Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddade ner kry appen. Jag ÄLSKART!!! Så jäkla smidigt och trevlig personal (iaf han jag pratade med). Och vips efter 5 min prat så kan jag hämta ut ett recept mot min förbannade uvi som inte vill bli bättre. Ich jag slapp min seeeega och fruktansvärt otrevliga vc.

De hade inga andra recept att dela? :angel:

Jag TROR du kan ha tagit fel tråd... men det var ju ett recept inblandat iaf :D
 
Middagen blev en låda av den väldigt goda och krämiga pasta jag förtjänade häromdagen.
Jag förtjänade den inte alls lika mycket idag men orken efter jobbet var typ "3 min i micro" stor.

Jag hade rester, min fläskfilé i dragon- och senapssås. Det var en sabla tur för jag har haft en total skitdag. Först plumsar jag omkring i bitvis lårhög snö och GPS:devil: slutar fungera (min nya, svindyra GPS... som visar sig vara ett måndagsexemplar med ett känt fel så nu måste jag skicka in den... hatar Garmin just nu). Sedan slår jag ikull mig på svallisen utanför boendet vi har här... när jag skulle ut med soptunnan för tömning imorgon.

Jag ska ha choklad nu. Det har jag f-n förtjänat.
 
Jag hade rester, min fläskfilé i dragon- och senapssås. Det var en sabla tur för jag har haft en total skitdag. Först plumsar jag omkring i bitvis lårhög snö och GPS:devil: slutar fungera (min nya, svindyra GPS... som visar sig vara ett måndagsexemplar med ett känt fel så nu måste jag skicka in den... hatar Garmin just nu). Sedan slår jag ikull mig på svallisen utanför boendet vi har här... när jag skulle ut med soptunnan för tömning imorgon.

Jag ska ha choklad nu. Det har jag f-n förtjänat.

Ibland är hela världen emot en. Det är just då är man glad över att dåtida jag tänkte på framtida jag och gjorde lite extra mat den där dagen då världen inte var emot en!

Och ja, du förtjänar choklad!
 
Jag ska laga middag åt mina borrare på lördag (de betalar - jag lagar... efter att ha försökt smacka in mig i väggen behöver jag avkoppling och matlagning är det för mig).

Tyvärr har jag ingen grill men jag tänkte en bit gris (någon framdelsbit) som jag gnider in med min egen rub och sedan in med den i ugnen i en gryta med lite lämplig vätska i botten, för att anlända i pulled pork. Det blir naturligtvis inte samma yta och smak som i en grill men jag gillar den där rubben. Många recept tycker jag har för mycket vätska dessutom.

Sedan funderar jag på att baka hamburgerbröd till och så får man plocka ihop sin egen pulled burgare med rödlök (picklad kanske?), tomater, gurka och sallad. Kanske gräddfil också, det är drag i min rub :D

Tror ni det kan funka?
 
Jag ska laga middag åt mina borrare på lördag (de betalar - jag lagar... efter att ha försökt smacka in mig i väggen behöver jag avkoppling och matlagning är det för mig).

Tyvärr har jag ingen grill men jag tänkte en bit gris (någon framdelsbit) som jag gnider in med min egen rub och sedan in med den i ugnen i en gryta med lite lämplig vätska i botten, för att anlända i pulled pork. Det blir naturligtvis inte samma yta och smak som i en grill men jag gillar den där rubben. Många recept tycker jag har för mycket vätska dessutom.

Sedan funderar jag på att baka hamburgerbröd till och så får man plocka ihop sin egen pulled burgare med rödlök (picklad kanske?), tomater, gurka och sallad. Kanske gräddfil också, det är drag i min rub :D

Tror ni det kan funka?

Låter som en väldigt trevlig middag! Jag personligen föredrar dock pitabröd till just pulled-kött, tycker köttet rymmer i vanliga hamburgerbröd.
 
Låter som en väldigt trevlig middag! Jag personligen föredrar dock pitabröd till just pulled-kött, tycker köttet rymmer i vanliga hamburgerbröd.

Bra poäng :up: Det var mest för att jag aldrig bakat egna hamburgerbröd och jag tycker det är vilsamt att baka också :angel: Mina borrare är väldigt deprimerade över det (den ene höll nästan på att börja gråta när jag sa att jag tog med min köksassisten efter jul eftersom det börjar bli semmelsäsong :rofl:).

Egna pitabröd är ju enkla att göra så det var ett toppenförslag, tack!
 
Auberginen blev jättegod. Körde den först i ugnen med lite olja och flingsalt så den nästan blev klar. Tog överbliven Tacofärs, en hackad tomat och lök och la uppepå och toppade med parmesan. Sen in i ugnen igen.

0I7lAaE.jpg
 
Bra poäng :up: Det var mest för att jag aldrig bakat egna hamburgerbröd och jag tycker det är vilsamt att baka också :angel: Mina borrare är väldigt deprimerade över det (den ene höll nästan på att börja gråta när jag sa att jag tog med min köksassisten efter jul eftersom det börjar bli semmelsäsong :rofl:).

Egna pitabröd är ju enkla att göra så det var ett toppenförslag, tack!

Sen tycker jag guacamole är ett trevligt tillbehör, speciellt om det är lite hetta i köttet :)
Något krispigt i är ett gott avbrott också, typ rostad lök, eller friterade potatisskal
 
Färdiga dumplings med ugnsbakad pak soi, hackade jordnötter och srirachamajonäs blev dagens middag. Förvånansvärt goda dumplings med tanke på att sambon hittade några vi aldrig hört talas om till det fenomenala priset 10 kronor! :up: :D
 
Jag blev inspirerad av @Anna , så soppa!

Buljong på sambal oelek (använder för sällan), kanel, ingefära, citron, soya, citrongräs, vitlök, salt&peppar. Kokade som satan, sen i med kyckling. Silade av buljongen, skivade kycklingfiléerna. Serverade med massa purjo, nötter, strimlade morötter, rättika och hoisinsås samt sriracha. Piffigt upplagt i skål sen på med buljongen. Vatten i glasen.
 
Som den hästmänniska jag är har jag precis ätit sen kvällsmat. Influencertortellini (borde skrivas med stora bokstäver, men har matkoma). P.g.a. jättejättehungrig åt jag två stora portioner och behöver villa lite innan sängen.
Hade tänkt äta fruktsallad, men finns ingen plats kvar. Kanske inte ens till te. (Ve och fasa.)
 
Nu har jag gått och ,köpt gnocchi för någon INFLUENCER i den här tråden lyckats påverka mig. Tyvärr har jag glömt vad jag skulle göra med dem ...:crazy: Så hjälp nu Miran. Det måste vara GOTT, för just nu försöker jag hålla igen lite och vill inte slösa bort ät-tillfällen på trista grejer. :angel:

Idag gjorde jag svampsoppa på trattisar & ädelost. Fräste ihop kantareller, lök och parma att strössla över i riklig mängd. Ett litet pannbröd till. Ganska gott, faktiskt, om jag får säga det själv. (och vem kan hindra mig?)

I morgon är det min tur att bli bortskämd och överraskad. På fredag är det gnoccins tur - om jag får något gott förslag. Det ser ju urtråkiga ut. :cautious:
 
På tal om det här med bra och dåliga luncher. Eftersom jag aldrig har lust att laga mat mitt på dagen (jag jobbar oftast hemma) har jag tidigare bara stoppat i mig det jag passerar, typ. Kan vara frukt eller yoghurt eller en macka. Men nu har jag hittat vad som känns som min optimala lunch. Den håller mig mätt hela eftermiddagen tills jag börjar få lust att laga mat framåt 19.

Det är synnerligen simpelt och snabbt. Två löskokta ägg som jag mosar med salt och har som pålägg på en halv knäckemacka "Min stund" (fånigt namn men sjukt gott poch beroendeframkallande knäckebröd med flingsalt och shiafrön). Till efterrätt varma hallon med keso.

Har ni andra bra tips på mättsamma snabbluncher som helst är hyfsat hälsosamma?
Mina lagar jag på 10 minuter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 147
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 583
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp