Tack, Sveriges kvinnor

Nästa gång någon säger att de tycker demensvården är viktig ska jag kontra med "ahmen durååå, du är ju sjukpensionär så du kan väl ta emot minst 2 dementa hemma hos dig, kanske 4 om du och grannen hjälps åt!".

Det är faktiskt lite lustigt att argument för andra politiska sakfrågor aldrig bemöts med att man ska ta hem de man vill hjälpa.
Du verkar blunda inför det faktumet att vi idag har en förkrossande majoritet i riksdagen som inser och anser att vi måste ha kraftiga begränsningar
 
... Eller Vad är det för fel på Sveriges män?

Läser att i senaste Sifon skulle 7,1 proc av kvinnorna rösta på SD om det vore val i dag.

Och 25,9 proc av männen. 25,9 procent!

Hur kan det vara så stor skillnad?

Själv kommer jag att rösta på det parti som föreslår en begränsning av rösträtten för män. :arghh:
Kvinnor kanske fattat att de är en av grupperna som SD skulle missgynna, -männen med... (Finns ju män som gillar tanken på att få glida på vit arisk man, uppenbarligen. Men det idealet kräver ju en gravid kvinna vid spisen hemmavid, med två lintottar hängande i kjolen så att säga, och som skyddas genom att inte få gå ut på kvällen, utan eskort.)
 
Det är precis hur det fungerar. Vi tar emot människor som samhälle. Givetvis är det organiserat på ett effektivt sätt där finansiering och organisation är gemensam och styrs av utbildade experter. Som hundra andra områden
Och vi som samhälle har tydligen kommit till insikt och bytt åsikt om hur stor den hjälpen ska vara. Din linje om att alla som vill ska få komma, vinner inte längre gehör. Utom hos ngr få naiva idealister. Vi har, som jag under flera år efterfrågat o krävt, till slut anpassat oss till verkligheten istället för att förtvivlat försöka anpassa verkligheten till oss. ;)
 
Jag vill ändå göra ett försök att återknyta till trådstarten här. Är det inte rätt intressant att män och kvinnor röstar så olika?

Jag tycker att det ät både spännande och skrämmande. Män och kvinnor förväntas leva tillsammans, i kärleksrelationer. Och så visar redan en opinionsundersökning på omöjligheten! Det är ju inte finliret, det här. Det är inte enstaka dagishämtningar och vab-dagar.
 
Kvinnor kanske fattat att de är en av grupperna som SD skulle missgynna, -männen med... (Finns ju män som gillar tanken på att få glida på vit arisk man, uppenbarligen. Men det idealet kräver ju en gravid kvinna vid spisen hemmavid, med två lintottar hängande i kjolen så att säga, och som skyddas genom att inte få gå ut på kvällen, utan eskort.)
Jag tror bara att kvinnor är mindre rasistiska än män.
 
Huvudet på spiken.

Jag tycker det vore klädsamt om Oldie istället visat lite respekt och tacksamhet för den så kallade vänsterpolitik som han visar sån avsky för i inlägg efter inlägg.

Inte bara har den räddat och välkomnat tusentals människor på flykt från krig, den försörjer dessutom honom så att han får tid att uttrycka bitterhet och hat i lugn och ro. I det här PK-landet.
Det är knappast någon som förnekar att hundratusentals människor funnit en fristad i Sverige. Däremot är det en jäkla massa som förtvivlat blundar jör de praktiska och ekonomiska problem det innebär för samhället när stora delar av de som kommer inte integreras och har jobb o egen bostad inom ett par år.
 
Jag vill ändå göra ett försök att återknyta till trådstarten här. Är det inte rätt intressant att män och kvinnor röstar så olika?

Jag tycker att det ät både spännande och skrämmande. Män och kvinnor förväntas leva tillsammans, i kärleksrelationer. Och så visar redan en opinionsundersökning på omöjligheten! Det är ju inte finliret, det här. Det är inte enstaka dagishämtningar och vab-dagar.
Nej det visar ju onekligen på vikten av att både män och kvinnor har rösträtt.
 
De studier som har gjorts visar väl att de som röstar på sd gör det pga sd:s idéer om invandring? Och de som röstar på sd är mestadels män.
Undersökningar får ju fram information om vad de undersöker. De kanske inte frågat om kvinnosynen. För de enstaka gånger man hör någon från det lägret säga någonting så reagerar man på kvinnosynen direkt. Det är ju "våra kvinnor" som ska skyddas mot "dem" iofs även jobb till del men det är den rena kvinnan framför allt. Mycket av den oro och rädsla de sprider handlar om att "deras kvinnor" riskerar beblanda sig med "andra" bli våldtagna "av andra". De lider av en klar hederskultur. (Till och med kommentarer har sett som -om de sätter upp en flyktingförläggning här i trakten så tänker jag hålla min fru hemma.)

Tror nog du hittar få vabbande pappor som tar halva föräldraledigheten i det lägret. Men vore intressant att titta på kanske.

Kvinnosynen är på riktigt en mycket viktig del av nazismen och fascismen och den är inte rolig. Men det är inte så omskrivet. Det är ju ändå bara kvinnor det drabbar. (Men nazisterna var alltså mot feminism, mot kvinnlig rösträtt, mot preventivmedel (såklart) för avelsläger, kvinnor fick vara högst 10% av studenterna på universiteten har jag hört, förbjöd kvinnliga domare.) Breiviks kvinnosyn ska tydligen vara en rysare också som exempel.

Men invandrarhat och kvinnohat går hand i hand verkar det som. Eller ok feminismhat och invandrarhat går hand i hand. Det är samma troll som som angriper båda, gärna samtidigt. Det är en intressant länk och kan förklara en del av skillnaden i invandrarhat hos kvinnor och män.
 
De studier som har gjorts visar väl att de som röstar på sd gör det pga sd:s idéer om invandring? Och de som röstar på sd är mestadels män.
Mycket talar för att många som gav sin röst till SD inte gjorde det för att de stödde SD:s hela program utan man röstade inte på ngt av de andra partierna, för att man var missnöjd med deras politik. Det är ju inte för inte SD, V och liknande kallas missnöjespartier.
 
Fine. Men nu har ju samhället bestämt att det är slut med freeloadarna, för samhället har inte råd att betala för deras uppehälle. Då är det ju ett gyllene tillfälle för människor som dig att åta dig att sörja för bostad och uppehälle för ett par ensamkommande barn, eller hur?
Faktum är att de flesta här säkerligen skulle kunna ta en eller två inneboende som flyr för sina liv.
Annars kan man ju misstänka att det är "nån annan" som ska ta ansvaret. "Nån annan" är oftast den som hänvisas till.

Nej, jag vill gärna att de skattemedel jag betalar in används delvis till flyktingmottagning. Därför röstar jag på dem som står för rätt sak i denna för mig viktiga fråga, som gör det otänkbart att rösta på vissa andra partier.

Och jag ser gärna att människor kommer till min närhet och deltar gärna i aktiviteter för att underlätta integrationen. Mycket tråkigt att de just lagt ned ett bra boende i närmaste byn, pga det senaste årets hårdare nypor. När behoven och kapaciteten finns.
 
@Badger @Petruska
Jag tror inte att det är SD:s kvinnosyn som skrämmer bort kvinnorna. De flesta kvinnor skräms bort innan de kommer så långt, de fastnar på muren av invandrarhat.

Aftonbladets ledarskribent Daniel Swedin hade 2015 läst SOM-undersökningen och skrev:

De skiljer sig från folket som helhet när de säger sig betrakta invandring som hot mot svenska värden och när de inte ställer upp på att även invandrare ska ha religionsfrihet.

Jämför man SD-sympatisörenas åsikter och attityder med övriga befolkningen – andra arbetare, andra landsbygdsbor, andra män och så vidare – hittar man lätt annat som sticker ut. SD-sympatisörerna är mest negativa till EU och bistånd. De är för dödsstraff och visar inget större engagemang för miljöfrågorna.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article21258512.ab

Ingen av de där frågorna brukar engagera kvinnliga väljare har jag för mig.

Swedin skriver också:
i ett offentligt samtal där SD:s problembeskrivning ständigt bekräftas och ges plats – och där diskussioner om arbetslöshet, vårdkris och barnfattigdom tystnar – kommer det också gynna SD.

Där är däremot frågor som brukar anses viktiga för kvinnor - vårdkris och barnfattigdom.
 
Problemet är att vi har dem som inte inser att resurserna vi har i samhället inte är oändliga.
Ökar vi exempelvis resurstilldelningen till äldreomsorgen så blir följden att andra mjuka grenar för minskade tilldelningar relativt sett. Att Sjöberga säga "Nej, jag vill gärna att de skattemedel jag betalar in används delvis till flyktingmottagning. " säger därför egentligen ingenting. Hade han istället sagt, att han accepterar en resursomflyttning till flyktingmottagandet hade det ju varit ärligare. För det blir ju resultatet av en alltför hög flyktinginvandring. Vilket, återigen riksdagens partier äntligen insett. Så visst har han rätt, kapaciteten finns. Det är prioriteringen och fördelningen som är betydligt värre.
 
Nej, jag tror inte heller att SD:s kvinnosyn (eller den kvinnosyn som brukar prägla nationalistiska rörelser) är det som gör att kvinnor röstar på SD i så mycket lägre grad än män. Jag tror öht inte att kvinnosyn är en fråga som särskilt många - vare sig män eller kvinnor - förknippar med riksdagsvalen.

Jag tror att män är mer rasistiska än kvinnor och därför röstar fler män än kvinnor på SD. Och jag tycker att det är lite fascinerande och obehagligt att könen skiljer sig åt på en sådan punkt.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 365
Samhälle Det har florerat ett klipp från SD:s Riks-TV-satsning, där en man och en kvinna diskuterade varför kvinnor röstar "fel", dvs vänster...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 371
Senast: Thaliaste
·
Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 923
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
Samhälle SD kommer näver bäver få min röst, lika lite som F! eller något annat parti i sverige denna höst. Jag värnar om min demokratiska rätt...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
25 654
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp