Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till lunch idag kryddig bulgur med rataouilleaktig röra. Gott i det kyliga vädret (21 grader, har ni hört!?).

I förrgår kräftskiva och vi åt tills vi storknade. Färdigpaj, baka off-baguette osv, men kräftor och räkor i mängder. Igår missade vi att äta lunch och åt nybakt surdegsbröd med lite olika röror på till middag.
 
Pannkaksfrukost och salladslunch. Lagom vid 34 grader.

Nu överlämnar jag mig till flygbolagen några timmar.
 

Bifogade filer

  • received_2149981998658957.jpeg
    received_2149981998658957.jpeg
    255,1 KB · Visningar: 19
Jag längtar tilöbaka tilö Polen när jag ser dina bilder @Petruska . Är nästan exakt på dagen 5 år sedan vi var i Warszawa. (Då var det också jättevarmt, och jag var gravid men vi knatade runt överallt och turistade.)

Dagens middag blev pad thai med tofu och krossade jordnötter, från thaivagnen i "byn". Gott som vanligt.
 
Pad thai-rester från igår, eftersom jag köpte två lådor fast en räcker. PIPPIN hade nallat ur den så kokade ris till, och slängde fram lite roliga tillbehör.
Imorgon: Lönearbete Och Lunchlåda.

Alltså, jag älskar semester men det ska bli skönt att jobba också:D långlunch, kaffepaus, lite roliga möten och ac. Och de rara små avkommorna på statliga institutioner där de roas och stimuleras på det mest pedagogiska vis.
 
Risotto med basilika och färska tomater till middag. Alla tomater i trädgården verkar ha blivit mogna typ samtidigt så behövde göra något med dem, alltså blev det risotto. Till det nybakat surdegsbröd, fortfarande ljummet, samt grönsallad och fetaost.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 528
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 204
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 734
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp