Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just ja! Apropå rödgrön röra: vad finns detför blå saker att äta? Alltså blå. Inte typ lila. Jag har ett regnbågstema i bakhuvudet.

Enbär. Det säger jag mest eftersom jag plockade enbär i förra veckan när jag var ute i fält. Några av dem ligger nu i sprit. Jag vet inte riktigt varför eftersom jag inte nyttjar gin egentligen men ja... jag antingen röker eller lägger det mesta i alkohol och det kändes inte som om att röka dem var någon hit.

39629836_223342538333526_2195285332629389312_n.jpg


Nu ska jag bara hitta på något med resten av de ca 40-50 bären. De har en underbar arom när de är färska.
 
@MJLee du kan inte göra egen chutney? Valfri frukt (plommon, päron, äpple osv), lök, vitlök, chili, äppelcidervinäger och socker typ. Lite curry kanske jag haft i nån gång med. Annars tror jag säkert sweet chilisås funkar.

Hmm, men för att göra chutney så måste jag gå till affären och köpa frukt och då kan jag lika gärna handla färdig chutney :D Så fruktansvärt frustrerande. Äh, måste gå i morgon eller övermorgon ändå så då kan jag lika bra handla chutney. Grrr.
 
Just ja! Apropå rödgrön röra: vad finns detför blå saker att äta? Alltså blå. Inte typ lila. Jag har ett regnbågstema i bakhuvudet.

Blå hummer! Men tyvärr är det bara 1 på 2 miljoner humrar som ÄR blå, så det blir nog joxigt alltså :(

Knallblå M&Ms, och annat godis, är ju klart blått men det är mer Mat du är ute efter, gissar jag?

ETA: Jag gjorde blå makroner en gång också... jösses.

img_5246_5867be02e087c32dce7e843a.jpg
 
Ooops, gjorde just snabbkimchi - kimchibase i flaska fungerar bra, men hällde nog på lite för mycket :nailbiting: Nåja nu får den stå i värmen några timmar så får vi se hur den smakar sedan och är ätbar. Jag gillar kryddig mat men inte för stark.
 
Nej. Det går INTE att dricka. Att kalla det vin är en förolämpning.

Edit: Ovanstående påstående är empiriskt bevisat @Petruska ;):D
Jag tror dig. Det ser giftigt ut!

Påminner mig om den gången billig rysk (alltså sovjetisk!) vodka blandades med Sprite och resultatet blev illblått! Inte heller en dryck att rekommendera i vad som ändå är en mattråd med vissa ambitioner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
8 591
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 928
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 418
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp