Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
INFLUERAD köpt färsk gnocchi. Jag lät INFLUENSERNA helt ta över och bara stekte den i olivolja, tillsatte varken vin eller vatten. Till detta en rejäl skål pesto gjord på grönkål, hasselnötter och västerbottenost, och så stekt god korv (färsk salsiccia, säkert gjord av plågad gris). Christmas IPA från Göteborgs nya bryggeri till. Nu kaffe och pralin. Jag hoppas bli sugen/hungrig nog för en så kallad oststund senare ikväll, så jag kan få mig lite stilton och dadlar.
 
Sambon chockade med en riktigt najs gryta till middag. Eller, han hade påbörjat matlagningen och när jag kom hem var han dramatiskt utmattad så jag fick ta över. Det lille kortisonvraket. Anyway, det blev typ upphottad pumpasoppa med diverse bönor och hela dinkelkorn i. På slutet i med mörkgröna cocktailtomater och strösslade med tärnad avocado och granatäppelkärnor. Mycket bra. Har nu proppat i mig wasabinötter. Imorgon måste jag gå upp kl 4.30 för min chefs chef tror att folk kommer stå i kö för att få handla kl 07 på nyårsafton. Jag tvivlar.
 
Ikväll äter vi ute så att ingen behöver stå i köket. Men jag kunde ju inte låta bli att fixa lite snacks :angel: Nu är det bara bubblet och sällskapet som saknas, men bägge är på ingång till lägenhetsgarderoben! :D


28F3CB84-0725-4221-9A65-A45F1974C73D.jpeg
 
Skickar in en liten snabb nyårshälsning från Marocko! Jag och PARTNER är här och tågluffar sedan lördags morse. Just nu Tanger! Snart ska vi på nyårsmiddag, vi dricker marockansk öl på vår riad just nu. Vet ni hur svårt det är att hitta öl i ett muslimskt land? Även i Tanger som är väldigt franskinfluerat.
Annars har vi ätit fantastiska tangine-grytor och dricker mynta-te i mängder! Och fantastiska oliver. En stor påse kostade fem
kr!
 

Bifogade filer

  • E741E7C5-FF34-409C-B341-CCFC9BF937E4.jpeg
    E741E7C5-FF34-409C-B341-CCFC9BF937E4.jpeg
    418,3 KB · Visningar: 17
Idag skulle vi gjort musslor till förrätt. Vi köpte allt till det. Utom musslor.. Tröttaste gänget i stan..
Tur det bara var jag och sambon. :laugh:
Vi åt lammstek med någon smör/ört/citron-gucka på och instuckna vitlöksklyftor. Till det rödvinssås m trattisar och friterade sötpotatis- och rödbets-pommes.
Till efterrätt ngn bakelse färdigköpt.
Och till det Pol Roger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
8 676
Senast: MJLee
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 199
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 594
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp