Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker nog att lokalbefolkningen kan bjuda in till jakt om de vill det. Speciellt om de tjänar pengar på det.
Och jag tycker att man inte samtidigt kan stå och skrika "Sverige är mitt och inga får komma hit" och sedan åka och jaga på fjället när man bor i Stockholm eller motsvarande.

Jakten bör väl då tillhöra de som bor i fjällen?
Om de sedan vill hyra ut den och ta betalt eller vad de nu vill göra, så måste det ju vara deras beslut.

Med samma logik.

Och jag tycker att man inte samtidigt kan stå och skrika "Sverige är mitt och inga får komma hit" och sedan åka och jaga på fjället när man bor i Stockholm eller motsvarande.

Jakten bör väl då tillhöra de som bor i fjällen?
Om de sedan vill hyra ut den och ta betalt eller vad de nu vill göra, så måste det ju vara deras beslut.

Med samma logik.

Jakten tillhör väl rimligtvis den som har jakträtten? Hur skulle det annars fungera? Annars behöver vi ju ett system likt Åland med begränsningar om vem som får äga fastigheter och inneha rättigheter.

Sen stå att gapa om att Sverige är mitt borde man inte göra alldeles oavsett.

Frågan är ju om hon hade så dålig koll på den där bilen att hon inte ens visste att den gick på gas snarare än diesel. Artikeln är inte tydlig i det.
Det är inte samma bil .

Det ena är en stor pickup som går på diesel.
Det andra är en personbil som går på gas.

Två olika bilar.

Jag tycker att det är litet för klent med just den saken.

Väldigt många kan definitivt mycket bättre.
Men vill inte för att det är besvärligt, tråkigt eller dyrt.
Ja de till exempel demonstrerar för att Sverige ska göra det

enkelt, roligt och billigt.

Och vill ha politiker som vill göra det enkelt roligt och billigt att cykla till exempel.

Men så finns andra politiker som vill att det ska vara

Enkelt roligt och billigt att stötta oljeföretagande och handla i Kina och resa till Thailand.

Men krångligt, besvärligt och dyrt att åka till Gotland.

och då sitter man ju där i rävsaxen och gör ganska ofta det
besvärligt, tråkiga och dyra

men ibland även det roliga enkla och billiga. Om inte annat så för sina barns skull.

För varför ska bara barn till folk som inte gillar igelkottar få ha det enkelt, roligt och billigt?

Jag önskar att man slutade med blockpolitiken. Det här med att det bara finns den ena sidan eller den andra sidan. Allt blir så jäkla svartvitt hela tiden, partierna verkar inte längre driva sin egen politik. Vad är ens poängen med olika partier om de bara klumpar ihop sig så det i praktiken bara finns två sidor? Det viktiga kan ju inte vara att sitta vid makten, det måste ju vara att föra en politik man kan stå bakom.

Jag önskar att man slutade med blockpolitiken. Det här med att det bara finns den ena sidan eller den andra sidan. Allt blir så jäkla svartvitt hela tiden, partierna verkar inte längre driva sin egen politik. Vad är ens poängen med olika partier om de bara klumpar ihop sig så det i praktiken bara finns två sidor? Det viktiga kan ju inte vara att sitta vid makten, det måste ju vara att föra en politik man kan stå bakom.
Jag håller verkligen med, och jag tror också att det bara ökar polariseringen, det finns ett gott och ett ont lag typ. Jag hade önskat att varje parti gick till val för sig själv och sen löste regeringsbildandet efteråt.

Men vänta nu litet.
Liberalerna bytte sida efter förra valet.
Partierna har egna möjligheter att påverka resultatet.

Just nu finns det dessutom egentligen bara en sida och så resten.
Vad resten hittar på är just nu ytterst oklart.
De är verkligen inte någon samlad enhet.

Vad är inte sant?

Fanns det någon plan för hur hantverkare skulle göra med sina arbetsfordon?
Jag har då inte sett den i sådana fall.

Det det handlade om då var att införa förbud mot äldre dieselbilar som inte uppfyllde miljökraven. Det skulle ske i geografiskt begränsade zoner och införas under en lång övergångsperiod.

i planen ingick som ett första steg att de hantverkare m.fl. som år 2020 ägde en dieselbil som inte uppfyllde euro 5, OCH var tvungen att köra i de begränsade områdena som miljözonen först skulle omfatta, skulle behöva byta bil.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn