Tips på matrest-recept

tott

Trådstartare
Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga:
Vad gör ni med rester av köttfärslimpa då ni tröttnat på att värma en bit och äta med "det vanliga"? Jag älskar köttfärslimpa och majonnäs på knäckemacka, men nu skulle jag vilja ha tips på enkel och god, men gärna lite lyxig fredagsmysmat (för 1 person) på gammal köttfärslimpa :bow:
 
Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga:
Vad gör ni med rester av köttfärslimpa då ni tröttnat på att värma en bit och äta med "det vanliga"? Jag älskar köttfärslimpa och majonnäs på knäckemacka, men nu skulle jag vilja ha tips på enkel och god, men gärna lite lyxig fredagsmysmat (för 1 person) på gammal köttfärslimpa :bow:
Jag hade gjort en variant där jag bakat in den i smördeg, med finhackad stekt svamp, serverat den med sparris och en hollandaisesås med lite extra chili och rostad paprika.
 
Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga:
Vad gör ni med rester av köttfärslimpa då ni tröttnat på att värma en bit och äta med "det vanliga"? Jag älskar köttfärslimpa och majonnäs på knäckemacka, men nu skulle jag vilja ha tips på enkel och god, men gärna lite lyxig fredagsmysmat (för 1 person) på gammal köttfärslimpa :bow:

Riva över ost och gratinera den i ugnen (jag älskar ost och speciellt smält sådan :D) och ha lämpliga tillbehör? Med en lyxigare ost i stil med Västerbotten blir det ju absolut fredagsmiddag. Kanske med en grönsakspytt (svamp, zucchini, rödlök) och rödvinssås.
 
Vet inte om det behövs en sådan här tråd, men gjorde den i alla fall "allmän" istället för att fråga min specifika fråga:
Vad gör ni med rester av köttfärslimpa då ni tröttnat på att värma en bit och äta med "det vanliga"? Jag älskar köttfärslimpa och majonnäs på knäckemacka, men nu skulle jag vilja ha tips på enkel och god, men gärna lite lyxig fredagsmysmat (för 1 person) på gammal köttfärslimpa :bow:

Smular till en skön pastarätt med oregano, vitlök och grädde. Och massor av parmesan. Och semirostade körsbärstomater. Tänker att du egentligen kan posta mig en bit köttfärslimpa för nu blev jag sugen.
 
Stekt potatis och lök med tärnad köttfärslimpa.... persilja kryddor och sen serverat som biff Rydberg.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 241
Senast: Lisalei
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 717
Senast: jemeni
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 058
Senast: Habina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp