Tips på bra och seriös Rottweiler kennel

T

Tinkerling

Jag skulle vilja ha tips på en bra Rottweiler kennel. Har en 7 årig tik och vi skulle vilja köpa en valp nu. Detta för att hon ska ha glädje av valpen innan hon blir för gammal och att vi inte vill vara utan denna underbara ras.
Har hållt på med hundar i över 20 år, är utbildad instruktör innom lydnad och agility. Agility har det inte blivit så mycket av sen jag bytte ras. Då jag inte har så mycket kontakter innom Rottis världen har jag tränat tillsammans med schäferhundsklubben i den stad jag bor i. Min Rottis tik tränas i spår, lydnad och har avlagt de första stegen i skyddsträning. Allt enligt IPO.
Jag bor i Blekinge och kan tänka mig att åka runt 20 mil, uppåt eller neråt i landet. Jag vill att kenneln bryr sig om sina valpköpare och ställer krav på mig
som köpare. Dock kan jag väl erkänna att jag inte gillar utställning så mycket, men jag ställer upp på att få min hund bedömd vid några tillfällen om kenneln så önskar. Jag bor på en hästgård på landet och min Rottis tik är med på allt här hemma. Tränas och motioneras långa rundor varje dag. Är ofta med på ridturerna också. Så vi är ett aktivt par som söker en trevlig Rottis tik. Gärna som är färdig för leverans juli, augusti el september.
PM:a mig om du har hunden vi söker eller vet någon bra kennel.
Tack på förhand
 
Sv: Tips på bra och seriös Rottweiler kennel

Kennel Fandango?
Oavsett så kanske det är lite sent om man vill ha valp till sommaren.

mvh
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
22 204
Senast: Brie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 440
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 422
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp