Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tror ni? Botaniserade i frysen, hittade ett öppnat paket med kycklingilé - säkert förseglat ska kanske tilläggas. De är båda ganska frostnupna - en mer än den andra. Vågar man äta? Kommer det smaka helvete?
 
Jaha. Fixade till alkoholtillgången idag. Har precis ätit en bit lax (som för övrigt blev Mycket Lyckad) med sallad på matvete, sparris, gröna sojabönor, rädisor, sugar snaps och fetaost. Ett litet glas vitt VLIN till (litet pga ska åka till stallet om en liten stund). OCH SÅ ÄR VLINET INTE GOTT!!!
 
Gick på ett lunchföredrag idag nästan enbart för att bjudlunchen bestod av Scandwich-macka! Åt den vegetariska med grönkål, jordärtskocka och morot. Mycket god men Call me Kål är fortfarande ohotad segrare :D Ni HUFVUDSTADSBOR, har ni provat filialen ännu?
 
Jaha. Fixade till alkoholtillgången idag. Har precis ätit en bit lax (som för övrigt blev Mycket Lyckad) med sallad på matvete, sparris, gröna sojabönor, rädisor, sugar snaps och fetaost. Ett litet glas vitt VLIN till (litet pga ska åka till stallet om en liten stund). OCH SÅ ÄR VLINET INTE GOTT!!!

Oh noes :nailbiting: :down:
 
Den där när man blir bortbjuden på middag och det serveras korv med bröd med ursäkten "Vi visste inte vad lilla allergikern kunde äta". Tja, en kan ju fråga?

Helt ok att käka korv med bröd om man hänger i skogen en em men det var väl inte vad jag trodde att jag skulle få i kväll.
Jag funderar om jag är lite besviken för valet av mat eller om jag är glad för att de svalde sina demoner och faktiskt försökte bjuda oss på något och ville "tänka själva". Jag tror det är en blandning.
 
Den där när man blir bortbjuden på middag och det serveras korv med bröd med ursäkten "Vi visste inte vad lilla allergikern kunde äta". Tja, en kan ju fråga?

Helt ok att käka korv med bröd om man hänger i skogen en em men det var väl inte vad jag trodde att jag skulle få i kväll.
Jag funderar om jag är lite besviken för valet av mat eller om jag är glad för att de svalde sina demoner och faktiskt försökte bjuda oss på något och ville "tänka själva". Jag tror det är en blandning.
Om det faktiskt kallades för middag, hade jag blivit lite skakad, faktiskt.
 
Jag ser fram emot morgondagen för då ska jag dricka massvis av belgisk öl på festival! :d

Samtalade om öl med min kära partner härom dagen. Jag är lite smått ölnördig (helt med på trenden där!) och partner inte alls så när han säger att han gillar belgisk öl blir jag lite glatt överraskad. Efter en stund tillägger han "som Stella, det är en god belgisk öl". Jag brast ut i gapskratt! :o

Tursamt nog har han andra kvalitéer. Som att han ikväll serverade mig en god tomatbaserad curry med jordnötter, kanel och jalapeno samt ris till. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 250
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
328
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 129
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 063
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp