Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pimpad pizza idag pga orkar inte. Men i helgen var det lite bättre:
43820577_1772824059507283_1522008924328915037_n.jpg

;)

Ska iväg på jobb och funderar på om jag ska smöra för chefen eller ej... han gillade verkligen melitzanosalatan förra gången.
 
Jag har också ätit Miso idag (tro inte att jag blev influencead av @Koltrast ! :D)

Soppa är inte riktigt min grej, men det var himla roligt att göra! Röd spetskål, pak choi, nudlar, champinjoner, rödvetsblast, sockerärtor, sjögräs och vårlök i. Plus misopasta då :)
 

Bifogade filer

  • 597182C8-D31A-49B8-85A5-932E9F2047D4.jpeg
    597182C8-D31A-49B8-85A5-932E9F2047D4.jpeg
    320,2 KB · Visningar: 19
Rostad levain med leverpastej och mina heminlagda, mycket syrliga och goda, gurkor till frukost. Pasta med stekt karljohan, vitlök, chili, olivolja, persilja och parmesan till lunch. Middagen blev frysrensning, sötsur sås innehållande bl. a. ananas och paprika, kikärtsbiffar jag har glömt innehållet i doppade i panko och redo för stekpannan, samt ris (nykokt, ej frysfynd). Sammantaget en bra matdag.
 
Jag är fortfarande mycket dålig på att äta... Orkar verkligen inte ta mig samman och laga något riktigt, utan ägnar mig mer åt att tycka att det är förfärligt tråkigt att ingen tar hand om mig och ser till att jag får mat :D När jag har jobbat hela dagen, varit hemma och bytt kläder, varit i stallet och kommer hem klockan åtta tycker jag verkligen att det borde finnas lagad mat framdukad. Men tydligen inte. Kanske tar mig samman i helgen och lagar massor med lådmat som jag kan ha stående.
 
Jag är fortfarande mycket dålig på att äta... Orkar verkligen inte ta mig samman och laga något riktigt, utan ägnar mig mer åt att tycka att det är förfärligt tråkigt att ingen tar hand om mig och ser till att jag får mat :D När jag har jobbat hela dagen, varit hemma och bytt kläder, varit i stallet och kommer hem klockan åtta tycker jag verkligen att det borde finnas lagad mat framdukad. Men tydligen inte. Kanske tar mig samman i helgen och lagar massor med lådmat som jag kan ha stående.
Lever du ensam? Jag tänker ibland att jag inte skulle klara av att ha häst om jag inte hade partner, som lagarmat och tvättar åt mig.
 
Lever du ensam? Jag tänker ibland att jag inte skulle klara av att ha häst om jag inte hade partner, som lagarmat och tvättar åt mig.
Jag lever distinkt ensam. Jag skulle behöva en partner eller en hushållerska! När ska jag hinna handla och laga mat och städa och städa och ta hand om mitt hus och den gigantiska trädgården, liksom? Jag måste ta mig samman, som sagt. Laga en massa mat åt gången!
 
Igår kickade jag igång surdegsgrunden till rågbrödet med kaffe och tranbär, och imorse stod jag och PARTNER och skållade frön och blandade deg. Längtar tills ikväll när det kommer lukta nybakat i hela huset! Så himla mysigt sätt att ha fredagmorgon.
 
Rostad butternutsoppa
Igår kickade jag igång surdegsgrunden till rågbrödet med kaffe och tranbär, och imorse stod jag och PARTNER och skållade frön och blandade deg. Längtar tills ikväll när det kommer lukta nybakat i hela huset! Så himla mysigt sätt att ha fredagmorgon.
Ofattbart mysig fredagsmorgon! Jobb och arbetstider och väckarklockor och sådant, det är inget ni kör med, förstår jag?

Inte alls missunnsam, utan generös på ett väldigt omfamnande vis. Är jag.
 
I onsdags blev det dumplings ur frysdisk, och en wok med nudlar, broccoli, chili, röd paprika och något mer, det står still. Igår kväll efter hemkomst från blixtvisit i Hufvudstaden, rester av sagda wok uppiffad med lite mer grönsaker, och grillad kyckling för halva priset från värmeskåpet på Hemköp. Hade tänkt haffa lite vårrullar men den där himla butiken är så konstig. De har en helt fantastisk hylla med Kung Markattas alla produkter (typ, i alla fall) och ännu en fantastisk hylla med asiatiska produkter, men inte en vårrulle eller liknande liten käck och god frysrätt i sikte.

Dessutom har de haft den dåliga smaken att stoppa ner kycklingdumplings i en Hälsans kök-frysdisk där det står VEGETARISKT med stora bokstäver. Nog för att folk kan läsa innantill men det känns lite slarvigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 826
Senast: tuaphua
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 284
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp