Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjöborrar.... *ryyyyyyyser*

Partner lagade ugnsomelett med tomater, fetaost och champinjoner, med ivrigt bistånd av BARNET. Han stekte god rå chorizo också (inte rå efter stekningen förstås). Råstekt broccoli samt släktingars vaxbönor till. Gott men mycket icke-fotogeniskt.
 
Igår, inspirerad av er här, pallrade jag mig äntligen till grönsakshandlaren. Rotselleri jag hade råd med, pak choi, fänkål, paprika, purjolök, butternutpumpa, portabello och en massa annat. Rikedom! Lycka!

Förutseende som jag ibland är hade jag redan lagt fram lasagne att tina, den där riktigt lyckade omgången med bladspenat och feta, stekta aubergineplattor och en linstomatsås. Portionerna var enorma eftersom min partner ansvarat för infrysningen, men det passade perfekt. Mycket gott och inte alls fotovänligt (eller också hade jag som vanligt inte tid).
 
Så här ser de ut. Jag har fått lära mig att äta innanmätet med en brödbit.
 

Bifogade filer

  • 20181115_064937.jpg
    20181115_064937.jpg
    81 KB · Visningar: 28
Igår gjorde vi norsk torsk i ugnen med massor av citron och färsk pepparrot. Kokt potatis, äggsås och gröna ärtor till kändes mucho husman! Alkoholfritt vitt vin till, Jacob's Creeks Unvined som jag gillar.

Till förrätt fick jag choklad- och hjortronglögg från Åre Chokladfabrik, och till efterrätt petade vi i oss en hel trekant Danablu (på tre personer) till Kung Oscars pepparkakor och en massa julmust. Mysigt!
 
Alltså, jag som kände sån matmisär härom veckan har levt lyxliv.
Igår åts det middag på en autentisk italiensk restaurang (så autentisk att ingen pratar svenska, utan italienska och knagglig engelska). Givetvis fanns där ett liveband.

Beställde pasta med skaldjur och räkor. Räkan visade sig vara en (1) langust, blå musslor och mini bläckfiskar. Väldigt autentisk och väldigt gott.
Sällskapet beställde pizza där jag tog några kanter med ost, och doppade i tomatsåsen på min tallrik som hade en del hetta.
Gott, men lite skämmigt.
 
Jag är på god väg att avlida av hunger efter att ha suttit i intensivt möte utan möjlighet till paus mellan åtta och halv tre, så nu väntar jag på något slags grillat (palestinskt) bröd fyllt med grillad paprika, tabbouleh, halloumi, hoummus och lite annat.

Nu kom den och den är efter någon tugga gudagod. Massor av persilja och mynta, någon sorts het sås, något majonnäsliknande, grillad paprika och färska tomater, nåt picklat och halloumi har jag hittat så långt. Ingen hoummus, men jag gråter inte, för brödet är urfint, olivoljan det är grillat med god och smakerna fantastiska!
 
Jag är på god väg att avlida av hunger efter att ha suttit i intensivt möte utan möjlighet till paus mellan åtta och halv tre, så nu väntar jag på något slags grillat (palestinskt) bröd fyllt med grillad paprika, tabbouleh, halloumi, hoummus och lite annat.

Nu kom den och den är efter någon tugga gudagod. Massor av persilja och mynta, någon sorts het sås, något majonnäsliknande, grillad paprika och färska tomater, nåt picklat och halloumi har jag hittat så långt. Ingen hoummus, men jag gråter inte, för brödet är urfint, olivoljan det är grillat med god och smakerna fantastiska!

Men MUMS!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
633
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 529
Senast: em76
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 790
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 242
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp