Tittar in i ditt kök, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har glömt rapportera massa mat här ju!
I torsdags åt vi ute på en dim sum-restaurang. Set meny med dumplings, mantau, olika sallader, asiatiskkryddade revben, fisk och annat. Jättegott! Drack spetsig ingefärsdrink och öl till maten.

I fredags gjorde vi fajitas med färdig kryddpåse :p Koriander, avokado och alla färger det finns paprikor i, lök, kyckling och det hela toppades med gräddfil.

I lördags grillade vi till lunch, halloumi och grönsaksspett och SAMBO gjorde en potatissallad med grön sparris, avokado, rädisor och färsk chili i. På kvällen drack jag GT i en park och åt ute, vedugnseldad pizza (tomatsås, rökt skinka, vårvitlök, rapsblad, Jarlsberg och Goudaost).

Och igår lagade vi paella! Med savmp, paprikor, haricot vertes och toppades med massa räkor. Serverades med aioli :d
 
Matbloggen Zeinas kitchen är så himla bra. Och Zeina verkar så cool.

Idag har jag lagat hennes kurdiska linssoppa. Det blev givetvis gott, även om jag så klart bara följde receptet lite så där som en inspirationskälla. Gott, lite naanlikt tunnbröd till, som jag köpte på Orienthuset.
 
Matbloggen Zeinas kitchen är så himla bra. Och Zeina verkar så cool.

Idag har jag lagat hennes kurdiska linssoppa. Det blev givetvis gott, även om jag så klart bara följde receptet lite så där som en inspirationskälla. Gott, lite naanlikt tunnbröd till, som jag köpte på Orienthuset.

Jag älskar henne! Alla recept jag kollat verkar super, en sån jag får inspiration av.
 
Matbloggen Zeinas kitchen är så himla bra. Och Zeina verkar så cool.

Idag har jag lagat hennes kurdiska linssoppa. Det blev givetvis gott, även om jag så klart bara följde receptet lite så där som en inspirationskälla. Gott, lite naanlikt tunnbröd till, som jag köpte på Orienthuset.

Den är underbar, jag har hittat många recept där (typ, jag modifierar ju nästan alltid recept :D).
 
Jag bakade brownies på svarta bönor och chiafrön i helgen. Det låter ju nästan läskigt hälsofreakigt, men oroa er inte, det är 150 g choklad i också. Men käckt med glutenfritt och man kan tydligen ersätta äggen med kikärtsspad om man vill göra dem veganska också.

I lördags åt vi med vaniljglass, i söndags med tinade bär. Lika gott på båda sätt ;)

 
Matbloggen Zeinas kitchen är så himla bra. Och Zeina verkar så cool.

Idag har jag lagat hennes kurdiska linssoppa. Det blev givetvis gott, även om jag så klart bara följde receptet lite så där som en inspirationskälla. Gott, lite naanlikt tunnbröd till, som jag köpte på Orienthuset.

SAMBO lagar ofta efter, eller med inspiration från, hennes recept. Igår exempelvis, gjorde han någon tomatsås med aubergine till pasta. MMM GOTT sa jag, Zeinas sa han :D
 
Pinchos igår, med kär gammal vän. Högt och lågt, glädje och sorg, såsom livet är mest.

Jag åt några spännande pommes frites, en liten langos, sparris med knaprigt bacon och en bit serranolindad getost. Samt en vegansk chokladmousse (gissningsvis gjord på kokosmjölk/kokosgrädde) med kokoskanderade popcorn! Allt mycket gott, särskilt desserten. Jag gillar det här med pytteportioner så himla mycket.

mobiluppladdning_5cdbab01e087c34a5a6f6243.jpg
 
Vi fick rabattkuponger med posten så vi kände oss nödgade (nåja) att prova Oumph-burgaren hos Sibylla. Såg oss över axeln när vi beställde, för att säkerställa att ingen vi kände såg oss. Åt i hemlighet i bilen. :nailbiting: Burgaren var väl okej men frittsen var skit, nu behöver vi aldrig mer besöka Sibylla. :)
Nyss skördade jag lite sallad, rucola, pak choi och rädisor som fick vara med i en ljummen potatissallad. Påskmust till. Nu ska jag ut och plantera ut mina små kålbebisar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
8 166
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har totalstopp i mitt köksavlopp. Jag har tittat på otaliga videos, men ingen har samma vattenlås som jag och jag blir inte klok på...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp