Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som är underligt i artikeln (som jag till slut nyfiket läste) är att det står ett förtydligande längst ned.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-lovin-till-svars-fragas-ut-om-familjens-bil

Är det en annan bil som är den här Volkswagen biogas eller är det den aktuella bilen? Om det är den aktuella bilen borde det ju synts i registret? Är det därför det inte blev så många fler artiklar?
Ja, det är en annan bil. Familjen hade en, mannen hade dieselbilen.

Det ligger mycket i det du skriver.
Och delvis så håller jag egentligen med i saken även om du raljerar om det.
Det skall vara lika för alla här.

Om man tycker att man har mer rätt till ett land, så skall man verkligen inte åka från Stockholm till fjällen för att jaga.
Den jakten skall definitivt tillhöra lokalbefolkningen.

Och så politikern som fiskade ål.
Det var ett redigt övertramp.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...tatssekreterare-forstar-hur-olampligt-det-var
Jag tycker nog att lokalbefolkningen kan bjuda in till jakt om de vill det. Speciellt om de tjänar pengar på det.

Stockholmaren kanske dessutom äger mark i fjällen eftersom hens alla släktingar kanske bodde där i tusen år och sedan fanns inte längre något sätt att försörja sig där, men de äger skogen och stugan.

Men det är konstigt att vilja hugga ned all skog och ändå vilja jaga älg (älgens mat växer dåligt i plantage vilket gör att de betar mer på nyplanterat, speciellt löv (som vi vill ha mer av i skogen pga brandrisken pga uppvärmningen (som iofs enligt dessa politiker inte finns, eller i alla fall bara finns i Kina).

Men jag menar att man faktiskt får lov att vara inkonsekvent i viss mån.

Det är ok att vilja ha ett bra klimat och enkla genvägar som gör det lätt att vara klimatvänlig och ändå använda de enkla genvägar politikerna har gett en.

Bra att han fick avgå för ålfisket.

Känns som en konstig sak att inte veta i politiken idag.
Jag har inte tidigare gjort kopplingen bekämpningsmedel= Pfas utan bara bekämpningsmedel=dåligt.

Men det kanske räcker som kunskap egentligen.
Bekämpningsmedel= dåligt och cancerogent.
Vår arrendator gick omedelbart över till ekologisk produktion när han blev medveten och risken för cancer av bekämpningsmedel.
Det ville han inte utsätta vare sig sig själv eller sina anställda för.

Man kan inte kräva sådant av tex företag. Visa först varje företag att ni kan sälja toapapper som inte är vitt så kan vi förbjuda klorinblekning sedan.
Kanske inte
Men man kan faktiskt kräva av den politiker som hittar på det hela, att den förklarar hur saken skall lösas.

Nu har jag läst på.
Det ingår i bekämpningsmedel som jag och min familj i största möjliga mån försöker undvika.

Lokal odlat, eko, obesprutad och egen frukt.
Den utarrenderade åkermarken odlas ekologiskt utan vare sig bekämpningsmedel eller konstgödsel.
Grödorna blir foder åt kor som ger ekologisk mjölk.

Man måste göra vad man kan på det personliga planet.
Ja självklart gör alla vad de kan på det personliga planet.

Jag är mot PFAS men ändå köper jag bröd i affären och sådant. Det är inte så himla enkelt alla gånger.

Du är säkert superhyperjätteduktig men ändå kanske du någon gång äter på en restaurang eller dina barn äter i skolmatsalen.

Kanske inte
Men man kan faktiskt kräva av den politiker som hittar på det hela, att den förklarar hur saken skall lösas.
Det är väl det man har statliga utredare till och experter. Även om M visat att man inte riktigt tror på sådant.

Är det därför man hittat på själv i lagändringar? och gått mot utredningar. För att politikern själv ska hitta på lösningen?

Han har helt enkelt behandlat sin fru som en första dam, ansett att hon ska ingå i delegationer trots att hon inte är vald-av någon annan än honom.
Jag tror att det delvis förväntas av partnern att den skall vara med och representera.
Men i vilken grad är svårt att avgöra.

Hur menar du här?

Politikern skall gå före med gott exempel och visa på alternativ.
Eller åtminstone redogöra för dem.
Jag vet vilka alternativ som finns.

Det finns en del basala krav som jag har på politiker.
Bland dem finns "leva som man lär" och att förklara hur saker skall gå till för att genomföra.

Så tycker jag också som princip. Men jag anser också att när det gäller "leva som man lär", så har politikern enbart ansvar för sig själv.

Vi tänker oss situationen där Isabella Lövins man är moderat, älskar dieselbilar och stora stenar och själv driver frågan om att vi inte ska ha några miljözoner. På vilket sätt diskvalificerar det Isabella Lövin från att som miljöpartist avsky dieselbilar och verka för att miljözoner ska införas? Så länge de kommer överens hemma vid köksbordet så har väl ingen annan med det att göra?

Men alltså hon eller snarare hennes man hade väl också en plan? Hon sa ju inte att hennes man skulle fortsätta att åka dieselbil i zoner där det är förbjudet. MP presenterar ju ständigt lösningar, sen behöver man ju inte hålla med om att de är bra.
Då så borde hon ha presenterat den planen i stället för att bortförklara saken.
När man inför ett förbud, så måste man ju presentera för väljarna hur de skall göra i stället.

Då så borde hon ha presenterat den planen i stället för att bortförklara saken.
När man inför ett förbud, så måste man ju presentera för väljarna hur de skall göra i stället.
Frågan är ju om hon hade så dålig koll på den där bilen att hon inte ens visste att den gick på gas snarare än diesel. Artikeln är inte tydlig i det.

Jag tror att det delvis förväntas av partnern att den skall vara med och representera.
Men i vilken grad är svårt att avgöra.
I så fall förväntades det av honom i extremt mycket större omfattning än av någon annan talman iom att de inte brukar släpa runt partners.

I en artikel jag läste verkar hon varit uttryckligen inbjuden ett par gånger och då må det ju vara hänt. Men inte övriga gånger. Han är en tydlig outlier.

I så fall förväntades det av honom i extremt mycket större omfattning än av någon annan talman iom att de inte brukar släpa runt partners.

I en artikel jag läste verkar hon varit uttryckligen inbjuden ett par gånger och då må det ju vara hänt. Men inte övriga gånger. Han är en tydlig outlier.
Då borde hon ju dessutom avlönas så att hon kan frångå sitt yrke och resa runt. Och kanske en kurs i förstadamhet så hon inte råkar göra diplomatiska fadäser osv.

Blir som yrket prästfru som de har i Svenska kyrkan i utlandet, dvs ta hand om folk och baka bullar osv. Var en fin intervju med en 25 årig kille som hade tagit jobbet som prästfru i en församling i utlandet. Ett erkännande av att det var ett riktigt jobb att vara just det.

Är det en annan bil som är den här Volkswagen biogas eller är det den aktuella bilen? Om det är den aktuella bilen borde det ju synts i registret? Är det därför det inte blev så många fler artiklar?
Det är en annan bil, de har två.
Passaten används för familjens övriga resor.
De resor som inte innehåller väldigt tunga stenar.

Din tolkning.

Jag tog upp Federley som ett annat exempel där drevet gick mot en man.
För på något vis verkar drev vara okej när det gäller män men inte när det gäller kvinnor.
Du jämförde ett drev där man vet att en make kör laglig dieselbil som kanske eller kanske inte körde i vissa zoner i Stockholm, men oavsett kördes väldigt lite.
Med ett drev där man vet (visst var det så?) att en make som begått sexuella övergrepp mot små barn bor med ens dotter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund