Bra försök ändå! Det krävs lite träning med både kantband och knappar.Visa bifogad fil 174161
Har sytt lite igår och idag. Har fått ihop tre mössor och två bodys. Det här är andra försöket på body. Tycker beskrivningen var otydlig i vad som menas med elastic bias binding då allt möjligt dyker upp när jag googlar. Ingen bredd nämnd. Jag köpte snedslå/kantband i jersey men när jag sedan fick hem mönstret och tittade på instruktionsvideon använder de vikresår. Fick till ett helt okej ändå men tog vikresår jag hade hemma till den rosa. Är inte överens med tryckknapparna hellerAlla blev sneda på första så ringens "ben" sticker ut utanför honan/hanen. Blev frustrerad och tog color snaps på andra istället. Det gick mycket lättare men de sitter fruktansvärt hårt så får knappt upp dem
Har dessutom lyckats sätta dem på fel ställe men jag lär mig väl.
Sambon fick vara med och ha åsikt i modell på body men tror jag kommer köpa det från Made by Runi ändå, ser smidigare ut att få i och ur bebis. Behöver bara bli vän med tryckknapparna först..
Och för den observanta så är detta sytt av en stuv från tyget till en t-shirt lite högre upp i flödet så vi kan matcha![]()
Jag kör mudd och bandkantare (bandkantaren är Köpt hos Erikas syskrin, 3-viks), jag upplever att vikresår är lite för tunt för att tryckknapparna fäster bra, det kan vara anledningen att piggarna hamnar fel, testa att lägg en liten bit tyg till emellan