Svensk politik nr 3

Alltså, vad skall man säga och det här lär bara vara toppen på ett stort isberg.
Vem hade någonsin trott att Sverige skulle behöva rådfråga Libyen hur rekrytering av barnsoldater ska bekämpas och ta experthjälp från italiensk maffiapolis?
 
S har ju gått och blivit superbruna! Visserligen har S inga höga tankar om sina väljare eftersom dom tror att dom kan ljuga sig ifrån detta tvärkast så hon passar bra i S också. Men så länge som S kliar islamister på ryggen så tror jag inte att Alice för alla pengar i världen vill smutsa ner sig och ansluta sig till S.
Men du fattar att hennes syn på fördelningspolitik och sina lobbykontakter inte alls stämmer överens med S va? Inte överhuvudtaget.
 
Om ni två läser om mitt inlägg nr 11så uttrycker jag lite missnöjje att det är KD som AT kommer att jobba för, att JAG hellre sett att det var L eller M (eller till och med S) hade känts bättre för mig. Så varför börja gå spinn med en massa ovidkommande funderingar som Ni vill att jag ska svara på. Jag är övertygad om att AT inte skulle vilja befatta sig med ett förljuget parti som S har blivit.
Nog för att liberalerna smutsar ner sig rejält då och då, men de är väldigt långt ifrån så bruna som AT. Hur tänker du ens att hon skulle ha en åsikt gemensamt med S?

Men du fattar att hennes syn på fördelningspolitik och sina lobbykontakter inte alls stämmer överens med S va? Inte överhuvudtaget.
 
Om ni två läser om mitt inlägg nr 11så uttrycker jag lite missnöjje att det är KD som AT kommer att jobba för, att JAG hellre sett att det var L eller M (eller till och med S) hade känts bättre för mig. Så varför börja gå spinn med en massa ovidkommande funderingar som Ni vill att jag ska svara på. Jag är övertygad om att AT inte skulle vilja befatta sig med ett förljuget parti som S har blivit.
Alltså, menar inget illa! För mig framstod det mest som kul att höra varför du tycker så, när det rent ideologiskt nog skaver lite egentligen. Inte som när vi är djupt oense om en sakfråga (som vi väl är i stort sett jämt annars :D).
 
S har ju gått och blivit superbruna! Visserligen har S inga höga tankar om sina väljare eftersom dom tror att dom kan ljuga sig ifrån detta tvärkast så hon passar bra i S också. Men så länge som S kliar islamister på ryggen så tror jag inte att Alice för alla pengar i världen vill smutsa ner sig och ansluta sig till S.
Vilket kvalificerat svammel?

I vilken internetbaserad högerextrem tidning på nätet hittade du det här citatet?

Alltså fascism och nazism är lika med det man brukar kalla "brunt".

T.ex. att människor har olika värde beroende på ras, funktionshinder eller sexuell läggning. Och att det är lämpligt att samla ihop alla undermänniskor, till särskilda läger, där man avlivar dem på ett rationellt sätt.

Först så konfiskerar man naturligtvis undermänniskornas tillgångar...

Det här låter, förutom att man inte uttalat tydligt avsikten att "avliva" människor, likt SD:s förslag runt hantering av asylsökande.

Såvitt jag vet så har inte S motsvarande förslag.
I stället är det en återgång till den invandringspolitik som gällde fram till slutet av 1960-talet man talar om. Det var en restriktiv invandringspolitik i allmänhet, men där det behövdes arbetskraft så var den mer generös.

Har du några seriösa källor?
 
I AF säger Migrationsministern att det är bara SD som har trovärdighet i migrationsfrågan. Hennes analys är att de låg i takt med folket. Folket skrek efter förändringar i migrationspolitiken men övriga partier vägrade att ta i den frågan.

Tänk vad tiden kan bära med sig...
 
Regeringen och SD går nu vidare med förslaget om visitationszoner. Remiss skickas nu till lagrådet. Man säger ochså att dom kommer att införas och att dom ska vara igång den 28 mars 👏. Polisen behöver ju lite tid på sig att planera
 
Regeringen och SD går nu vidare med förslaget om visitationszoner. Remiss skickas nu till lagrådet. Man säger ochså att dom kommer att införas och att dom ska vara igång den 28 mars 👏. Polisen behöver ju lite tid på sig att planera
Fruktansvärt och det kommer ge bränsle på elden. Grupperingarna i samhället ökar bara av sån politik.
Vad är nästa steg? Införa getton?

Jag blir på riktigt rädd och orolig över detta.
 
Igår fick jag post i lådan. Ett ensamt kuvert minsann, till "alla invånare i Linköping". Mycket viktig samhällsinformation från Sverigedemokraterna. Hållbart utdelat av PostNord.

Tydligen, måste jag om jag vill vara riktig svensk, skriva på ett upprop om folkomröstning för att det planeras ett bygge av en islamistisk moske utanför stadskärnan. Eftersom jag är förrädare mot mitt fädernesland så tänker jag låta bli, och lämna det i händerna på tjänstemän och politiker som jag vet skulle stoppa planerna på en islamistisk moske varje dag i veckan enligt redan gällande lagar.

Nåväl, lite energi ger det i alla fall i braskaminen.

Förresten så skulle jag vilja folkomrösta om att avskaffa möjligheten för partier att spendera pengar på att sprida desinformation och klimatpåverkande skrifter med ren sörja.
 
Fruktansvärt och det kommer ge bränsle på elden. Grupperingarna i samhället ökar bara av sån politik.
Vad är nästa steg? Införa getton?

Jag blir på riktigt rädd och orolig över detta.
Ska man få nått gjort mot gängkriminella så är visitationszoner ett sätt att plocka av dom div "saker".
 
Igår fick jag post i lådan. Ett ensamt kuvert minsann, till "alla invånare i Linköping". Mycket viktig samhällsinformation från Sverigedemokraterna. Hållbart utdelat av PostNord.

Tydligen, måste jag om jag vill vara riktig svensk, skriva på ett upprop om folkomröstning för att det planeras ett bygge av en islamistisk moske utanför stadskärnan. Eftersom jag är förrädare mot mitt fädernesland så tänker jag låta bli, och lämna det i händerna på tjänstemän och politiker som jag vet skulle stoppa planerna på en islamistisk moske varje dag i veckan enligt redan gällande lagar.

Nåväl, lite energi ger det i alla fall i braskaminen.

Förresten så skulle jag vilja folkomrösta om att avskaffa möjligheten för partier att spendera pengar på att sprida desinformation och klimatpåverkande skrifter med ren sörja.
Bra att man börjar ge mer makt och bestämmande till folket med folkomröstningar. Även om det kostar pengar. Det är ju den stora massan som ser problemen och får leva med dom inte enskilda politiker med nån naiv inställning till att alla sköter sig.
 
Bra att man börjar ge mer makt och bestämmande till folket med folkomröstningar. Även om det kostar pengar. Det är ju den stora massan som ser problemen och får leva med dom inte enskilda politiker med nån naiv inställning till att alla sköter sig.

Jo, jag vet och beskrev ju också problemet. Skriver du också på min uppmaning om att rösta om att förbjuda desinformation i form av ren sörja i sin postlåda?
 
Ska man få nått gjort mot gängkriminella så är visitationszoner ett sätt att plocka av dom div "saker".
Ett sätt behöver inte vara rätt sätt.
Man säger att det har varit framgångsrikt i Danmark men det är en halvsanning.
Det har ist gett ett nytt problem som är allvarligare på sikt som man inte talar om. Och det är att många många tusentals hederliga har tappat all tillit till polis och även övrig blåljuspersonal. För att de åker med på samma bananskal och om och om igen blir kränkta.
Vilket är självklart när de upprepat blir stoppade, genomsökta, man rotar i fickor och bilar. Bara pga hur man klär sig eller var man bor.
Det här kommer öka hatet ännu mer och det kommer bli ännu farligare för räddningstjänst att ta sig in i vissa områden, men det talar man inte högt om. Eller begriper att det kommer kosta oskyldiga livet.

Dessutom bor långt ifrån alla gängkriminella i dessa områden. Hur många villor och hyreshus har inte blivit attackerade i "vanliga" områden pga gängkriminalitet?
Då borde vi rota i allas fickor och bilar.

Jag är inte förvånad att ett så genombrunt förslag kommer från SD och övrig regering men jag är förvånad över att folk inte kan se längre än näsan i vad det kommer medföra trots att det redan till viss del pågår här.
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 282
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Vet ej om det finns någon sådan här tråd men tänkte att jag lägger upp den ändå. Meningen med tråden är att vi som har en/flera raser...
2
Svar
27
· Visningar
3 712
Senast: lil-sis
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
2 883
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp