Tankar kring ekonomi, flytt och framtidsplaner - råd/tankar/ tips någon?

Är det mycket kvar på hästen? Annars hade jag bett honom om pengarna till den, så splittar ni resten.
Att du har betalat på lägenheten med avgift och lån är nog bara att släppa, om det inte är så att du har betalat ovanligt mycket, så är det oftast samma kostnad (per månad) för en hyreslägenhet. Enda skillnaden är ju att han har lagt en handpenning och ev. fått värdeökning på den.
Har du däremot hjälpt till att betala renovering och en del möbler så hade jag antingen bett att få en del av sakerna (och sålt på fejjan) eller frågat om han vill köpa ut dig.

Tycker det är lite fräckt att du ska gå utan "något" och han har ett fullt möblerat och fräschare hem som du hjälpt till att betala för. Men frågar man inte så slipper ju den andra ta det ansvaret. :)
 
Det kanske är värt att rådfråga en jurist om fördelningen av säng/häst osv.
Krasst så har ju du bara fått med dig den delen av hästen som är avbetald och det verkar ju inte stämma med överenskommelsen kring hästen/sängen.
Jag tänker att du kanske ska ha en summa pengar motsvarande skillnaden eller någon annan grej/möbel motsvarande den summan.
Men ni behöver ju gå igenom alla saker och fördela utifrån värde. Inte bara säng/häst.

Att du betalat på hans bostadslån är nog svårare sålänge han ägde lägenheten innan ni flyttade ihop..
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 005
Senast: kolblakkur
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 797
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 826
Senast: Fazeem
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp