Bukefalos 28 år!

Tankar och ideér tack!

Sv: Tankar och ideér tack!

martha skrev:
exakt de orden sa alla om min häst + att dom inte kunde "begripa" varför jag inte kastrerade vrångskallen :crazy:
Men jag visste att han INTE var vrång, jag kom bara inte på VAD det var för fel...han travade också som en gud tills galopperna kom, eller jag SÅG när den skulle komma, men det sa kuskarna att dom inte märkte....min hoppade antingen i starten, in eller utgång av kurvorna...ganska typiskt patellahästar, han hade aldrig synliga hakningar, utan dom kom bara i dessa situationer....de ggr han hoppade efter op var att han blev störd på ett eller annat sätt....
Humlan är vrång :o i alla situationer... men de flesta situationer kostar mig inte så mycket pengar att det irreterar ;) :p
Men grejen är att hon travar typ 2-3 steg, sen flyger hon bara rakt upp och det finns lixom ingen anledning till att hon ska göra det, sen studsar hon där ett tag, för att sedan fara iväg somen kanon kula och se ut som en bländande bäver..
Hon gillar inte andra hästar och det verkar vara dem hon lägger fokus på i starten... Hon har inge problem i kurvor eller volter..

OBS! I varannan start bara... Kan man kanske köra provlopp varannan? Så kan hon hoppa där?
 
Sv: Tankar och ideér tack!

martha skrev:
Jag har haft automatcheck de tio sista åren...helt överlägset, en del hästar kan vilja ha lite mera utrymme i startögoblicket, sen kan man höja ett eller två hack efter några 100 m....
Helt ärligt så tror jag det är mer psykiskt på henne?
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Kikade bara lite snabbt.. såg ut som att hon hoppar en gång i månaden ungefär.
Kan det vara PMS? ;)
 
Sv: Tankar och ideér tack!

*knapp*
Just nu så känns det som ni slår knut på er själva och kommer med bra ideér, råd och tips som jag som en obstinat 3-åring förkastar :o
Men den här hästen är så himla svår att förklara, hon behövs upplevas... så kan vi ha en liten buke träff med Humlan i centrum ;) :angel:

Synd att du Martha inte kunde komma till färjestad och se henne irl... Skulle varit intressant att höra dina teorier och en lätt diskus med kusken :D
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Sablar22 skrev:
Kikade bara lite snabbt.. såg ut som att hon hoppar en gång i månaden ungefär.
Kan det vara PMS? ;)
Ja, det skulle det mycket väl kunna vara ;)
När hon hoppade på mantorp senast, så var det hästen Big Ivan hon tyckte var ful och spände ögonen i.. När de vände upp och Big Ivan inte hade försvunnit ur kommunen, så skulle hon slå åt han :o :crazy:
Men senast på Romme var det bara ston, hon hade spår 7 och 6an var struken och hon verkade inte bry sig om någon häst utan var ovanligt lugn och stabil i både transport, box, selning, värming, defilering, provstart och voltning?
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Har ni provat hel/halvstängt på henne :idea:
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Då är det ju inte hennes fel, :( det är ju dom andra som retar henne ;)

Har ni kollat upp synen/ögonen så att det inte är något vajsing där?

Hon har kanske tröttnat på alla pojkars uppvaktning :idea:
Ungefär som när en blond blåögd svenska blir uppraggad överallt
utomlands och efter ett tag så blir hon så pissless att hon inte ger
nån karl en chans öht.
Jag menar.. så många brskm ston finns det väl ändå inte ute i loppen, klart pojkarna blir tokiga :angel:
Big Ivan kanske helt enkelt blev lite för kär i henne och fällde en kommentar för mkt om hennes fina rumpa
 
Sv: Tankar och ideér tack!

När hon hoppade på mantorp senast, så var det hästen Big Ivan hon tyckte var ful och spände ögonen i.. När de vände upp och Big Ivan inte hade försvunnit ur kommunen, så skulle hon slå åt han

Du får väl eliminera vinnarna ur loppet då :rofl: :rofl: för visst var det han som vann?

Nä, du får nog ta ett allvarligt snack med den damen....hata hästar kan man göra på fritiden, vid lopp är man på jobbet och då får man sköta det....min gamle hatar också andra hingstar o valacker, men bryr sig inte om dom när han är på jobbet....

Kompromissa med hästar kan man göra, men HUR somhelst får man ju inte bete sig....sablar kan ha en poäng..hon kanske är en PMS kärring...du kanske skulle köpa en flaska temperemental av mig :D
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Lånar knappen!

tror alla här har en poäng...

Varför inte prova automatcheck? BR kunde inte voltstarta alls innan han kom till mig, idag vinner han från volt!

Ändringar jag gjort förutom träningsupplägget är: Automatcheck,Rakt stångbett alt Cresendo (beror på humöret), Sett till så inget kan komma åt honom i sidorna vid voltningen= vridit fästena för sidostänger, bukgjorden lite längre bak än normalt m,m


Massor av massage och stretching, han är smidig som en katt idag :p

Nackdelen med automatchecken och hans startnabbhet är att kusken får svårt att hinna dra den före kurvan...
Och eftersom han är rätt kort, så går det inte att dra i honom då går han på sig och galopperar. Därför rätt skarpa bett och duktiga kuskar :smirk:
 
Sv: Tankar och ideér tack!

martha skrev:
Nä, du får nog ta ett allvarligt snack med den damen....hata hästar kan man göra på fritiden,

Kompromissa med hästar kan man göra, men HUR somhelst får man ju inte bete sig....sablar kan ha en poäng..hon kanske är en PMS kärring...du kanske skulle köpa en flaska temperemental av mig :D

Pojkvän kanske är vad hon behöver... vad brukar man säga att "surkäringar" har brist av??? :o
Just DET ja!
 
Sv: Tankar och ideér tack!

:rofl: :D :rofl:
Dagens bästa!

Ja Bumlis, vill du låna nån av våra pojkar?
Svart eller mörkbrun finns att välja på :p
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Nästa start blir provlopp förmodar jag???? :idea: :p

Det är en märklig liten häst du har... :D

/// ghost
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Humelibumlan skrev:
*suck*
Ser ni den röda tråden här...

Vad kan man göra? :confused:
Ja jag ser der röda tråden, förstår du nu varför jag ALDRIG kommer att ha ston som tävlingshästar. Tacka vet jag killar, då har man heller inga g:n i raden, med en riktig driver förstås :angel: :D :cool:
 
Sv: Tankar och ideér tack!

Lines skrev:
Med risk för halshuggning;Kuskbyte?
Ja det finns ju bättre drivers :angel: ser ju ut att behövas en driver som kan plocka lite med Humlan :D (då Humlan går in i dom där mindre bra perioderna :angel: )
 
Senast ändrad:
Sv: Tankar och ideér tack!

Gammeln skrev:
Ja det finns ju bättre drivers :angel: ser ju ut att behövas en driver som kan plocka lite med Humlan :D (då Humlan går in i dom där mindre bra perioderna :angel: )


:mad: :mad: :mad: Nej, nu måste jag komma in och försvara kusken.......en mycket underskattad och duktig kusk.
Alltid hjälpsam, lugn och väldigt sympatisk. :bow: :bow: :bow:

Utan ägaren/tränaren och kuskens tålamod skulle nog Humlan varit i himlen nu.......igår vann hon ......vad mer kan man begära :confused:

Vem vet, en annan kusk kanske inte ens hade lyckats varannan gång. Den här har gjort ett jättebra jobb tycker jag !!!!! :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tankar och ideér tack!

En undran bara,vilka drivers e det du anlitar,som aldrig har några g:n i raden? :confused:

Nyfiken...... ;)
 
Sv: Tankar och ideér tack!

........och jag som också är lite nyfiken skulle vilja veta vilka egna resultat "Gammeln" har i år med sina rentravande killar :angel:
 
Sv: Tankar och ideér tack!

lsz skrev:
igår vann hon ......vad mer kan man begära :confused:
Ja inte vet jag :confused: ..........det var ju Humelibumlan som vill begära mer :angel: .............enligt tråden hon skapade.
Angående kuskar så är det väl bara att avsyna kuskstatestiken och hur många lopp dom kör per år och hur många dom vinner :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Tankar och ideér tack!

Ja nu har jag kollat upp kuskstatistiken,hittar fortfarande ingen som är befriad från g:n..... :confused:

Men jag har hotat gubben med att pojken Goop får sitta upp om här inte blir någen ändring.... :rofl:

Min fråga består,vad är det för fenomen som kör dina hästar!!

Å andra sidan har vi,likt Humlan våra hästar för vårt eget nöjes skull,och min gubbe älskar att köra,även om det är surt ibland.....
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 367
Senast: Gabby_Ossi
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 651
Senast: Rie
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 087
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 104
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp