bil. Familjen hade en, mannen hade dieselbilen.Det som är underligt i artikeln (som jag till slut nyfiket läste) är att det står ett förtydligande längst ned.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-lovin-till-svars-fragas-ut-om-familjens-bil
Är det en annan bil som är den här Volkswagen biogas eller är det den aktuella bilen? Om det är den aktuella bilen borde det ju synts i registret? Är det därför det inte blev så många fler artiklar?
Och då hade han väl inte åkt där, om/när det blev miljözon. Fattar inte problemet.I den tilltänkta miljözonen.
Det var det som journalisten liksom högg på.
Jag tycker nog att lokalbefolkningen kan bjuda in till jakt om de vill det. Speciellt om de tjänar pengar på det.Det ligger mycket i det du skriver.
Och delvis så håller jag egentligen med i saken även om du raljerar om det.
Det skall vara lika för alla här.
Om man tycker att man har mer rätt till ett land, så skall man verkligen inte åka från Stockholm till fjällen för att jaga.
Den jakten skall definitivt tillhöra lokalbefolkningen.
Och så politikern som fiskade ål.
Det var ett redigt övertramp.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...tatssekreterare-forstar-hur-olampligt-det-var
Jag har inte tidigare gjort kopplingen bekämpningsmedel= Pfas utan bara bekämpningsmedel=dåligt.Känns som en konstig sak att inte veta i politiken idag.
De flesta betalar ibland svart för olika tjänster.De flesta följer skatteregler oavsett om de är för dem eller inte. Det är inte ett extra gott beteende tycker jag. Snarare ganska sneaky om man låter bli.
Kanske inteMan kan inte kräva sådant av tex företag. Visa först varje företag att ni kan sälja toapapper som inte är vitt så kan vi förbjuda klorinblekning sedan.
Ja självklart gör alla vad de kan på det personliga planet.Nu har jag läst på.
Det ingår i bekämpningsmedel som jag och min familj i största möjliga mån försöker undvika.
Lokal odlat, eko, obesprutad och egen frukt.
Den utarrenderade åkermarken odlas ekologiskt utan vare sig bekämpningsmedel eller konstgödsel.
Grödorna blir foder åt kor som ger ekologisk mjölk.
Man måste göra vad man kan på det personliga planet.
Det är väl det man har statliga utredare till och experter. Även om M visat att man inte riktigt tror på sådant.Kanske inte
Men man kan faktiskt kräva av den politiker som hittar på det hela, att den förklarar hur saken skall lösas.
Jag tror att det delvis förväntas av partnern att den skall vara med och representera.Han har helt enkelt behandlat sin fru som en första dam, ansett att hon ska ingå i delegationer trots att hon inte är vald-av någon annan än honom.
Hur menar du här?
Politikern skall gå före med gott exempel och visa på alternativ.
Eller åtminstone redogöra för dem.
Jag vet vilka alternativ som finns.
Det finns en del basala krav som jag har på politiker.
Bland dem finns "leva som man lär" och att förklara hur saker skall gå till för att genomföra.
Då så borde hon ha presenterat den planen i stället för att bortförklara saken.Men alltså hon eller snarare hennes man hade väl också en plan? Hon sa ju inte att hennes man skulle fortsätta att åka dieselbil i zoner där det är förbjudet. MP presenterar ju ständigt lösningar, sen behöver man ju inte hålla med om att de är bra.
Jag tror inte det är de flesta, om än kanske många.De flesta betalar ibland svart för olika tjänster.
T.ex. stallplatser.
Så jag tror dig inte här.
Frågan är ju om hon hade så dålig koll på den där bilen att hon inte ens visste att den gick på gas snarare än diesel. Artikeln är inte tydlig i det.Då så borde hon ha presenterat den planen i stället för att bortförklara saken.
När man inför ett förbud, så måste man ju presentera för väljarna hur de skall göra i stället.
I så fall förväntades det av honom i extremt mycket större omfattning än av någon annan talman iom att de inte brukar släpa runt partners.Jag tror att det delvis förväntas av partnern att den skall vara med och representera.
Men i vilken grad är svårt att avgöra.
Men det gjorde ju hon och MP. Ständigt.Då så borde hon ha presenterat den planen i stället för att bortförklara saken.
När man inför ett förbud, så måste man ju presentera för väljarna hur de skall göra i stället.
Då borde hon ju dessutom avlönas så att hon kan frångå sitt yrke och resa runt. Och kanske en kurs i förstadamhet så hon inte råkar göra diplomatiska fadäser osv.I så fall förväntades det av honom i extremt mycket större omfattning än av någon annan talman iom att de inte brukar släpa runt partners.
I en artikel jag läste verkar hon varit uttryckligen inbjuden ett par gånger och då må det ju vara hänt. Men inte övriga gånger. Han är en tydlig outlier.
Det är en annan bil, de har två.Är det en annan bil som är den här Volkswagen biogas eller är det den aktuella bilen? Om det är den aktuella bilen borde det ju synts i registret? Är det därför det inte blev så många fler artiklar?
Din tolkning.Men du tog ju upp Federley som ett exempel där folk brydde sig för mycket i jämförelse med dieselbilen?
Du jämförde ett drev där man vet att en make kör laglig dieselbil som kanske eller kanske inte körde i vissa zoner i Stockholm, men oavsett kördes väldigt lite.Din tolkning.
Jag tog upp Federley som ett annat exempel där drevet gick mot en man.
För på något vis verkar drev vara okej när det gäller män men inte när det gäller kvinnor.