Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv är jag jäkligt nöjd med dagens middag - eftersom det är matkonst på håg nivå har jag också gett rätten ett namn ”sotade potatisar och bortglömda morötter ty jag maxade min könsroll och dammsög när maten var i ugnen”

Synd att sambon inte var hemma och verkligen kunde ösa lovord över middagen när han nu bor med en sådan kökskonstnär!
B08D714D-5DC9-4481-B9C8-8FB5CAA29837.jpeg


Kan också tipsa om att återanvända bakplåtspapper - potatisen och de ätbara morötterna fick enspännamde bismak av chokolat chip cookies. Så inte bara snyggt mat, nyskapande också!
 
Och, på aioli-temat, så var vi så inspirerade av paellan med aioli förra veckan, att vi gjorde ugnsrostade rotsaker med stekt halloumi och... AIOLI i tisdags. Igår blev det falafelrullar från hörnet till middag, och vi fyllde på dem med aiolirester... det passar banne mig till allt!
 
Jag har alltid lime i min aioli för att undvika skörbjugg! :D
Och, på aioli-temat, så var vi så inspirerade av paellan med aioli förra veckan, att vi gjorde ugnsrostade rotsaker med stekt halloumi och... AIOLI i tisdags. Igår blev det falafelrullar från hörnet till middag, och vi fyllde på dem med aiolirester... det passar banne mig till allt!
Jamen just det, lime är det ju i också ju! Och vitlök! Blir jag förkyld nu så ska jag stämma all världens hälsotidningar!

Bra tema förresten - det passar verkligen till allt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 534
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 109
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 015
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp