Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 232

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visa bifogad fil 174161
Har sytt lite igår och idag. Har fått ihop tre mössor och två bodys. Det här är andra försöket på body. Tycker beskrivningen var otydlig i vad som menas med elastic bias binding då allt möjligt dyker upp när jag googlar. Ingen bredd nämnd. Jag köpte snedslå/kantband i jersey men när jag sedan fick hem mönstret och tittade på instruktionsvideon använder de vikresår. Fick till ett helt okej ändå men tog vikresår jag hade hemma till den rosa. Är inte överens med tryckknapparna heller :bag: Alla blev sneda på första så ringens "ben" sticker ut utanför honan/hanen. Blev frustrerad och tog color snaps på andra istället. Det gick mycket lättare men de sitter fruktansvärt hårt så får knappt upp dem 🙈 Har dessutom lyckats sätta dem på fel ställe men jag lär mig väl.

Sambon fick vara med och ha åsikt i modell på body men tror jag kommer köpa det från Made by Runi ändå, ser smidigare ut att få i och ur bebis. Behöver bara bli vän med tryckknapparna först..

Och för den observanta så är detta sytt av en stuv från tyget till en t-shirt lite högre upp i flödet så vi kan matcha :D
Bra försök ändå! Det krävs lite träning med både kantband och knappar.
Jag kör mudd och bandkantare (bandkantaren är Köpt hos Erikas syskrin, 3-viks), jag upplever att vikresår är lite för tunt för att tryckknapparna fäster bra, det kan vara anledningen att piggarna hamnar fel, testa att lägg en liten bit tyg till emellan :) det går att ta loss tryckknappar som hamnat fel, använd en avbitare och klipp upp ringen på 3-4 ställen, men var försiktig så du inte skadar tyget, det är lätt hänt :)

Jättesött @Glimra !

Tryckknappar tycker jag fortfarande är klurigt att få till bra. Funderar på att köpa en press, men mitt behov minskar ju större barnet blir känns det som.

Vad gör jag för fel/har jag för felaktiga inställningar när kanterna blir så här? Är ett par trosor om det spelar roll 😅

IMG_6364.webp

Vad gör jag för fel/har jag för felaktiga inställningar när kanterna blir så här? Är ett par trosor om det spelar roll 😅

Visa bifogad fil 174460
Det blir så för att tyget sträcks när du syr, det kan vara att du själv sträcker ut det när du syr, att pressarfotstrycket är för hårt eller att sömmen är för tät. Det ser också ut som att inställningen på tråden är fel övertråden drar ihop undertråden.

Senast ändrad:
Det blir så för att tyget sträcks när du syr, det kan vara att du själv sträcker ut det när du syr, att pressarfotstrycket är för hårt eller att sömmen är för tät. Det ser också ut som att inställningen på tråden är fel övertråden drar ihop undertråden.
Jo, hade massa krångel med tråden överlag på det varvet. Andra sidan blev dock lika dann trots att stygnen blev bättre.
Men kan känna igen mig i att jag nog drar lite i tyget för att mata fram det snabbare 🙈

Fortfarande inte helt kompis med att fästa trådarna på covern. Råkar nästan alltid repa upp sömmen en bit..
Men en liten tröja med tryckknappar i axeln blev det. Knapparna känns som om de ska slita sönder tyget när man öppnar dem. Brukar ge sig med en tvätt eller två.
IMG20250921203240.webp

Testat mössmönster. De första två blev enorma, passade ju mig trots att jag gjorde storlek 1 år.
Den här blev bra, tror jag. Känns lagom i storleken. Ska testa när han vaknat.
Visa bifogad fil 174718
Jag tycker det är så lustigt när jag är på marknader och har med mina mössor. En del kunder reagerar med "men shit så stora dom ser ut! Jag lär ju kunna ha 1-3 mån storleken" dom försöker prova, och tadaa, dom kan verkligen INTE ha den 😬🙃 precis som jag sa... 🤦🏼‍♀️ Jag har till och med en storlek jag "döpt" till mindre vuxna förutom den ålder det är (52-54 cm, ålder 3-9 år). Ibland kan dessa personer inte ens ha dessa, utan "måste" ha den faktiska vuxen storleken 😂

Jag tycker det är så lustigt när jag är på marknader och har med mina mössor. En del kunder reagerar med "men shit så stora dom ser ut! Jag lär ju kunna ha 1-3 mån storleken" dom försöker prova, och tadaa, dom kan verkligen INTE ha den 😬🙃 precis som jag sa... 🤦🏼‍♀️ Jag har till och med en storlek jag "döpt" till mindre vuxna förutom den ålder det är (52-54 cm, ålder 3-9 år). Ibland kan dessa personer inte ens ha dessa, utan "måste" ha den faktiska vuxen storleken 😂
Ja, ibland ser de enorma ut, mössorna.
Huvuden är större än man tror.

I mitt fall passade de faktiskt mig :D lite korta bara.

Tomtemor är redo;)
Loppisfyndade och hittade tyget för en spottstyver och det räckte till både kappa och byxor.
Den är ofodrad då jag brukar ha stickad tröja under

Bifogade filer

• ED80B8BC-4407-4323-B030-176D4DC6B0C6.webp
    ED80B8BC-4407-4323-B030-176D4DC6B0C6.webp
    165 KB · Visningar: 86
Nu sitter jag och skriver önskelista 🫣 Vill ha en hållare till kantbanden och en platta att fästa bandkantaren i på covern. Och massor med fina tyger, obegränsat med tid och energi, och mer plats i garderoben :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat