Teleledningar - hur funkar det på riktigt?

Det finns fiber nergrävt inte så långt därifrån, men det kan nog vara att det är olika föreningar. För den är aktiv och hemsidan väl uppdaterad med kontaktuppgifter. Fråga på klädaffären, där vet de allt...
Tack :) ! Viljan Fiber, ska detta vara, och deras hemsida verkar inte vara uppdaterad med nya uppgifter de senaste två åren.
 
Tack :) ! Viljan Fiber, ska detta vara, och deras hemsida verkar inte vara uppdaterad med nya uppgifter de senaste två åren.

Ah, då är det inte samma förening. Men du, prova Net1, det funkade iallafall fint borta i byn. Och man fick låna först, för att se hur det var. Kolla med datorbutiken i stan, inte DD, utan den bredvid som jag inte minns namnet på!
 
Ah, då är det inte samma förening. Men du, prova Net1, det funkade iallafall fint borta i byn. Och man fick låna först, för att se hur det var. Kolla med datorbutiken i stan, inte DD, utan den bredvid som jag inte minns namnet på!
Låter ju lovande, men vilken datorbutik kan det vara? Jag tänkte på Delta när du skrev DD, men såg att det fanns en Duo också. Är det kanske någon av dessa du menar?
 
Jag hade tv med < 2 Mbit/s från 2007 tills vi fick fiber 2014. Funkade klockrent. Så förklara gärna vad som är skillnaden?
Kan det vara så enkelt att din tv inte plockade in sin signal via de där mindre än 2 Mbit/s, utan tog den t.ex via en kabel-tv-providers "antenn-utsändning" på exakt samma koax-kabel som gav ditt hushåll Internet?

För inte kunde du kolla netflix vid den hastigheten?
 
Kan det vara så enkelt att din tv inte plockade in sin signal via de där mindre än 2 Mbit/s, utan tog den t.ex via en kabel-tv-providers "antenn-utsändning" på exakt samma koax-kabel som gav ditt hushåll Internet?

För inte kunde du kolla netflix vid den hastigheten?

Jag bor i skogen (kabel-tv - nja...) och har inte ens haft antenn under de här åren. Nej jag har inte kollat Netflix utan "vanlig" tv och ingen HD-tv.
 
Jag bor i skogen (kabel-tv - nja...) och har inte ens haft antenn under de här åren. Nej jag har inte kollat Netflix utan "vanlig" tv och ingen HD-tv.
Och vanlig Internettrafik och tv:n har inte påverkat varandra?

Angående "funkade klockrent", menar jag.
 
Boxer är litet sådär och kräver dessutom tillgång till Internet med nya boxen.

Nej det gör det inte, den kräver internet om du tänker nyttja betal-tv.
Annars går det utmärkt att titta på alla "vanliga" kanaler som ingår i deras Flex 8 eller Flex 16 abonnemang.
 
Tack :) ! Viljan Fiber, ska detta vara, och deras hemsida verkar inte vara uppdaterad med nya uppgifter de senaste två åren.
Att sidan inte är uppdaterad kan helt enkelt bro på att det 1. Inte finns någon som är bra på att uppdatera 2. Det inte hänt så mycket under den här tiden.

Det ligger under bygdegårdsföreningen om jag läser rätt. Det brukar vara en god garant för att det finns bra organisation bakom. Det är en stor organisation med länsdistrikt och nationellt kansli. Så fibern är antagligen i goda händer?
 
Nej det gör det inte, den kräver internet om du tänker nyttja betal-tv.
Jo den Box som jag fick gratis gör det.
Annars så får jag ingen TV-tablå i den.
Det gamla kortet i TV-apparaten behövde inte det, men vår TV klarar inte DVB-T2 och då så försvinner en del av de kanaler som vi vill titta på denna sommar.
 
Jo den Box som jag fick gratis gör det.
Annars så får jag ingen TV-tablå i den.
Det gamla kortet i TV-apparaten behövde inte det, men vår TV klarar inte DVB-T2 och då så försvinner en del av de kanaler som vi vill titta på denna sommar.

Mystiskt. Jag bytte just till box av exakt samma anledning. Min TV klarade inte kodningen med kortet i tvn.
Iofs kostade boxen 259:- men då fick jag en SCART-kontakt gratis. Jag ser utan problem de kanaler jag valt.
 
Iofs kostade boxen 259:- men då fick jag en SCART-kontakt gratis. Jag ser utan problem de kanaler jag valt.
Kanalerna är inget problem men Guide fungerar inte utan internetanslutning.
Och så kräver den att få uppdatera sig via internet.
Boxen är trasslig då den dessutom hänger sig med jämna mellanrum och stänger av efter 5 passiva timmar.
Men gratis var den.
Jag har Mix.
 
SCART?
Denna boxen går via HDMI.

Jaa. Den går på hdmi, också. :D . Jag kan inte köra via hdmi på min tv eftersom vi hade åsknedslag för några år sedan då både boxen och hdmi-ingångarna på tvn rök. Därför fick jag en sladd så man kan koppla via SCART istället. Känns inte motiverat att byta tv bara för att se på tv.
 
Uppdatering:
Det tog inte jättelång tid förrän jag fick ett sms att det skulle komma en tekniker den 17 augusti och koppla in min telefon. Lite paff mejlade jag en följdfråga och undrade om jag inte skulle få en offert?? Nej, var svaret, din adress finns redan i vårt system så det behövs ingen offert. Så....vi nu har en fungerande telefon.... :) Intressant vändning... :)
Edit: Kanske ska tillägga att de hade fått min adress redan, vid många olika tillfällen....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Har funderat på en sak nu sen jag gjorde slut med pojkvännen. Jag har fortfarande bra kontakt och varma känsloförlamat min första...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 614
Senast: Eurydome
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 447
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 236
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Att bjuda någon?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp