Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, försöker sy klart klänningen men stöter ständigt på problem. Den här gången är problemet att klippa av stålfjädrarna till det axelbandslösa livet. Det är ju skitsvårt! Får inte av dem hur jag än försöker.. Avbitartången är fjong ny så det borde inte vara den det är fel på. Jag har kanske fel teknik?
 
Suck, försöker sy klart klänningen men stöter ständigt på problem. Den här gången är problemet att klippa av stålfjädrarna till det axelbandslösa livet. Det är ju skitsvårt! Får inte av dem hur jag än försöker.. Avbitartången är fjong ny så det borde inte vara den det är fel på. Jag har kanske fel teknik?
bit av en fjäderdel i taget, alltså inte hela fjädern på en gång. Om det nu är spiralfjäder du har. Bit av en på varje sida, så brukar det bli bra.
 
bit av en fjäderdel i taget, alltså inte hela fjädern på en gång. Om det nu är spiralfjäder du har. Bit av en på varje sida, så brukar det bli bra.

Ja jag kom på det efter en stund :D Nu är alla fjädrar på plats och livet är klart(ish). Dags att börja med kjolarna!
 
Herregud vilket ”fit monster” den här klänningen är. Har hittills gjort en 4 cm full bust adj., förlängt själva tutt-delen av framstycket 3 cm, kortat delen under bysten ca 1,5 cm, nypt ur 8,5 cm(6 cm i ryggen på livet + 2,5 cm i ryggen på kjolen) för sway back adj., kjolen måste förlängas 15 cm och nu är jag osäker på om tyget räcker :arghh: märks verkligen att designern är en liten och okurvig person...
 
Herregud vilket ”fit monster” den här klänningen är. Har hittills gjort en 4 cm full bust adj., förlängt själva tutt-delen av framstycket 3 cm, kortat delen under bysten ca 1,5 cm, nypt ur 8,5 cm(6 cm i ryggen på livet + 2,5 cm i ryggen på kjolen) för sway back adj., kjolen måste förlängas 15 cm och nu är jag osäker på om tyget räcker :arghh: märks verkligen att designern är en liten och okurvig person...

Haha det låter som ett mönster för mig :D
Jobbigt med så mycket ändringar..
 
Nu börjar det likna nåt!
IMG_20180805_103600.jpg
Innerkjolen och dragkedja kvar. Ja, och fålla förstås.
 
Hittade en massa trikå i tyghyllan. Vad kan man göra med 1 m trikå? Behöver inspiration! T-shirt känns givet men lite tråkigt.. Every Day dress från made by runi samma visa. Hittat massa fina klänningar men de kräver mer än 1 meter, och de jag har blir inte så snygga att kombinera.
Tips!
 
Hittade en massa trikå i tyghyllan. Vad kan man göra med 1 m trikå? Behöver inspiration! T-shirt känns givet men lite tråkigt.. Every Day dress från made by runi samma visa. Hittat massa fina klänningar men de kräver mer än 1 meter, och de jag har blir inte så snygga att kombinera.
Tips!
Underkläder, ett linne, ett par korta shorts?
 
Fålla och lite handsömnad kvar men nu är den typ klar! Blev himla nöjd. Den kommer sitta bättre med en push up bh under och när den är knäppt hela vägen upp (jag nådde inte hela vägen).
Visa bifogad fil 17920
Jättefin! Är imponerad över hur du tar dig an nya projekt och gör om när det inte blir bra och hela tiden blir bättre! Jag önskar att jag hade samma inställning. Jag är så rädd för att göra fel att jag aldrig eller efter väldigt lång tid ger mig på det jag inte gjort förut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 309
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp