Svensk politik nr 3

Tycker du att man ska se mellan fingrarna när det kommer till begångna brott för att inte hamna i toppligan? Låter som typiskt vänster....sopa under mattan. Syns det inte -så finns det inte.

Ja???? På vilket sätt menar du att Sverige behandlar människor som icke människor....även om man som svensk medborgare åkt och slaktat människor för is i annat land?


Kan du ge något exempel på avhumaniserande sätt att tala om kriminella och asylsökande.


Ja här är vi eniga. Jag tycker istället att ordentlig information om svenska samhället, vad vi förväntar oss av de som vill bo här när det kommer till jämställdhet (kvinnor och män tillsammans även i badhus, och man tar även kvinnor i hand), barnuppfostran, vår syn på hederskultur och att Sverige aktivt arbetar emot det. Att flickor, unga och kvinnor har rätt att leva med vem man vill, få ha fritidsintressen och umgås och leka med jämnåriga, språket ska läras, både mamma och pappa ska arbeta, räkna inte med att välja var du vill bo....osv osv.
Nej, jag menar inte att man ska se mellan fingrarna på begångna brott. Men jag tror inte heller att det bästa för att förbygga att fler återfaller i brott är att döma till just fängelse under en lång tid, jag tror på kriminalVÅRD med behandlingsprogram, frivården och i vissa fall fotboja. Det är inte klart det är lämpligt för alla brott, men för många.

Jag tycker att det är avhumaniserande och fördomsfullt att samtalet om asylsökande ofta tenderar att landa i ett samtal om kriminalitet.

Haha, jaså tar kvinnor i hand säger du? Har du liksom många som gillar högermedier fastnat i att Daniel Reizat inte tog en kvinna i handen vid ett specifikt tillfälle och några andra där ingen tog i hand i riksdagen pga. covid och restriktioner? Men missat alla bildbevis på att han brukar ta i hand och vara artig.
 
Nej, jag menar inte att man ska se mellan fingrarna på begångna brott. Men jag tror inte heller att det bästa för att förbygga att fler återfaller i brott är att döma till just fängelse under en lång tid, jag tror på kriminalVÅRD med behandlingsprogram, frivården och i vissa fall fotboja. Det är inte klart det är lämpligt för alla brott, men för många.

Jag tycker att det är avhumaniserande och fördomsfullt att samtalet om asylsökande ofta tenderar att landa i ett samtal om kriminalitet.

Haha, jaså tar kvinnor i hand säger du? Har du liksom många som gillar högermedier fastnat i att Daniel Reizat inte tog en kvinna i handen vid ett specifikt tillfälle och några andra där ingen tog i hand i riksdagen pga. covid och restriktioner? Men missat alla bildbevis på att han brukar ta i hand och vara artig.
Du raljerar. Det står inget om Daniel R i inlägget.
Att många grupper, från t ex Mellanöstern och Afrika har andra värderingar än vad som är acceptabelt i Sverige har gått dig förbi?
 
Det var ju så väljarna ville ha det när dom röstade. Nu går ju M framåt i flera väljarbarometrar och S bakåt vilket har pågått dom senaste 3 månaderna. Men när tänker Demirok börja jobba upp det gamla bondepartiet? Han har ju verkligen kört ner partiet i träsket. Sämsta siffran på 10 år i AF/Demoskop. Fattar han inte att folk inte vill ha fri invandring? Regeringen och SD har börjat leverera.

Hur ska vi ha råd med stora satsningar på vår välfärd när gängkriminella raserar och hotar vårt samhälle? Polis och säpo gör sina räder mot gängkriminella och terrorister. Nationella insatsstyrkan reser ju runt i hela landet. Domstolar, advokater och åklagare drunknar ju i hela den här röran. Fängelserna är överfulla måste bygga mer. Allt det här kostar ju enorma summor plus att gängkriminella dränerar vårt system på 150 miljarder kr årligen. Hur ska vi ha råd med en bra sjukvård när det ser ut så här?
Fast uteblivna satsningar handlar inte om endast om gängkriminella. Allt kan inte skyllas på det.
 
Du raljerar. Det står inget om Daniel R i inlägget.
Att många grupper, från t ex Mellanöstern och Afrika har andra värderingar än vad som är acceptabelt i Sverige har gått dig förbi?
Nej, det vet jag att det inte gjorde. Men jag frågade, eftersom att @gulan ganska nyligen delade med sig av att hon gillar det Alice Teodorescu Måwe och Henrik Jönsson gör, så antar jag att hon ändå följer med i vad det snackats mycket om senaste tiden (samma med badhus).

Det finns också hemskt många svenskar sedan flera generationer som har vidrig kvinnosyn, och enda gången de tycks bry sig om jämställdhet är om de får chansen att trycka till exempelvis någon muslim.
 
Det finns också hemskt många svenskar sedan flera generationer som har vidrig kvinnosyn, och enda gången de tycks bry sig om jämställdhet är om de får chansen att trycka till exempelvis någon mumuslim.
Fast vad har det med problemet att göra?
Att kvinnor lever inlåsta, gifts bort i unga år, inte går klart skolan, inte får leva fritt utanför hemmet osv. Det är ett problem som är enormt mycket större än den nedsättande kvinnosyn som ännu lever kvar hos vissa svenskar.
 
Nej, det vet jag att det inte gjorde. Men jag frågade, eftersom att @gulan ganska nyligen delade med sig av att hon gillar det Alice Teodorescu Måwe och Henrik Jönsson gör, så antar jag att hon ändå följer med i vad det snackats mycket om senaste tiden (samma med badhus).

Det finns också hemskt många svenskar sedan flera generationer som har vidrig kvinnosyn, och enda gången de tycks bry sig om jämställdhet är om de får chansen att trycka till exempelvis någon muslim.
Whatoboutism är väl dessutom något du skarpt opponurat mot.
 
Det finns väl säkert tillfällen, men whatoboutism brukar nog inte vara min favorit käpphäst?

Men alltså, varför blev jag så extremt upprörande i dina ögon nu...?
Tycker du ofta gått över gränsen med dina svar i denna tråden. Och idag tycker jag att det återigen gick överstyr i svar och jag hade dessutom tid att svara.

Du är oftast klockren i andra trådar så jag ogillar inte dig. Bara svar i denna tråd.
 
Är Alice TM kappvändare inför EU valet? Hon har ju varit kritisk mot invandring, vill hon ha fri invandring nu?
 
Tycker du ofta gått över gränsen med dina svar i denna tråden. Och idag tycker jag att det återigen gick överstyr i svar och jag hade dessutom tid att svara.

Du är oftast klockren i andra trådar så jag ogillar inte dig. Bara svar i denna tråd.
Fair enough! Och då förstår jag mer varför det kom så plötsligt, och inte ens apropå något samtal vi hade. För jag är liksom inte förbluffad över att någon skulle kunna tycka så, såklart.
 
Är Alice TM kappvändare inför EU valet? Hon har ju varit kritisk mot invandring, vill hon ha fri invandring nu?
Nja, hon anpassar sig väl efter partiets politik och understryker att hon av andra skäl än SD är emot en migrationspolitisk som funkar dåligt, men inte skulle ha något emot invandring annars. Känns väl inte helt i led med vad hon sagt senaste åren, även om jag köper att det är hennes ideologiska grund sedan innan.
 
Nja, hon anpassar sig väl efter partiets politik och understryker att hon av andra skäl än SD är emot en migrationspolitisk som funkar dåligt, men inte skulle ha något emot invandring annars. Känns väl inte helt i led med vad hon sagt senaste åren, även om jag köper att det är hennes ideologiska grund sedan innan.
Men vad säger Ebba om det? Ebba vet ju mycket väl att om man vill ha fri i vandring så får man inte många röster. Törs hon ta den chansen
 
Jag tror helt ärligt att invandringen tappat en hel del som politisk fråga. Personligen ser jag vården som rena katastrofen med alla uppsägningar, besparingar och långa vårdköer. Ska bli intressant att se nästa val vad som händer, nu är politiken varken hackat eller malet, bara en massa käbbel där regeringen drar åt olika håll samtidigt.
 
Jag tror helt ärligt att invandringen tappat en hel del som politisk fråga. Personligen ser jag vården som rena katastrofen med alla uppsägningar, besparingar och långa vårdköer. Ska bli intressant att se nästa val vad som händer, nu är politiken varken hackat eller malet, bara en massa käbbel där regeringen drar åt olika håll samtidigt.
Grejen är väl att vården var högre prioriterad av väljare redan innan valet 2022 jämfört med vart politikers fokus var (och vad media lyfte fram). Så jag vet inte om det gör någon skillnad?
 
Grejen är väl att vården var högre prioriterad av väljare redan innan valet 2022 jämfört med vart politikers fokus var (och vad media lyfte fram). Så jag vet inte om det gör någon skillnad?
Jag tror tvärt om, att kriminalitet och invandring fick för mycket focus och allt för många valde utifrån det.
 
1710542957052.png
 
Jag tror tvärt om, att kriminalitet och invandring fick för mycket focus och allt för många valde utifrån det.
Jag menar ju också att det fick för stort fokus, eller ja, jag och jag, försöker delvis utgår ifrån en undersökning av institutet för mediestudier som menar att medierna i för stor omfattning anpassade sig efter vad politikerna sa, och inte tog hänsyn till att väljare hade tex. vården högt upp på listan. https://www.mediestudier.se/reports/valet-2022--politiken-medierna-och-nyhetsagendan

Sedan är det väl så att många väl säkert kommer prioritera vården högt i framtiden också, men inte nödvändigtvis rösta därefter..
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 042
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 682
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 868
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp