Svensk varghund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svensk varghund

Allätare jaha men det är ju Björnen med..men den är ju rovdjur för det och människan.

www.de5stora.se

lo,varg,björn,järv, människa
 
Sv: Svensk varghund

Greenpeace skrev:
Varken varg eller husky dödar för att det är kul utan för deras ursprungliga instinkt och hunger.

Skillnaden där mellan varg och huskys, är väl att huskys borde man kunna lära någorlunda bra att dom ska ge fan i hönor/får och liknande. Och är dom hungriga så ge dom mat då :angel:
 
Sv: Svensk varghund

Jo du Hofi; Grimsö har 7 vargar inte långt i från sig i skogarna! visste du inte det
 
Sv: Svensk varghund

Eh... om dina hundar har dödat FÅR vilket man tolkar ur ditt inlägg så måste jag undra om dessa hundar springer vild för våg, eftersom det verkar som om det är rätt många som gått åt för dina hundar?
 
Sv: Svensk varghund

mulles_matte oj då här var en till "spaniel" hund ägare, eller liknande ras.
Huskys är inte som vanliga hundar. hur ofta ska man behöva säga detta..de går inte att tämja dem helt, de har alltid en ursprunglig instinkt, starkare hos vissa.

men som sagt det är svårt att förstå om man inte ägt och levt med huskys
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svensk varghund

nr 1 huskys är utbrytarkungar.
nr 2 råkar man ha dom lösa och de får minsta vittring på vilt eller får går det i 190 dit innan man hunnit blinka..de är otroligt snabba, på några sekunder hinner de fatt rådjur och lika snabbt är det dött

(EN HUSKY GÅR INTE ATT HA LÖS; står det klart och tydligt i faktaboken om husky)

men som sagt inget är omöjligt...man kan träna en husky att vara lös precis som man kan träna en varg att vara lös..
inget är omöjligt men de har en stark instinkt att dra ut i friheten och till jakten om de vädrar något, då kan inte hundra galopperande hästar stoppa dem
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svensk varghund

Greenpeace skrev:
melles_matte oj då här var en till "spaniel" hund ägare, eller liknande ras.
Huskys är inte som vanliga hundar. hur ofta ska man behöva säga detta..de går inte att tämja dem helt, de har alltid en ursprunglig instinkt, starkare hos vissa.

men som sagt det är svårt att förstå om man inte ägt och levt med huskys

Jag är definitivt ingen spaniel ägare. Är däremot uppvuxen med BC som oxå har en instinkt. Att valla.
Vad är skillnaden på att få en BC att låta bli att valla får, rådjur, höns osv när det inte är ok, med att få en husky att låta bli samma sorts djur? :confused:
Enda skillnaden jag kan komma på är att BC inte dödar djuren.
 
Sv: Svensk varghund

Men kära människa, jag börjar tro att du är en BLUFF

Jag har levt sida vid sida med Huskys en längre tid och det du säger ang att dom inte går att tämja helt och att de har ursprunglig instinkt kvar är bara ren jävla lögn !!

Dessa hundar är lydiga, går lösa och framför allt.. det går inte lös på andras FÅR ....

Hur hade du tänkt introducera dina "vilda" vargliknande hundar som sällskaps/showhund i en vanlig familj som lever granne med en kattfamilj el dylikt om dom inte går att tämja?

DREAM ON!!!
 
Sv: Svensk varghund

Jag vet att det finns 7 vargar i trakterna runt Grimsö. Men det är inga forskare som kryper in i varglyor och tittat på vargungar. För att få reda på hur många valpar som fötts under våren får man vänta på att det blir spårsnö. Däremot så gör man så med lo som du beskriver. Du får nog ta och inhämta lite fakta innan du uttalar dig om saker och ting. Du tror så väldigt mycket.
 
Sv: Svensk varghund

ja klart jägarna vill ha mer älg, då kan du ju skjuta mer.

jo, jag har varit inne på jägarförbundets hemsida men man mår ju bara illa, hur kan människor vara så otroligt egoistiska och trångsinta?? helst vill de ju bli av med de flesta oskyldiga miljövänner och bärplockare, skidåkare, orienterare, ryttare och rovdjur så klart m.m
så de får jaga i fred...men hallå det finns andra en ni och era vapen
 
Sv: Svensk varghund

De har visst gått ner i varglya! jag kan skilja på varg och lo.
men om detta var 1 eller 5 år sedan vet jag inte..har glömt vart jag fann den tidsskriften
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Svensk varghund

Du vet, det är lätt att skylla på djurens instinkter när man inte kan uppfostra dem :angel:

Till Greenpeace: Du hair nte levt med varg så hur kan du då vet a hur det är?

Svara på mina frågor, allihopa, det vore intressant.
 
Sv: Svensk varghund

Men snälla du ta och väx upp. Du låter som en liten barnunge. Jag bor i närheten av Grimsö och känner flera som arbeter där. De går inte ner i några lyor där det finns vargungar. De räknar antalet när det blir spårsnö.
 
Sv: Svensk varghund

nej de kanske inte gör det nu. men tydligen har de gjort det någon gång annars var artikeln en bluff
 
Sv: Svensk varghund

showhuskys är lugnare och lättare en draghusky , jag har båda dera och känner den skillnaden väl.
 
Sv: Svensk varghund

Boken är skriven av människor med en erfarenhet som är oändlig.

boken heter "Siberian huskyn, gåvan från tjutkerna" finns på biblioteket
 
Sv: Svensk varghund

Men alla hundar är väl indivder? Även om dom har mkt kunskap, så betyder det inte att alla huskys inte kan va lösa, så enkelt är det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
2 057
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 707
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 776
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 126
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Ultraljud

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp