Bukefalos 28 år!

Tävlingstråd oktober - december 2011

Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

*KL

Då har man provat på LB:1 för första gången. Fick hela 42% ;)

Spöregn och blåst, paddocken (framridningen) var mer eller mindre en sjö. Ridhuset består av tältduk som låter när det blåser. Ninya gick program med tre människor före mig, spänd alla ggr och blev piggare för varje gång. Slängde av ryttaren innan mig.

När jag väl red fram så var hon små-bockig under hela galoppuppvärmningen (dvs några varv med lite volter), men i trav och skritt kändes det faktiskt riktigt bra förutom att hon var lite tyngre på bettet än jag vill ha henne. Efter min första skrittpaus provade hon bocka lite igen, likaså efter att jag stått stilla och tagit av mig jackan.

Funderade på huruvida det är värt att riskera livet för att få poäng på galoppdelen i programmet, men kom fram till att jag får mer poäng av att köra hela programmet i trav än om jag blir avkastad och därmed diskvalificerad ;)
Så jag struntade helt i galoppen och travade runt och gjorde fina vägar istället. Hon var på helspänn, men lyssnade hyfsat och gick bra i övrigt. Blev någon bockning på en travdiagonal och en halv stegring i ett hörn i skritt. Kort sagt alldeless för överladdad, men kände att vi gjorde bra ifrån oss med tanke på våra förutsättningar :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tack! Jag har inte sett mig själv rida på typ... flera år? Så det var väldigt kul :)
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

+Jovius+Cashmir: Tack! :D Det går framåt, känns som om vi utvecklas hela tiden.
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Tusen tack! :o:D Jag har alltid tyckt att hon ser ut som en ko, men efter att ha sett henne på filmen så ser hon faktiskt ganska "sporthästig" ut :D

Laivine: Tack! De finns en radiokanal här som spelar julmusik non-stop hela december. Det är supermysigt :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Oj vad både du och hästen utvecklas:bow:!! Superproffsigt och ni passar så himla bra ihop!
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Vad fina ni är! Och vilket härligt drag det verkar vara i Zalzan, hon ser som du säger riktigt sportig ut! :love:
 
Sv: Ny filmtråd på våra hästar....

Jag ansluter mig också till hejja-kören, ser superfint ut! :love:


Jag och prinsen var iväg igår till Lurbo och red MSV C:1. Man var ju lite osäker över december-tävling när man anmälde, och var dessutom 34:e reserv när jag anmälde...men vi kom med och även om det var sjukt kallt så var det ju fullt tävlingsbart väder! ;)

Han kändes kalasfin på framridningen, en av de bästa framridningarna nånsin! Sen gick jag iväg till ridhuset några minuter för tidigt och fick skritta och trava runt lite så gott det gick utanför ridhuset, förödande för känslan! :( Men han kändes OK där inne, vet att hästarna brukar vara tittiga på deras bana, men bubben har aldrig varit där. Men spänd var han men lyssnade ändå bra, blir mer att han blir rak så skolorna blir svårare än vanligt tex. Men inga missar och som vanligt syns den dä spänningen inte alls på filmen, tänk att det kan vara så! En känsla som är så stark och sen syns ingenting! Så konstigt...

Vi fick iaf ihop 66%, med många betyg jag var nöjd med! Bla. 8 på ökad skritt, 7 på mellantrav och båda galoppökningarna, 7 på båda enkla bytena och 7 på gångarter! :o (76777 där nere) så jag var jätteglad när jag läst protokollet. Blev en lång väntan, var full klass och det räckte till slut till en 8:e placering vilket jag var nöjd med! Härlig avslutning på säsongen! :D Nu ska vi träna, träna, träna!
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Går dem fyra starter på era klubbtävlingar? Låter lite tufft...Det får man ju inte göra på "vanliga tävlingar" enl. TR.
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Tyckte också det var mycket... Har aldrig varit med förut om att de går så många starter på en dag (förutom vissa ponnyer som är med på hopp CR och går hälften av starterna på bomhöjd), var bara Ninya som gick så mycket. Nu är hon ju som hon är, och blir i princip aldrig trött (utan piggare ju mer hon får röra på sig...), och de första starterna var ganska tätt så hon reds inte alltför länge tidsmässigt ändå. Men ja, jag tycker det är för mycket också. Tänkte vara med på hopp-clearrounden efter dressyren men anmälde mig aldrig just för att jag såg att många valt henne på dressyren.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Otherside
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: Mineur
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
849
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ i oktober -21 opererade jag bort en stor hjärntumör på 7*7cm, visste inte att jag hade en, den upptäcktes 3v innan av att jag fick ett...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 660
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp