Bukefalos 28 år!

Svensk politik nr 3

Vi vet alla att det inte är hans förtjänst även om det gick igenom under hans mandatperiod.
Ett riktigt äkta svenskt tal till nationen av Ulf 👏. Nu kan vi känna oss trygga. En för alla alla för en. Oavsett vilken regim de andra medlemsländerna har. Nu håller vi sams
 
Bra, så då får MA cred för att ansökan lämnades in för 1,5 år sedan när hon var statsminister. :up:
Ingen minns en looser som Magdalena 🤣. Det är Ulf som är vinnaren, den som tog Sverige in i Nato. Den som blir ihågkommen denna historiska dag. Den som skrev under och överlämnade dokumentet och höll tal till nationen 👍
 
Nej, nej, nej. MA kommer alltid gå till historien som den som skickade in ansökan, Uffe åkte räkmackan hon bredde.
Hon var så säker på att hon skulle få ta Sverige in i Nato och få sola sig i glansen men hon missbedömde väljarna totalt och blev en looser 🙂
 
L vill sätta hänglås nattetid på sociala medier. Inga barn ska kunna logga in då. Mycket bra förslag 👍


Liberalerna kämpar stenhårt för att visa att de inte är de minsta liberala längre.

Förutom att förslaget andas Kina så skulle det bara leda till att föräldrar hade ännu sämre koll på vad deras barn gjorde på internet. Dels för att det finns fler sociala medier än de L riktar förslaget mot men framför allt för att det är busenkelt att kringgå vad de föreslår(som baseras på att det skulle krävas Bank-ID för att regga konto i Sverige/EU).
 
Nej, nej, nej. MA kommer alltid gå till historien som den som skickade in ansökan, Uffe åkte räkmackan hon bredde.
Med tanke på hennes fadäser den senaste månaden hade hon sjabblat bort ansökan när hon skulle ha träffat och tjafsat med Erdogan som ju bestämt sig för att Sverige skulle få kräla en stund framför hans fötter.........Någonting i stil med:
Erdogan - Turkey's president. Do you accuse Sweden of protecting terrorists? These innocent people who have fled to Sweden... and you want them extradited to Turkey -because you say they are terrorists? Do you mean that we should just hand them over???? That is a terrible accusation…….😢. Turkey's President --- Erdogan....... You are already members of NATO…...How can you do like this😭
 
Med tanke på hennes fadäser den senaste månaden hade hon sjabblat bort ansökan när hon skulle ha träffat och tjafsat med Erdogan som ju bestämt sig för att Sverige skulle få kräla en stund framför hans fötter.........Någonting i stil med:
Erdogan - Turkey's president. Do you accuse Sweden of protecting terrorists? These innocent people who have fled to Sweden... and you want them extradited to Turkey -because you say they are terrorists? Do you mean that we should just hand them over???? That is a terrible accusation…….😢. Turkey's President --- Erdogan....... You are already members of NATO…...How can you do like this😭
Har du kollat så du inte har feber? Känns som du yrar allt mer i dina inlägg. O_o
 
Men alltså - den här tråden är så JÄVLA tråkig attityd i?!
Tror någon av er (oavsett sida) att ni når fram till varandra genom den här urtrista inställningen till våra politiker?

Jag kan inte fatta varför flera av er diskuterar andra människor (ja, politiker är också människor) på det här barnsliga och nedlåtande sättet?
 
Men alltså - den här tråden är så JÄVLA tråkig attityd i?!
Tror någon av er (oavsett sida) att ni når fram till varandra genom den här urtrista inställningen till våra politiker?

Jag kan inte fatta varför flera av er diskuterar andra människor (ja, politiker är också människor) på det här barnsliga och nedlåtande sättet?
Fast samtidigt så speglar det samtiden rätt bra, det är såklart inte vackert - men det är ändå bra mycket mer civiliserat än andra plattformar. Ingen har tex. kallat mig vänsterbliven och hoppats att jag ska bli gruppvåldtagen av afganska män för att jag sagt något som kan uppfattas som vänster - vilket inte är ovanligt på twitter. ;)
 
Med tanke på hennes fadäser den senaste månaden hade hon sjabblat bort ansökan när hon skulle ha träffat och tjafsat med Erdogan som ju bestämt sig för att Sverige skulle få kräla en stund framför hans fötter.........Någonting i stil med:
Erdogan - Turkey's president. Do you accuse Sweden of protecting terrorists? These innocent people who have fled to Sweden... and you want them extradited to Turkey -because you say they are terrorists? Do you mean that we should just hand them over???? That is a terrible accusation…….😢. Turkey's President --- Erdogan....... You are already members of NATO…...How can you do like this😭
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1226340

Kristersson lyfter att han arbetat tillsammans med Andersson mot ett svenskt Natomedlemskap sedan våren 2022.

– Vi är oense om mycket i svensk politik. Men inte om detta. Jag vill tacka Magdalena för gott och konstruktivt samarbete, säger Kristersson.
 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1226340

Kristersson lyfter att han arbetat tillsammans med Andersson mot ett svenskt Natomedlemskap sedan våren 2022.

– Vi är oense om mycket i svensk politik. Men inte om detta. Jag vill tacka Magdalena för gott och konstruktivt samarbete, säger Kristersson.
Ändå skönt att han inte försöker skriva om historien gällande den där biten, även om många verkar ha glömt bort det...
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 307
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
934
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 719
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 902
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp